Nyomoz a NAV az útdíj terminálok miatt
A szabadalom tulajdonosai szerint másolt terminálokat használnak az e-útdíj-rendszerben.
A szabadalom tulajdonosai szerint másolt terminálokat használnak az e-útdíj-rendszerben.
Öt évig fejlesztették a terminált, majd szerinte valakik lenyúlták az egészet. Feljelentést tettek.
Sok mindent felülbírálnak a rendszeren.
Szerintük az Európai Bizottság példaként állítja az unió elé a magyar innovációt.
Az e-útdíjrendszer adatainak segítségével követnék a szállítmányokat, és pontosabban ellenőriznének.
Főleg a kisebb, fuvarozó cégek mennének tönkre hitel nélkül. Nem kapja meg mindenki.
A közlekedési biztos szerint túl magas az útdíj. Akár kötelezettségszegési eljárás is indulhat.
A kihelyezett kedvezményes hitel összege elérheti a 10 milliárd forintot.
Egy hónap alatt 14 milliárdos bevételt hozott a konyhára a döcögősen indult új rendszer.
Börzsei Tibor lép a vezetői székbe. Az MFB szerint nem a hibák miatt rúgták ki az elődjét.
Libabőr a tizenkétezer köbcentitől gyerekként, gyomorgörcs a százezres útdíjtól felnőttként.
A hivatalos verzió hekkertámadásról szól, de úgy tudjuk, összeomlástól tartva lekapcsolták.
30 százalékkal nőttek a szállítási költségek, jelentősen megugorhat az élelmiszerek ára.
Azonnal le kell állítani az őrült hibákkal számlázó, élesben tesztelt rendszert a fuvarozók szerint.
A bank volt az egyetlen ajánlattevő a tenderen.
Bénázással és hosszú sorokkal indult az új rendszer. Dühöngő fuvarosok, rendszámokat írogató rendőrök, csalogató kiskapuk.
Kemény volt a véghajrá az e-útdíj rendszer felállításában, Orbán Viktor megmondta, július 1-jén működnie kell, nincs mese.
Hajnalban túlterheléses támadások érték a hétfőn élesedett informatikai rendszert.
A Közúti Közlekedési Szolgáltatók Ágazati Párbeszéd Bizottsága levelet írt Lázár Jánosnak.
Egyhónapos tesztidőszakot kérnek a fuvarozók, de nem valószínű, hogy a kormány belemegy.
Nem ismeri a rendszer például az eurót vagy néha a lezárt utakat. Attól még jövő héten bevezetik.
Tíz nappal az indulás előtt kiderült az elektronikus útdíj-szabályozás újabb részlete.
A júliustól induló magyar útdíj kétszer drágább lesz a németnél, és 1-2 százalékos általános áremelkedést hoz. És bizonytalanságot. A kormányon kívül kevesen hiszik, hogy a rendszer időre elkészül. Pedig az útdíj nem ördögtől való.
Ha túl drága lesz a rendszer, akkor pedig legfeljebb megint módosítják a költségvetést.
3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautók után kell fizetni, kilométerenként 108 forint a legfelső kategóriában.
300 benzinkút teljesen új berendezéseket kaphat.
Az i-Cell korábban is a pályázók között volt, akkor a kínaiakkal szövetkeztek.
Kormányrendelet akadályozza meg a közösségi közbeszerzést, így csak magyar beszállító lehet.
A Népszava szerint a kormány titkos beszerzésre készül, baráti vállalkozókkal építtetné a rendszert.
A nemzetbiztonsági érdekeket érintő beszerzésnek minősítik a projektet.
A díjszedésről viszont a bukott tender óta semmit nem tudni. Pedig csak négy és fél hónap maradt.
Az elbukott tender után a vesztesek részfeladatokat kaphatnának a 40 milliárdos munkából.
Az ÁAK valósítja meg az e-útdíj beruházásait, de még nem teljesen tiszta, hogy kinek mit csinál.
Az állami Pillér Kft. és a NAV közbeszerzéseit sorra nyerő más vállalkozók lehetnek az új kivitelezők.
„Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő” – mondta a közbeszerzésről. A büdzsé miatt ne aggódjunk.
Az ősszel elsőként visszalépő Hungarian Motorway konzorcium azt kéri, hadd tegyen most ajánlatot.
Útdíjas blama, pénztárgépes kudarc, tanárok, plusznyugdíj – néhány hét telt el az évből, és már riasztó a költségvetés állapota. A kormánynak döntenie kell, fel akar-e állni az uniós szégyenpadról, vagy választási költekezésbe kezd.
A nyertes visszalépett, az eljárást újra kell kezdeni, kiesik a költségvetésből 75 milliárd forintot.
A Getronicsot perelhetik, ha nem szerződik, a T-Systems vizsgálja a halasztásról hozott döntést.
Februárra halasztották a decemberre tervezett szerződéskötést, de július elsején elindul a díjfizetés a minisztérium szerint. Még útdíjtörvény sincs.
Újabb bukás a 2011-ben beígért e-útdíjban: határidőre nem kötöttek szerződést, és bár estig próbáltak megoldást találni az NFM-ben, nem sikerült. Július 1-jétől nem lesz e-útdíj, amiből idén 75, jövőre 150 milliárdot várt az állam.
A győztes Getronicsot egyik legfontosabb alvállalkozója hagyta faképnél, cserélni már nem lehet.
A rendszer kiépítésére csak januárban szerződnek, miután vitarendezési kérelmet adott be a T-Systems.
A Getronics nyerte a tendert, de az ajánlott árakból ítélve nem lehetett őrült nagy az árverseny.
Az ajánlatok 35-68 milliárd forint közt szóródnak.
A Getronics 34,8 milliárdból kihozná azt, amit a Kapsch 68,1 milliárdból. Megjöttek az ajánlatok.
Be kell adni a végleges ajánlatokat; az előző körbe 43 és 166 milliárdos pályázat is volt.
A versenyben maradt négy pályázó mindegyike beadta ajánlatát, a jövő héten kezdődnek a tárgyalások.
Péntek éjjel eldőlt, kik indulhatnak az e-útdíj tenderen. Kínai, osztrák és két magyar maradt állva.
Vagy négyen: az olaszok, szlovákok kiestek, a kínaiak helyzete bizonytalan. Ma lesz végleges a lista.
Az ÁAK útdíjtenderén a pályázó nyolc jelentkezőből hétnek pótolnia kell a hiányosságokat.
Decemberben megszűnik a Kiskundorozsma és Wels közötti vasúti kamionszállítás.
Decemberben derül ki, kié lesz a projekt, aki nyer, mindent visz.
A közbeszerzési kiírás most jelent meg, decemberben már szerződne az állam a tender nyertesével.
Nagyon sietünk, öt nap alatt kell dönteni a pályázóknak az indulásról egy 42 milliárdos tendernél.
A fuvarozók nem értik, hogyan számolta ki a kormány a tarifát, és adócsökkentést kérnek cserében.
Két héten belül elindul a közbeszerzés, jövő júliusban jön az új díjfizetés, még csak teherautóknak.
Bár a minisztérium csak 800 milliót szánt a munkára.
Kész az e-útdíj tervezete, a sztrádák mellett idővel a teljes országos közúthálózat fizetős lehet.
A fuvarozók arra várnak, hogy a kormány döntsön az új díjpolitika részleteiről.