2022. augusztus 15., 12:05
A lakosság megkezdte a spórolást, miközben a költségeik egyre csak emelkednek.
Több helyen csökkentik a megengedett legnagyobb sebességet, egyirányúsítanak, sétálóutcát alakítanak ki.
Hogy ezt elkerüljük, jó közösségi közlekedés, élhető terek, kerékpáros- és gyalogosbarát utak - és sok helyen sebességcsökkentés szükséges. A sebességvita újabb fokozatba kapcsol.
2020.04.27. 19:25 Módosítva: 2020-05-12 11:53:37
Az összes mellékúton pedig egységesen 30 km/óra lenne a sebességhatár az új közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási elképzelés szerint. Az érdemi lépések 2021-től várhatók.
A gépkocsik kitiltása, forgalomcsökkentés, kerékpárutak építése 41-ről 1-re csökkentette a közlekedési balesetben meghaltak számát a norvég fővárosban.
Túl sok térkő, kevés a fa? Kandeláber kéne, vagy kortárs lámpa? Zárjuk ki teljesen az autókat? Az új terek ismét vitákat kavartak, vitáztunk mi is.
2015.07.20. 14:34 Módosítva: 2015-07-21 09:41:21
131 milliónyi uniós közpénzből panorámás buszforduló épült a Halászbástya tövébe. De a turistabuszok nem használhatják, másnak meg nincs rá szüksége.
2010. november 24., 20:58
Szabálytalanul akart áthajtani a süllyedő oszlopok fölött. A sofőr és az ápoló megsérült.
2010. szeptember 29., 11:46
A Levegő Munkacsoport 30 kilométer per órára korlátozná a sebességet a lakóövezeteken belül.
A lakók dühöngenek a Belváros déli részében, az önkormányzat szerint a dugó majd elmúlik.
New Yorkban bevált a mesterséges dugó, élhetőbb lett Manhattan. A tájépítész elemez.
Meggondolták magukat a főváros vezetői: mégse zárják le nyáron a fél belvárost.
Erzsébetváros illetékes szakbizottsága támogatta a tervet, sőt még szigorítaná is.
A Levegő Munkacsoport elnöke szerint sokan félreértették a forgalomcsökkentési javaslatot.
Lakos Imre a kísérletet agyrémnek, íróasztalötletnek nevezte, Hagyó Miklós a javaslatot jelenlegi formájában nem támogatja.
A Közlekedéstudományi Intézet vezetősége arra kéri a fővárost, álljon el az ötlettől.
Az építészfórum rövid hatáselemzése a mesterséges dugók ötletéről.
Elkezdik építeni Budapest belvárosának új főutcáját, elsősorban gyalogosoknak.