Ideje bringázhatóvá tenni a Nagykörutat
Több százan demonstráltak a Legyen bringázható a Nagykörút elnevezésű felvonuláson, hogy felhívják a szakmai szervezetek figyelmét, itt az ideje átértékelni a belvárosi közlekedés koncepcióját.
Több százan demonstráltak a Legyen bringázható a Nagykörút elnevezésű felvonuláson, hogy felhívják a szakmai szervezetek figyelmét, itt az ideje átértékelni a belvárosi közlekedés koncepcióját.
Több százan demonstráltak a Legyen bringázható a Nagykörút elnevezésű felvonuláson, hogy felhívják a szakmai szervezetek figyelmét, itt az ideje átértékelni a belvárosi közlekedés koncepcióját.
Tarlós nélkül, 5 hónap késéssel indult el a Bubi. Na és most hogyan tovább?
A Nagykörút annyira nem menő, hogy már siránkozni felette sem az.
Egy olvasónk épp arra járt és lekapta.
A húsz év körüli lányt fejsérüléssel kórházba vitték.
Lassan hagyomány: ha Kordos Szabolcsnak új riportkötet jön ki, akkor abból néhány részletet megoszt az Urbanista olvasóival is.
Egy taxi kapta el a Baross utcán éppen keresztbe haladó 83-as trolit. A 4-6-os villamos is beragadt.
Kaptam egy csomó fotót egy csomó héliumos lufiról.
Ha megkérdezik tőlem, hogy hajlandó lennék-e rezzenéstelen arccal bámulni a Nagykörutat, amikor tulajdonképpen semmi nem történik rajta, alighanem nemmel válaszolok.
A Kockaműhely, vagyis Dóczy Balázs "legószobrász" pompás alkotást tett le az asztalra, amely a Zeneakadémiát ábrázolja.
Alig 2 nappal azután, hogy az interneten is elkezdett terjedni a Blaha Lujza téri kamuállványzat híre, csoda történt! Egyszerűen eltűnt az egész.
Legalább két hónapja rontja a városképet ez a bazi nagy állványzat a Blaha Lujza téren, miközben a homlokzaton nyoma sincs a munkának - panaszkodik a képeket feltöltő felhasználó a jarokelo.hu oldalán.
Ismeritek a Combino-szenvics kifejezést? Én bevallom, nem ismertem, amig ki nem nyitottam ma a Kerékagyat.
A Blaha és az Oktogon között, baleset miatt.
Ismét megjelent egy gyűjteményes videó az idei rettenetes zakózások felvételeiből. A képek bizonyítják, hogy az általános csodálattal övezett Red Bull downhill bemutatók és a látványos MTB-versenyek nem kevés áldozatot szednek. Az idén is sokan pórul jártak.
Az előtte-utána képpárok hihetetlenül népszerűek manapság, de szerintem mindig is azok voltak.
A Fibonacci körút nem egy újabb köztérátnevezési hullám terméke, hanem egy szellemes elnevezés arra a térképre, amit hugyosjoska posztolt.
Például olyan biztos nem lesz, mint a Minusplus 2008-as fenti tervén. Meg olyan sem lesz, mint ahogy a WestBalkán 2010-es tervein szerepelt: De még olyan sem lesz, ahogy azt idén nyáron elképzelték: Pedig az aztán nagyon nem volt földről elrugaszkodott valami.
Nincs többé kerékpáros felvonulás, pedig maradtak kritikus pontok a városban. Megnéztük, hol küzdenek a biciklisek a gyalogosokkal, az autókkal. Kaland a hidakon, a budai rakparton és a Nagykörúton.
A fenti kisfilm eredendően a Corvintető tetőkertmoziját hivatott reklámozni, de annyi klassz felvétel van benne, hogy gondoltam megosztom veletek.
A Nagykörút az egyik legkevésbé biciklisbarát útvonal a fővárosban, de a közbringa-rendszer jövő tavasszal esedékes bevezetése új helyzetet teremthet.
A tüntetők egy bank előtt állították meg az arra járó politikusnőt, akitől azt kérték, képviselje érdekeiket.
Augusztus 21-től szeptemberig irányonként egy sáv lesz, dugó várható. Válasszuk a Rákóczi hidat!
A 4-es és a 6-os villamosok hétfőtől augusztus 20-ig csak bizonyos szakaszokon járnak.
Hétfőtől így tud a Nagykörúton villamossal közlekedni. Van, ahol csak busszal. Új buszsávok miatt forgalomkorlátozások lesznek augusztus 20-ig.
Pótlóbuszra kellett szállni a Jászai Mari tér és a Széll Kálmán tér között.
Egy szakaszon pótlóbuszra kell szállni.
A Jászai és az Oktogon között buszra kellett szállni.
A Rákóczi út forgalmát felüljáróra terelték volna, a 4-6-ost alagútba, az aluljáró alá.
Sőt azóta építettek alá egy úszómedencét is.
Folytatódnak a munkák a Margit hídon, pótolnak egy II. világháborúban megsemmisült szobrot is.
KoPé alkotása félúton van a Blahán vonuló marhák és a Gellért-hegyet támadó sárkányok képe közt (bár távoli rokonságban áll Szily Laci méltatlanul elfeledett szemetparasztmajmok blogjával is).
A leghosszabb ideje követett ház itt az Urbanistán, alighanem a József körúti szellemház.
Épp úgy fog kinézni az egyik legszebb szecessziós pesti épületnek a sarka, ahogy azt annak idején Giergl Kálmán és Korb Flóris megálmodta.
A tegnapi koncertplakát-kövülethez tolta fel Dávid a fenti képet az Urbanista Facebook-oldalára.
"Valójában ez vagy az 1991-es, vagy az 1993-as koncert plakátja, dátum nincs rajta.
A József körúti szellemház sorsa már jó ideje követi az Urbanista (ami persze nem nehéz feladat, elég hozzá követni a 8ker blogot).
November 5-ig pótlóbuszok járnak a Boráros tér és a Blaha Lujza tér között.
Nem jár a nagykörúti villamos egy szakaszon.
Július 20-ig hétköznap éjszakánként gyakran pótlóbuszok járnak majd a Combinók helyett.
A Budapest100 sorozat az egyik legszuperebb kezdeményezés, ami városos témában született az elmúlt években.
Menet közben kapott lángra az Üllői út sarkán.
A költség túlnyomó részét az unió fizette, a Nagykörút után dél-pesti villamosok következnek.
Hétfőtől átállították a Nagykörút jelzőlámpáit, míg a villamos gyorsabb, a belbudai térségben a dugó nagyobb lett. Teszt: taxi vs Combino.
A fenti képpárt Jánosbá találta a kéthetente megjelenő Erzsébetváros hátlapján.
Vannak klassz budapesti órák, sőt egy kettő ikonikus is (például a Moszkva téri vagy a Nyugati forgója).
Karbantartás lesz 17-én és két héttel később.
Az egyik szerelvény hirtelen fékezett a Wesselényi utcánál, többen megsérülhettek.
Az Átrium Mozi pompás épülete már sokszor szóba került az Urbanistán.
Sztároknak kijáró tisztelet övezi mindazokat, akik december 7.
Csak szerintem néz ki úgy 1:35-nél a Somló, mint a Szikora Robi? (Videótipp: Sadia)
Az autó sofőrje beszorult, a tűzoltók vágták ki.