Teraszt nyitnál? A főváros megmondja, hogy csináld!
Kétperces animációban mutatják meg, milyen a „jó terasz”. Sörmárkás napernyő például nincs rajta.
Kétperces animációban mutatják meg, milyen a „jó terasz”. Sörmárkás napernyő például nincs rajta.
Csak nyafognom kellett, hogy már nem él az a szuper honlap, amelyiken a Kossuth Lajos utcán lehetett végigsiklani, alul a készítéskori, felül egy ideális állapotot nézve.
A Nagykörút annyira nem menő, hogy már siránkozni felette sem az.
Fotó: redoctober/wikimedia Egészen érdekes, hogy vannak dolgok, amik csak akkor tűnnek fel, amikor eltűnnek.
A múlt héten azzal volt tele a sajtó (bár talán a kampányzajban kicsit kevés figyelmet kapott), hogy rengeteg gumi gyulladt lángra egy hatalmas szeméttelepen Zuglóban.
A képeket még tavaly nyáron küldte Dani a Csányi és a Király utca sarkáról, de ahogy néztem a múlt héten, a helyzet azóta sem változott semmit.
Persze elhiszem, hogy a törvény betűje szerint semmi kivetni való nincs ebben, de nekem akkor is bántja a szemem.
Először is baromira zavar, hogy miközben tilos dohányt reklámozni, dohányboltot simán lehet (miközben ugye az egész trafikozásnak az lenne a lényege papíron, hogy visszaszorítsuk ezt a káros szenvedélyt).
Másodszor baromira zavar, hogy miközben nem szennyezhetjük tele a várost óriásplakátokkal, ha szerelünk rá négy kereket már mehet is a dolog.
Legalább két hónapja rontja a városképet ez a bazi nagy állványzat a Blaha Lujza téren, miközben a homlokzaton nyoma sincs a munkának - panaszkodik a képeket feltöltő felhasználó a jarokelo.hu oldalán.
Ezt a két képet tegnap lőttem egy mozgó busz esőáztatta párás ablaküvegén keresztül a midnentvivő butuska telefonommal, mellyel legendásan pocsék fotókat szoktam készíteni amúgy is.
Na igen, nincs semmi abban, hogy egy márka nevét koppintják, de amin néhány napja röhög a világ, az egy magasabb szintje az Adios-jelenségnek. A kínai Vuhszi városában ugyanis van egy utca, ahol csupa ismerős felirat van.
Aki azt hiszi, hogy a fórumok ideje leáldozott az újabb közösségi oldalak megjelenésével, az nagyon téved.
Cy Kuckenbaker nagyon klassz dolgot csinált.
Elképesztő fotósorozatot tett közzé a közelmúltban indult Southland blog.
Egyelőre a Kickstarteren gyűjtenek pénzt a srácok erre a találmányra, mely tulajdonképpen egy változtatható színű és mintájú kettős fénykard.
Milyen lenne ma a Duna partja, ha a világháború után máshogy állítják helyre a Budai Várat? Vagy ha Hauszmann nem álmodik belőle egy hatalmas palotát egy évszázaddal ezelőtt? Ne tippelgessetek, ilyen! Na jó persze nem pont ilyen, hiszen Vígh András a mai állapotból "fejtette vissza" az évtizedekkel, évszázadokkal ezelőtti képet.
Ahhoz képest, hogy jókora szoborról van szó, teljesen elkerülte a figyelmemet a tavaszi nagy bejelentéshullám, szóval csak akkor szembesültem a hírrel, amikor Sadia átküldte a projekthonlap linkjét. Hogy hogyan áll az építése nem tudom, de képek tanulsága szerint javában zajlik a terep rendezése, felteszem a Várbazárral együtt adják majd át.
Nem csak budapesti viszonylatban a korszak remeke, de nemzetközi mércével mérve is. A listán amúgy szerepel világhírű modern pályaudvar is.
Vajon kell-e, lehet-e valamit kezdeni a Bosnyák térrel? Na és ha igen, akkor mit? Ezeket a kérdéseket boncolgatja Palotabarát, a BPXV.
Kaptam egy kazal sajtófotót a Dob és a Csányi utca sarkán elkészült falfestésről, melynek félkész állapotáról Városbanék már toltak egy posztot.
A Hype and Hyper csoportról már esett szó itt a blogon (mégpedig, amikor néhány vonallal lerajzolták Budapest ikonikus épületeit). Most a hármas metró állomásait vették elő és elhatározták, hogy elkészítik az M3 című sorozatot, mely a 20 állomásra legjellemzőbb színeket mutatja be Kőbánya-Kispest végállomástól egészen Újpest-központig. Az első darab fönt látható, az egész "tartalomjegyzéke" meg alant.
Egy négyzetméter tulajdonképpen nem sok, de kevesebb is elég ahhoz, hogy valami értelmeset és szépet alkothassunk rajta.
Néhány hónappal ezelőtt Christopher Dina, New York-i tervező felskiccelte London ikonikus épületeit.
Telefonfülke az Erzsébet téren 2012 novemberében és decemberében
Telefonfülkék, mozik, postaládák, újságosbódék és a sort hosszan lehetne folytatni.
Mindig is erős volt Budapest a szépen elkészített közterek utólagos elbódésításában, mely talán több posztot is megérdemelne itt az Urbanistán.
A mátyásföldi villanegyedben elég sok német cégvezető lakik, akik pont olyanok, mint a mesebeli németek, hogy ott aztán mindennek tüchtignek kell lennie.
Styxx (a Serbia Insajd szerzője, valamint számtalan másik blogé álnéven), ellátogatott a Beleznay Éva ex-főépítész által szervezett gyermektáborba.
István levele ugyan majd egy hónappal ezelőtti, de talán még most is aktuális (ha időközben változott a helyzet, jelezzétek).
Előtérben a Tabán már házak nélkül, frissen parkosítva, de még eggyel több templommal, mint ma.
Én csak egy képet loptam el a Garden Map oldaláról, de szerintem az egész ötletet érdemes lenne.
Fotó: Balassa Bálint Nem hiszem, hogy az én javaslatomra álltak neki diákok kifesteni a kelenföldi vasúti aluljárót, de azért jó érzés, hogy alig egy hónapja vetettem fel az ötletet itt az Urbanistán.
Aggódó levelet kaptam Győrből Zsolttól, aki alighanem maga is érintett a rendeletmódosításban: a város szigorítja a vendéglátóhelyek teraszának megjelenését.
Nem tudom, kinek áll érdekében, de rejtélyes összefüggés kezd felsejleni a vasúti aluljárók, óvodások-kisiskolások és a mentális térképek között.
Csúnya dolog egy szép házra ronda klímát szerelni és abból a járókelők fejére csepegtetni a vizet (mint arról már korábban is volt szó).
Hilton Budapest - a TripAdvisor fotója. A TipAdvisor az alábbi tíz gyönyörű panorámájú hotelszobát szedte össze a világ minden tájáról.
Mégsem kennek lyukacsos űrsajtot az ufók a Széll Kálmán térre, viszont minden, ami tetszett a koncepcióban, megvalósul.
Bár keringtek látványtervforgácsok a neten, most itt vannak élvezhető felbontásban is a fenti galériára kattintva: ilyen lesz a Szél Kálmán tér (vagy ahogy egy kedves ismerősöm hívja következetesen az átmenet jegyében, a Moszkva Kálmán tér). Az építészfórumon ugyanis megjelent egy nagy írás a koncepcióról, de engem (meg szerintem mindenkit) gyarló módon elsőnek a hozzácsapott látványtervek érdekeltek.
A Lakatos úti lakótelep korábban is a szerethető lakótelepek közé tartozott a négyemeletes, csúsztatott zsalus házaival, szellős beépítettségével, sok játszóterével és pingvinszobraival.
A festői főváros, Asgabat sokkal szebb lesz ezután.
Van ugye a Szeretem Budapestet Mozgalomnak ez a Szexi Budapest elképzeléscsomagja, amelyiknek egyik sarkalatos pontja a budai borkultúra feltámasztása, vagy legalábbis megidézése.
Ez az új svéd nyelvű útikönyv a parlamentes, zöldséges, szabiszobros borítójával nem tűnik túl különlegesnek egy budapestinek.
Egy festékcég pályázatot írt ki Magyarországon is arra, hogy közösségek (utcák, szomszédságok, ilyesmik) kifesthessék, újjávarázsolhassák lakókörnyezetüket.
A címben összefoglalt ötlethez nem nagyon tudok sokat hozzátenni, de azt hiszem nem is kell.
A két kép közt talán másfél év különbség van, na és még valami: a norc.hu-n még látszik a harmadik házon az FKGP (ifjabbak kedvéért Független Kisgazdapárt) híres neonreklámja, a jobboldaliról már eltűnt.
Ez egy ilyen nap.
Az Urbanista régi olvasója, Androidus hívta fel a figyelmemet egy blogbosztjára, melynek lényege a budapesti pollerekhez kapcsolódik.Tudjátok ezek azok az oszlopok, amelyeket a köznyelv Demszky-karókként ismer.
Kedves Urbanista,
Igaz majd' egy éve szerepelt a blogon a Petőfi téri templom és a nem szokványos tornya, de a helyzet a toronnyal máig változatlan.
Akárhányszor meglátom, nekem mindig egy nagy ceruza jut róla az eszembe.
A nap képe.
Állandó vita tárgya, hogy miként nyúljunk hozzá a sűrűn beépített belső kerületekhez, miközben egy tökéletes fekvésű, szinte szűz területet bénáztunk el az elmúlt húsz évben.
Az ember minden különösebb egészségkárosodás veszélye nélkül megihat naponta egy kis kupica barackot.
Ez a különös kép Claus blogjából való.
"A busz kék, a villamos sárga, a troli piros, a HÉV zöld, ezt minden fővárosi gyerek tudja – és a taxik is beállhatnak a sorba." - foglalja össze a Totalcar Bojár Iván András MTI-hez eljuttatott tervét.
Idén télen más ruhát kapott Budapest egyik legismertebb szoborcsoportja, a Vörösmarty Mihály emlékmű.
Gilicze Bálint barátom már az indiai metrós hullaszállítással szerepelt egyszer az Urbanistán, most egy hasonlóan meghökkentő témával rukkolt elő.
Egy olvasónk szerint miközben a budai Várnegyedben egy tetőablak vágása is óriási jogi hercehurcával jár, a Dísz tér foghíjtelkén a korábbinál rondább és magasabb bódésort húztak fel.
http://bit.ly/aDsr1f Egyre inkább úgy néz ki hogy sírni fogunk, mert megvalósul a Clark Ádám téren az utoljára nyilvánosságra került bénaság - pittyegte a Városképp bloggere a Nol linkjét, ugyanis eldőlt: ez a bal oldali képen látható épület fog megvalósulni Budapest legértékesebb foghíjtelkén.
Két grafikus megunta az ízléstelenséget, megeshet valamikor jó lesz sétálni egyet a belvárosban.
A pécsi térkövezésekről már nagyon sokan írtak mostanában, úgyhogy nem is foglalkoznék a témával, ha Judit nem szúr ki valami érdekeset.