65 milliárdból újítják fel a 3-as metrót
Kiírták a tendert, májusban hirdethetnek győztest.
Kiírták a tendert, májusban hirdethetnek győztest.
Kezdődik a tér felújítása, 2016-ig forgalomkorlátozások lesznek. A metróépület megmarad.
A Közvágóhíd és a Bécsi út között. A Fehérvári úti meghosszabbítást februárban adják át.
20 évig tarthat, 200 milliárdba kerül. Az egész budai Várat akarják felújítani, és már jövőre elkezdik. De miért nincs erre terv, és pályázat?
Három hónapja felújítás miatt lezárták a Kelemen László utcát. A híd egy hete kész van, mégsem adják át a forgalomnak.
Pedig a miniszterelnök irodája 2016-ban a Várba költözik.
Sok ott dolgozó jelezte, hogy nem költözik.
A közvetlen életveszély elhárításához szükséges 150 milliót akár egy héten belül folyósíthatják.
Felújították a hídjait, megint harapnak a régi fogak.
Zágrábban sem csak móka és kacagás a burkolatfelújítás.
A BKK szerint a legolcsóbb ajánlatot választották, a kiíráskor pedig még nem tudták, hogy nagyobb lesz a munka.
Vádat emelhetnek négy mosonmagyaróvári műszaki szakember ellen, akik fordítva kötötték be az altatógázt, és egy nő meghalt miattuk.
Elférnek majd egymás mellett a 86-os buszok?
Eddig már 9 milliárdot költöttek rá, és ki tudja, mikor készül el igazán.
A cirkáló az 1917-es oroszországi forradalom jelképe. Múzeumként működik.
A jó hír, hogy tiszteletre méltó, muzeális korú utakon közlekedhet. A rossz, hogy ez így is marad.
A Puskás stadion és a Közvágóhíd között ma még üres villamosok járnak, vasárnaptól utasokat is felvesznek.
Tavasszal az Oktogon és a Jászai közötti szakasz jön. Rá is fér: a múlt héten megsüllyedtek a sínek.
Átadják, átadják másodszor is! Mi pedig bejártuk.
Korábban 2016-ot mondott, de addig csak a legkritikusabb szakaszok készülhetnek el. Új kocsik nem lesznek.
Szeptemberre szerették volna befejezni, de jóval kevesebb pénzt kaptak, mint várták.
Félmilliárdért megcsinálták. Felfagyott. 2012-ben kicsit javították. 2013-ban is. És most is.
Már a kihirdetés is egy hónapot csúszott, és az ár is drágább lett mint várták. Margit híd-szindróma?
A párt szerint Tarlós István orosz rulettet játszik a budapestiekkel.
Fotó: Urbanista Miután megjelent a "Dübörög az építési reklámháló-maffia" című írásom – amelynek apropója, hogy egy újabb olvasó jelezte fényképpel alátámasztva: a budapesti belváros frekventált helyein csak azért reklámhálóznak be épületeket, látszat-homlokzatfelújítást színlelve, hogy valójában kedvező hirdetési felülethez jussanak –, felvette velem a kapcsolatot id.
Az Erzsébet tér új mászóvárat, a Ludovika tér nagy kutyafuttatót kap.
Egy csomó sportos fejlesztés van benne úgy, hogy közben vigyáztak a zöldre.
Csak a legnagyobb cégek pályázhatnak egy 11 kilométeres szakaszra.
Fotó: Puffancs - indafoto.hu Az Ybl év kapcsán az Urbanistán is olvashattatok ezt-azt a mester munkáiról, elveszett épületeinek külön posztot is szenteltünk.
A baleset Ácsánál történt. Lezárták a főutat.
Megsérült egy födém az 1-es villamos felújításakor.
Fotók: Urbanista - olvasói "A Széchenyi fürdő épületét pár éve újították fel.
Szeretnénk, csak nehezen megy. Egy éven belül a lakosság ötöde lát esélyt valamilyen felújításra.
Nyáron a pécsi, a kaposvári és az esztergomi vonalon is felújítanak egy-egy szakaszt.
Júliustól újabb csapások várnak az autósokra.
A Fehérvári út és a Hengermalom út csomópontjában lesz, de csak ideiglenesen. Képeink is vannak róla.
El is küldték a tanulmányt a kormánynak. Biztos benne, hogy az állam és a főváros talál majd forrást a felújításra.
Kezdődik az 1-es villamos felújítása. Pótlóbuszok járnak jövő héttől a nyár végéig. Mi újul meg?
Dolgoznak az M1-esen, az M3-ason és az M7-esen.
Tranzit Ház - Kultúrház (Kolozsvár, Románia) Mivel az ismert történelmi okokból a múlt században sajnos jelentősen megcsappant az európai zsidók száma – a vallásukat az imaházaikban gyakorlóké meg pláne –, ezért elég sok zsinagógát hasznosítottak újra.
Sziasztok! Mostanában két olyan bejegyzést is láttam az Urbanistán amelyek budapesti védett épületek ablakaival foglalkoztak, úgyhogy gondoltam küldök pár fotót a lakásommal szemben lévő ház hátsó homlokzatáról. A nyílászárók egy részét lecserélték modernre, ami nem is lenne akkora nagy baj - akármikor vissza lehetne őket cserélni, de a homlokzatot is átalakították, hogy a műanyag ablakkeretek beférjenek.
A körcikkely-pavilonok egyelőre üresek, nem találja ki, mi lesz bennük!
A környéken minden utcát lezártak, a taxikat egy sávon engedik be, ahonnan csak kitolatni lehet.
A felújítás ezen fejleményéről a Városépítési Főosztály blog számol be. "A legfontosabb, hogy a pálya szélesebb lesz, minimum 1,40, de lesznek 1,80 m szélességű szakaszok is, illetve elérhető lesz az új öltöző, zuhanyzó és wc a MAC épületben." Valamint a futó-gyalogos csatározás is várhatóan lanyhul: "A lakossági véleményekből jól érzékelhető volt a gyalogosok és futók közötti konfliktus, ezt megelőzve felfestésekkel és táblákkal jelöljük a különböző funkciókat." További részletek a fentebb hivatkozott blogon.
Soha ablakcserével annyit még nem foglalkozott blog, mint mi a Kossuth téri Amerika-házéval.
A Fertő tó körüli bicikliút felújított szakaszát januárban adták át, de máris több helyen töredezik.
Védenek esőtől, napfénytől, és még reklám sem lesz rajtuk. 1,5 milliárdot költünk az új megállókra. Csak éppen durván belepiszkálnak a városképbe.
Hamarosan befejezik a főváros legérdekesebb toronycsoportjának a felújítását. Cirkusz is lehet benne.
A közutak kétharmada a tűrhetőnél rosszabb, a németek pénze nélkül hamar újra lóra ülhetnénk.
Fotó: egyker.blog.hu Nem hiszem, hogy egész Budapest siratni fogja, hiszen elég kevesen ismerték.
Május elejétől a spanyol CAF-villamosok váltják le a több mint 40 éves járműveket az 1-es vonalán.
A Százlábú híd felújítása miatt más budapesti pályaudvarokra terelik őket.
Négy napig volt nyitva a megnyitó után, augusztusban készülhet el teljesen.
131 éve épült, és 30 éve zárva van.