Keresés

196 találat az Indexről, és 9 a környékéről.

2014. május 12., 10:27

Bagaméri kávézni megy

A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt. A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták.

2014. április 8., 13:29

2015-ben semlegesítik a bicikliscsapdát

Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a biciklit, különben a rendőr büntet.

2013. november 25., 14:06

Bringasáv az Erzsébet és a Petőfi hídon

Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz 120 utcában, 60 jelzőlámpás csomópontban és 30 főútvonalszakaszon.

2013. október 24., 19:40

Félmillió bringás a Kiskörúton!

Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján. A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel.

2013. október 17., 15:10

Csak egy nagy tányér, és kész a smart bike

A biciklikre házilag is felszerelhető elektromos motor prototípusát készítette el egy New York-i fiatalokból álló csoport. A kerékpározás mellett elkötelezett társaság időt és fáradtságot nem kímélve állította össze a FlyKly névre keresztelt szerkezetet, amellyel most a Kickstarteren keresnek befektetőket, és egész jól állnak a tervükkel. Hasonló, kerékbe épített szerkezet ugyan már létezik: a rikító piros színbe csomagolt Copenhagen Wheel például már két-három éve megjelent a piacon.

2013. szeptember 26., 16:59

Bicikli teljes kamuflázsban

A kerékpár nem csak városi fiatalok játékszere, hanem komoly, elszánt, harcedzett, vidéket járó férfiak munkaeszköze is lehet. Egy amerikai gyártó rájuk is gondolt, és piacra dobta a vadászbiciklit, amellyel „gyorsan, csendben, nyom nélkül” lehet behatolni olyan az erdők, mezők mélyére. A kerékpár vadászjellegét az adja meg, hogy a Cogburn CB4 teljes egészében rejtő színekben készül.

2013. szeptember 25., 15:27

Bicikliutat is épít Simicska cége

2,2 km hosszú kerékpárutat fog építeni Sárvártól a bögöti bekötőútig a Közgép. A Közbeszerzési Értesítő szeptember 25-i számában olvasható, hogy a Simicska Lajos vezetése alatt álló cégcsoport egy 1,4 milliárd forintos beruházást nyert el. A projekt keretében a cég a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakaszán 6,3 km hosszan fogja megerősíteni a burkolatot, és itt építi majd a kerékpárutat is. A Közgépen kívül még egy ajánlattevő volt, a Colas Zrt., Simicska cége azonban a legkedvezőbb ajánlattal, az eredetileg tervezett 1,5 milliárd forintnál olcsóbban nyerte el a megbízást.

2013. augusztus 28., 17:05

Bokáig érő sár az egyhetes biciklis alagútban

Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat. Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár alakult ki. Galéria, kattints a képekért! (Fotó: Molnár Máté) Egy veszprémi kerékpáros próbálta ki az alig hat napja átadott bicikliutat.

2013. június 10., 12:07

A bicikli a megoldás a dugó ellen

Az ország legnagyobb biciklis szervezete, Magyar Kerékpárosklub arra kéri a budapestieket, hogy ha tehetik, üljenek bringára, segítsék ezzel is a főváros közlekedését. Az MKK honlapján megjelent közlemény szerint Budapest óriási közlekedési káosznak néz elébe, miután az évszázad árvize miatt rendkívüli útlezárásokat és tömegközlekedési korlátozásokat kellett elrendelni. A kieső rakpartok és a nagy áteresztő képességű utakon bevezetett forgalomkorlátozások miatt sosem látott közlekedési nehézségek várhatók. Kerékpárral viszont nem csak a dugókban való araszolást és a késéseket lehet megspórolni, hanem a megnövekedett kiadásokat és stresszt kerülhetik el a fővárosiak, és csökkentik a tömegközlekedési járatokon a tumultust. „A nyári időben való kerékpározás nem jár semmilyen kényelmetlenséggel, viszont egyszerű, gyors és olcsó alternatívája a többi közlekedési módnak.” – bíztatja a budapestieket az MKK.

2013. május 27., 20:22

Elindult a New York-i közbicikli-program

Kétszeri halasztás után hétfőn beindult New Yorkban a sokak által várt közösségikerékpár-közlekedés hatezer biciklivel és 330 állomással, írta az MTI. Egyelőre csak Manhattanben és Brooklyn egyes részein működik a rendszer, de a tervek szerint Queensre is kiterjesztik, és idővel összesen 10 ezer bicikli várja 600 helyen a kölcsönzőket.

2012. május 29., 22:00

Átadták az Andrássyn a vörös szőnyeget

Ötven millióba került, és eltüntette a budapesti belváros bringás halálsávját. Kedden hivatalosan is átadták az Andrássy úti kerékpársávot, amelyet védősáv választ el a parkoló autóktól, hogy a biciklisek biztonságos távolságban kerülhessék ki a nyíló kocsiajtókat, és piros színével vizuálisan is felhívja a közlekedők figyelemét a fokozott elővigyázatosságra. A beruházást a főváros a szokásos útkarbantartási keretéből állta, nem költöttek rá külön alapból vagy EU-s pénzből. A biciklisek képviselői, köztük László János, a Kerékpárosklub elnöke szerint az új kerékpárút jó fejlemény, és külön öröm, hogy a kerékpáros civil szervezeteket is bevonták az előkészítésbe, egyúttal bizakodóak, hogy sok ilyen lesz még. Kisebb kritikai észrevétel volt, hogy a mellékutcáknál meg kéne szüntetni a sarki parkolóhelyeket annak érdekében, hogy a jobbra kanyarodó autók idejében be tudjanak sorolni a bringasávra, az ott tekerő biciklik mögé, és onnan kanyarodjanak jobbra, így nem hirtelen kéne elvégezni a manővert.