Százmilliárdokat bukik a Sony
A mobilrészleg szolid nyereséggel számolt, óriási bukta lett belőle. A tőzsdére lépés óta most először nem kap osztalékot a cég vezetősége.
A mobilrészleg szolid nyereséggel számolt, óriási bukta lett belőle. A tőzsdére lépés óta most először nem kap osztalékot a cég vezetősége.
A harmadik negyedévben 4,4 milliárd dollár volt a veszteségük, kínjukban összeállnak a Foxconnal.
Mindenki más bukik. A két cég az egész szektor profitjának 109 százalékát teszi zsebre.
Öt éve nem számított komoly embernek, akinek nem volt Blackberry a zsebében. Akkor százmilliárd dollárt ért, most ehhez képest fillérekért vásárolják fel a céget. Ekkorát még senki nem bukott a mobilpiacon.
Egy péklapátnyi csúcsmobillal szeretnék visszahódítani a vásárlókat még a felvásárlás előtt.
130 milliárd dollárért adja el a Vodafone az amerikai Verizon mobilszolgáltatóban levő kisebbségi tulajdonrészét, ez több mint a teljes magyar államadósság. De vajon mit csinálnak ennyi pénzzel?
Vannak vevőjelöltek, de őket inkább a cég egyes részei érdekelnék, mint az operációs rendszer és a szabadalmak.
Megfelezték az amerikai sales-csapatot, és ez csak a kezdet. Leépítés lehet a briteknél is.
Rá sem lehet ismerni a mobilpiacra: a butatelefonnak vége, Ázsia diktál, jönnek a színes csúcskészülékek és az egyre agresszívabb marketing.
A Vodafone eladja 45 százalékos részesedését a Verizon Wirelessből. Az évtized biznisze lehet, az ár magasabb mint a teljes magyar államadósság.
A világ legnagyobb számítógépgyártója a mobilpiacon is megvetette lábát.
Befektetési bankárok keresik a potenciális vevőket, de kicsi az érdeklődés.
Az Európai Bizottság menetrendért felelős alelnöke szerint egységesíteni kell a piacot.
Kínában már a második legnagyobb gyártó, és szemet vetett az Egyesült Államok mobilpiacára is.
Nekik nem jött be a tabletpiac, ezért inkább a mobilra koncentrálnak.
100 milliárd dollárért vásárolnák ki a Vodafone-t a legnagyobb amerikai mobilszolgáltatóból, a Verizonból.
A dél-koreai gyártó a Galaxy S4 mobillal biztosítaná vezető helyét.
A dél-koreai gyártó első lett a világ legnagyobb mobilpiacán, ahol a Nokia vesztett a legtöbbet.
246 millió aktivált készülékkel épp most előzi a 230 milliós USA-t. Nyugat-Európa és a Távol-Kelet lemaradt.
Mégis gyártanak olcsó telefonokat. Néhány hónapja fogadkoztak, hogy csak csúcsmobilokat készítenek.
Az amerikai piacon a második helyre ugrott a cég, még mindig a Samsung az első.
A ZTE hamarosan behozza Európába a Mozilla OS-mobilokat, a piac egy százalékát szerezhetik meg.
Nyolc éve nem volt ilyen alacsony a nyeresége, a cég nem tud lépést tartani a nagyobb riválisokkal.
Strapabíróbbak, tovább bírja az akkumulátoruk, de már alig olcsóbbak az androidos mobilok alsó kategóriájánál. Sok szempontból halálra vannak ítélve, de kereslet van, és még a fejlett világban is bőven lehet is irántuk.
A Google operációs rendszere 72 százalékot birtokol, a második helyezett Apple csak 14-et.
És még csak most kezd igazán terjedni az elemzők szerint, Kína, India, Afrika az új piac.
Visszaesett a Blackberryk eladása, a mobilgyártó elhagyja a lakossági ügyfeleket.
A dél-koreai gyártó az Apple iPhone utánzásával kezdett, de ma már saját magát klónozza. Perrel próbálják lassítani, aminek csúnya vége lehet.
A finn gyártó piaci részesedése 30 százalék alá esett, mert nagyon megugrott termelés az ismert és az ismeretlen ázsiai gyártóknál.
Telítődik a piac, eltolódnak a készülékcserék.
A cég 2009 elején még folyamatosan fejlődő piacra számított, most már óvatosabb.
Február óta 89 ezerrel csökkent az aktív előfizetők száma. A T-Mobile a piacvezető, de jön fel a Pannon.
A Gfk felmérése szerint előretört a mobilnet, a vezetékes piac pedig tovább zsugorodott.
Decemberben bővült, de 2009-ben szűkült a piac, az ügyfélszám 432 ezerrel csökkent.
Sok százezres visszaesés után novemberben nőtt az aktív előfizetések száma. A kártyák száma viszont csökkent.
A Nokia 15-ször annyi telefont ad el, mégis kisebb a nyeresége, mint az Apple-nek az iPhone-on.
Nem nő, nem csökken, és a szolgáltatók piaci részesedése is állandó.
Minden második háztartás online, tízből kilencnek szélessávú internetkapcsolata van.
Az év első félévben összességében 350 ezerrel csökkent a hazai mobilelőfizetők száma.
Május végén az áprilisinál 79 ezer kevesebb ügyfele volt a három mobilszolgáltatónak.