Ingyenes tömegközlekedés Prágában?
Az MSZP-s Horváth Csaba megelőzte korát: a cseheknél is bedobták az ötletet a kampányban.
Az MSZP-s Horváth Csaba megelőzte korát: a cseheknél is bedobták az ötletet a kampányban.
A BKK szerint, ha ezt megengednék, akkor a végén autóval is buszoznának a mozgássérültek.
Többe kerül a vonaljegy, a heti és a havi bérlet, illetve változott a napijegyek ára is.
Még mindig nincs idei bérmegállapodásuk.
A város tömegközlekedési társasága így hívta fel a figyelmet a dolgozóival szembeni erőszakra.
Nagyon kell figyelni, lezárják az Erzsébet hidat is.
Fotó: Magyar Kerékpárosklub Aki nagyon akart, már Bubira pattanhatott, hiszen a 4-es metró átadásának egyik kísérő programja volt a bérbringák kipróbálása, ha másképp nem, legalább szemrevételezéssel és a dokkolókban a közösségi bérbringára üléssel.
Felüljáróépítés a "Kőhídnál" 1985-ben (forrás: Gyártástrend magazin) A közelmúltban olvashattatok fura pótlásokról a tömegközlekedésben.
Fotó: redoctober/wikimedia Egészen érdekes, hogy vannak dolgok, amik csak akkor tűnnek fel, amikor eltűnnek.
A négyes metró már nem ingyenes. Megnéztük, hogy az utasok után az ellenőrök is felfedezték-e már maguknak.
Mi az a Futár? Hát azok a világítós menetrendek a buszmegállóban! Vagy nem? Nos természetesen nem csak azok.
Orbán Viktor és Tarlós István nyitja meg a Kelenföldi pályaudvarnál. Demszky Gábort nem hívták meg, de ő ezt nem is akarja kommentálni. Déltől mindenki ingyen utazhat az új metrón.
Azt senki sem tudja, hogy pontosan mikor indul a 4-es metró.
Imádom a Budapesten zajló természeti folyamatokat, kiváltképp ha a tömegközlekedési infrastruktúrával lépnek kölcsönhatásba.
Honnan kapta a nevét a troli? Miért lett pótkocsis helyett csuklós, és miért kellett az Ikarus hazájában a szovjetektől venni? Veterán trolikat néztünk.
A drága tömegközlekedés ellen tüntetnek.
Annyi furcsa helyettesítő járatot bemutató kép, link és komment gyűlt össze az Urbanistán, hogy gondoltam csokorba gyűjtöm őket.
Kukorelli Péter, Spanyolországban élő designernek meglódult a fantáziája és valami elképesztően klassz tervet álmodott.
Az Iho.hu szerint a váznál az eredeti, 1869-es kocsik hattyúnyak-kialakítását idézi a design, a homlokfalon pedig azért lehet egy erősen indusztriális fekete-arany tömb, mert az új kisföldalatti már vezető nélkül menne.
Még négyezer-ötszáz influenzás, és itt a járvány.
Az Infopark tervezett közlekedése Az Infopark most sem az igazi, de vajon hogyan változik a 4-es metró elindulásával? A legizgalmasabb javaslatot (egy villamosjáratot) már bemutattuk, ám Tamás László most egy újabb - jóval reálisabb és könnyebben megvalósítható - tervvel rukkolt elő.
Fotó: BKK Facebook Az évtized legfontosabb közlekedési fejlesztésének nevezete a BKK a Futárt (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer), ám a nyár óta nem nagyon hallani róla semmit.* Megkerestük hát a rendszer szállítóját-fejlesztőjét, hogy megkérdezzük, hogy áll most a rendszer.
Aki azt hiszi, hogy a fórumok ideje leáldozott az újabb közösségi oldalak megjelenésével, az nagyon téved.
Tény, a kommentekben legtöbbet emlegetett ellenérv az aluljárók - meg úgy általában a tömegközlekedés - ellen a húgyszag.
Változik a közösségi közlekedés, 24-én délután négytől éjszakai járatok járnak Budapesten.
Egy időre leállították a 10-es vonal tesztelését.
Több busz és villamos jár Budapesten adventkor.
Hétfőtől csúcsidőben sűritik a járatokat. Ehhez kevés a Combino, visszajönnek a régi villamosok.
A fenti fotón Siew Ming Cheng szingapúri dizájnertanonc látható saját fejlesztésű ruhájában, melyet kifejezetten metróra tervezett.
Annyian annyiféleképp leírták, lerajzolták és filmre vitték, hogy miért jobb egy városnak, ha nem mindenki autóval jár - de ennél látványosabban talán még soha.
E poszt élesítésével egy időben mutatják be a Design Terminálban a Graphifesten, milyen is lesz a BKK új metró-(M), HÉV- (H) és dunaihajó- (D) logója.
Ma délután hatkor hirdetik ki a design Terminálban, a Graphifesten, hogy milyen is lesz a BKK új metró-, HÉV- és hajólogója.
Forrás: OSZK via Zsiga Aurica Erika Budapestnek épp ma van a 140.
Nem szeretem a rezsicsökkentést.
80 méter zuhanás, 61 sebesült, 13 halott. Ez már a harmadik ilyen buszbaleset egy hét alatt.
Klassz hirdetéseket pakoltak össze a Guardiannak egy londoni ügynökségnél, amelyek ráadásul városi témájúak valamennyien, úgyhogy épp ide valók az Urbanistára.
Rákoskeresztúr remek hely, nem véletlenül választottátok lakótelepét a kedvenceteknek. Ugyanakkor többen is hátrányaként említettétek a megközelíthetőségét: a metróvégállomás csak busszal érhető el, ami pedig csúcsforgalomban elég nehezen megy.
Sao Paolóban elfajult a diákok ingyenes buszozásáért szervezett megmozdulás.
Vannak dolgok amik rémesen idegesítenek sorba állásnál, ám szerencsére ezek többségére van megoldás: egyszerű sorterelő szalag, amilyeneket a repülőtereken rendszeresen alkalmaznak.
Ki nem fizetett számlák miatt leállt hétfőn a bosnyák főváros tömegközlekedés nagy része.
20-a miatt hétfőn és kedden vasárnapi, jövő szombaton pénteki menetrend lesz érvényben.
Fél nap alatt ez a második súlyos baleset Aude megyében, a forgalmas A-9 autópályán.
Mielőtt azt vágnátok a fejemhez, hogy csak a rosszat és a hibákat szúrom ki, szeretném leszögezni, hogy lelkesedem minden frissen érkezett vilikék buszért, legyen az használt Volvo vagy vadonatúj Citaro.
Az ígéretek szerint fél óra alatt visz Los Angelesből San Franciscoba, és a hagyományos vonat tizedébe kerül a megépítése.
A folyamatos hibák miatt ideiglenesen mind a kilenc új lengyel villamost kivonták a forgalomból.
A "Budapesten minden rossz" típusú morgolódók egyik állandó témája volt, hogy miért nem képesek megtanulni nálunk az emberek, hogy jobboldalon állunk a mozgólépcsőn, hogy baloldalt gyorsabban lehessen haladni (vesd össze autópályák leálló-, külső és belősávja).
Via: reddit.com
Az "ilyen csak Magyarországon fordulhat elő" és a "tipikus BKV/BKK" szövegeket megelőzendő szeretném leszögezni, hogy a példák a legkevésbé sem hazaiak, sőt nem is Indiából valók (ahol ki van írva, hogy hullát szállítani tilos a metrón és a vonatvécé-pucolók munkáját beválasztották a világ tíz legpocsékabb turisztikai állása közé).
Az amerikai Buzzfeed ugyanis összeszedett 26 olyan furcsa dolgot, amit tömegközlekedésen tapasztalhat az ember - mindegyiket képpel illusztrálva. Van közte pár nagyon kamuszagú dolog, de a zöm teljesen hihető.
Némelyikük egészen sokkoló, mondjuk ez a buli utáni csendespihi:
Via: i.imgur.com
Vagy ez a cseppecskét félrecsúszott smink:
Via: reddit.com
Azután van, ami csak egyszerűen furcsa:
Via: dudelol.com
Meg olyan, ami talán az se, mert megeshet bárhol, bárkivel:
Via: teamjimmyjoe.com
Via: reddit.com
Az én személyes kedvencem egyáltalán nem bizarr, de annyira aranyos a képalával együtt: az ember
"aki nem érti a szövegkiemelő lényegét"
Via: reddit.com
Nem kopizom ide mind a 26 képet, böngésszétek végig az eredeti posztot, érdemes.
Egymillió dollárba került, és egész Virginia fel van háborodva rajta. Arlington városa még 23-at építene.
A fővárosi agglomerációt a jövőben is BKV szolgálná ki, csak a Volánbusz alvállalkozójaként.
A fonódó vonalon is új, alacsonypadlós és halkabb villamosok közlekedhetnek, ezeket 2015 végéig forgalomba is helyezik.
53 hét múlva készülhet el. Lesz majd parkoló és buszpályaudvar is, de azokra még pályáztatnak.
Tarlós: Az első új szakasz 5-7 milliárdos pluszkiadást hoz, „rákényszerülhet” a főváros az áremelésre.
A metródolgozók újra felvették a munkát, de a buszok és trolik továbbra sem járnak a sztrájk miatt.
2015 végéig a főváros tömegközlekedését teljesen átalakítanák, és csak utána vezetnék be a dugódíjat.
Az agglomerációs buszvonalakat veszik át, de még nincsenek buszok. A BKV-tól bérelhetnek.
Az észtek fővárosa az első Európában, ahol a helyieknek nem kell jegyet venniük.
Bevezetik az emelt szintű járatokat, amikért többet kell fizetni, több busz jár ütemes menetrendben a Volán-társaságoknál.
Autóval nem érdemes a Hősök tere felé menni.
Ma a Hősök terénél, vasárnap a fővárosi Clark Ádám térnél módosul a tömegközlekedési járatok útvonala.