Az e-útdíjon spórolna nagyon az NFM
Takarékoskodás miatt kellett zárolni közel 3 milliárdot, a miniszter 27 területen spórolna.
Takarékoskodás miatt kellett zárolni közel 3 milliárdot, a miniszter 27 területen spórolna.
Egy földcsuszamlás keserítette meg a kelstoniak életét, de két fontért van megoldás.
Egyébként is csak ők adtak be ajánlatot a tárgyalásos közbeszerzésen.
A kormány két házi médiaügynöksége csatázott pár száz millióért. Na de az IMG vagy a Bell nyert?
Egy EU-biztos szerint ideje lenne elgondolkodni az egész EU-ban érvényes autópályadíjakról.
Ezzel a trükkel nem érdemes kísérletezni.
Sok mindent felülbírálnak a rendszeren.
Németh Lászlóné szerint a rendszer elindítása az elmúlt 10 év legnagyobb sikere a közlekedésben.
A haverja mondta, hogy meg lehet úszni az útdíjat, 87 éves koráig törleszti a büntetést az amerikai férfi.
Ne keresse az ÁAK-t, átnevezték az autópályakezelőt és megnyirbálták a jogköreit.
Szerintük az Európai Bizottság példaként állítja az unió elé a magyar innovációt.
53 milliárd forint jött be eddig.
Főleg a kisebb, fuvarozó cégek mennének tönkre hitel nélkül. Nem kapja meg mindenki.
A kamionosok leszoknak a főutakról, hogy megússzák a díjfizetést. Pedig a Kresz tiltja.
Egy ismeretlen céget bízott meg az állam egy milliárdokat termelő informatikai rendszer kifejlesztésével, amitől valamiért mindenki más ódzkodott. Az Index bemutatja az útdíjrendszer fejlesztőjét.
Már közel 19 milliárd forint folyt be az útdíjból.
A német kancellár szerint nem szabad a külföldiektől külön díjat szedni. Útdíj azért ott is van.
A fuvarozók szerint nincs mit tenni, ha élesben tesztelik az útdíjat, de van még mit javítani.
A termelők áremelési szándékkal keresték meg a kereskedőket, az egyik fő ok az útdíj pluszköltsége.
Hiába tett feljelentést az állam, nem indul nyomozás az útdíjtender bedőlése ügyében.
A botrányos e-útdíjrendszer állhat a lépés mögött. Pedig hivatalosan azt mondták, minden rendben volt.
30 százalékkal nőttek a szállítási költségek, jelentősen megugorhat az élelmiszerek ára.
Az élelmiszer-feldolgozók több kedvezményt kérnek a kormánytól.
377 millió forintos keretmegállapodást köt velük az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Elvileg mentességet kaptak a termelők az útdíj alól, tegnap kiderült, hogy messze nem mindegyikük.
Ötszáz traffipax beszerzésével harcolna a BM a gyorshajtók és közlekedési szabályszegők ellen. A hatás olyan lenne, mintha minden nap fokozott ellenőrzéseket tartana a rendőrség.
Trafik, útdíj, rezsicsökkentés, szigorúbb Btk, lazuló közbeszerzés, nyugdíj mellett nincs fizetés.
Hiába kapnak kedvezményt a cégek, drágul az útdíj miatt a fuvarozás.
Nem ismeri a rendszer például az eurót vagy néha a lezárt utakat. Attól még jövő héten bevezetik.
A rendszer tesztelése még mindig tart, nem biztos, hogy holnap megkezdhető a regisztráció.
A júliustól induló magyar útdíj kétszer drágább lesz a németnél, és 1-2 százalékos általános áremelkedést hoz. És bizonytalanságot. A kormányon kívül kevesen hiszik, hogy a rendszer időre elkészül. Pedig az útdíj nem ördögtől való.
Online kalkulátor segíti a fuvarozókat a számításban.
A fuvarozók minimális gépjárműadót és iparűzési adó-jóváírást akarnak az e-útdíj bevezetése miatt.
Az egyik elképzelés szerint a súlyadót az európai uniós minimumra csökkentenék.
A tengelyszám alapján meghatározott díjhoz még környezetvédelmi szorzó is tartozik.
Zsarolás miatt léptek vissza, állítja a győztes cég. A kormány titkosította a megismételt tendert.
Benyújtották az útdíjtörvényt, a tarifa nincs benne, csak az, hogy emelt díjat is bevezethetnek.
Kóka János a sajthoz hasonlította, de beletört a foga, csakúgy, mint Németh Lászlónénak. A kormány szerint az útdíjtender bedőlése nem az ő hibájuk, összeszedtük, mit kellett volna másképp csinálni, hogy elinduljon a rendszer.
Nem lesz nyilvános, hogy az útdíj kiépítésre az állam kivel, milyen szerződéseket köt. A kormány szerint a korábbi zsarolási kísérletek miatt kell titkolózni, a piaci szereplők szerint ez kamu.
Kormányrendelet akadályozza meg a közösségi közbeszerzést, így csak magyar beszállító lehet.
A fejlesztési miniszter azt nem érzi fontosnak, hogy hivatalosan is nevet változtasson.
Nincs egyeztetés az útdíjról, bár értenek hozzá.
Az év gigaberuházásának gondolt e-útdíjból krimi lett: a győztes névtelen levelekkel és zsarolással magyarázkodva visszalépett. A versenytársak szerint csak elbénázta a dolgot, a kormányfő kabaréról beszélt. De mi történt valójában?
Viktor mondta, hogy kell, beledöglünk, ha nem lesz – mondják az ezen dolgozók. Két hónapja nincs változás, ha két héten belül nem lesz, trükközni kell.
A díjszedésről viszont a bukott tender óta semmit nem tudni. Pedig csak négy és fél hónap maradt.
„Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő” – mondta a közbeszerzésről. A büdzsé miatt ne aggódjunk.
Az ősszel elsőként visszalépő Hungarian Motorway konzorcium azt kéri, hadd tegyen most ajánlatot.
Februárra halasztották a decemberre tervezett szerződéskötést, de július elsején elindul a díjfizetés a minisztérium szerint. Még útdíjtörvény sincs.
Újabb bukás a 2011-ben beígért e-útdíjban: határidőre nem kötöttek szerződést, és bár estig próbáltak megoldást találni az NFM-ben, nem sikerült. Július 1-jétől nem lesz e-útdíj, amiből idén 75, jövőre 150 milliárdot várt az állam.
A nyertes Getronics időt kért az ÁAK-tól.
A rendszer kiépítésére csak januárban szerződnek, miután vitarendezési kérelmet adott be a T-Systems.
Be kell adni a végleges ajánlatokat; az előző körbe 43 és 166 milliárdos pályázat is volt.
A versenyben maradt négy pályázó mindegyike beadta ajánlatát, a jövő héten kezdődnek a tárgyalások.
Péntek éjjel eldőlt, kik indulhatnak az e-útdíj tenderen. Kínai, osztrák és két magyar maradt állva.
A Hungarian Motorway Konzorciumnak nem tudja időre beszerezni az igazolásokat.
Egy cég megtámadta a közbeszerzést, 30-60 napos csúszás lehet, bukhat a jövőre várt 75 milliárd.
A közbeszerzési kiírás most jelent meg, decemberben már szerződne az állam a tender nyertesével.
A fuvarozók nem értik, hogyan számolta ki a kormány a tarifát, és adócsökkentést kérnek cserében.
Újratervezte az e-útdíjat a kormány, a legkisebb díj főúton 16,72, míg autópályán 39,29 forint lesz.