Sok a gond az Alstomokkal
Keréklaposodás, szoftverhiba, bakra futás. Eleinte gyerekbetegségnek tűntek, de még a hétre is jutott belőlük. Pénteken indul a 4-es metró.
Keréklaposodás, szoftverhiba, bakra futás. Eleinte gyerekbetegségnek tűntek, de még a hétre is jutott belőlük. Pénteken indul a 4-es metró.
A Fejér megyei község határában feltűnt egy metrókocsi. A helyiek találgatnak, mi már tudjuk mi ez.
Egy német cég szerint az orosz kocsik 34 rossz alkatrésze közül 11 okozhat katasztrófát, 15 pedig halálos kimenetelű balesetet. Nézze meg videón, hogyan gyulladhat ki a budapesti metró!
Havonta 2-3 új metrókocsit tudnak majd forgalomba állítani.
A magyar emberek alacsonyak, ezért nem fogják elérni a kapaszkodókat, de egyébként Tarlósnak és az utasoknak is tetszettek az új metrókocsik.
A 70-es években gyártott szerelvények javítása túlságosan költséges lenne.
Régi metrókocsikból mesterséges zátonyokat készítenek az USA keleti partvidékén.
Mégis forgalomképesek a 40 éves Barbie-k, de februárban már láthatunk Alstomot is az alagútban.
Az átalakítások és a tesztek után az NKH elfogadta a metrókocsik fékrendszerét.
November 15-ig felmentést kell szerezni metrókocsikra. Még nem tudták eldönteni, hogy újra beállítsák-e a kiselejtezett orosz szerelvényeket.
Az ötkocsis szerelvény négy fékkel is meg tud állni.
A fékrendszer módosításával kapcsolatban további adatok szükségesek a vizsgálatok elvégzésére.
A cég megkapta a BKV-tól a hivatalos értesítést, ezzel hatályos a 2006 májusában aláírt szerződés.
Az utolsó vitatott kérdésben is sikerült megállapodni a metrószerelvények ügyében.
A júliusi ülésig várhatóan ismét találkozik az Alstom és Tarlós.
Az Alstom vezérigazgatója hetek múlva visszatér Budapestre, hogy befejezzék a megbeszélést.
Az Alstom vezetői június 17-én Szentpéterváron találkoznak Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterrel.
A metrógyártó cég vezetése június hatodikán kapta meg Tarlós István invitáló levelét.
A főpolgármester a hét végéig lát esélyt a megegyezésre, utána új metrókocsi-pályázatot kell kiírni.
A pozdorjával burkolt kocsibelső ráadásul extra gyorsan kiégett.
Nyitott ajtóval ment tavaly októberben, most is ajtóhiba miatt állt félre, régebben pedig ütközött.
A metrókocsikat gyártó cég ügyvédje csalással gyanúsította a BKV-t és a hatóságot, egy francia államügyész nyomást gyakorolt a francia bíróra.
A BKV nem hívhatja le az új metrókocsikra vonatkozó 37 milliárdos bankgaranciát.
Legalábbis a francia cég szerint. A metrókocsit gyártó vállalat tárgyalna és elkerülné a bíróságot.
A közlekedési cég lehívta a már kifizetett összegre vonatkozó bankgaranciákat és új tendert írnak ki. A 4-es metró átadása további 3-5 évet csúszik.
Az NKH döntése után a bíróságon folytatódhat a 2-es metró szerelvények típusengedélyének ügye.
A jogászok arra jutottak, hogy a főváros két dolgot tehet: felmondja a szerződést, vagy nem.
A metrókocsikat gyártó cég szerint a kifogásolt fékrendszer megfelel a szigorú uniós előírásoknak.
Olvasóink bicikliutat, szellemvasutat, óriáskolbászt, bowlingpályát látnának az Alstom-kocsik helyén.
Az új metróvezetőket is hibás szimulátorral képezték, ami még mindig nem tökéletes.
Háború, tűzvész, árvíz, típusengedély-bukta: a metrókocsi-szerződés szerint mind vis major lehet.
Egyes meghibásodásoknál például ki se tudnának jönni az utasok a kocsikból katasztrófa esetén.
Az NKH elutasította a típusengedély-kérelmet, a 65 milliárdos szállítási szerződést felbontják.
A cég francia vezérkara az NKH-nál magyaráz, a francia nagykövet Navracsicsnál lobbizik a 65 milliárdos metrókocsik érdekében.
A közlekedési hatóság pénteken dönthet, ad-e engedélyt, a fővárosnál válságtanácskozás lesz.
Wintermantel Zsolt és György István több mint 70 kérdést tett fel az Alstom-kocsikról.
Este nyolctól nem volt közlekedés, mert füstölt egy metrószerelvény egyik kocsija.
Egy metrószerelvény egyik kocsija füstölt, ezért kellett leállítani a forgalmat.
A BKV vezetői tárgyaltak Moszkvában az oroszokkal, de csak a régi metrókocsik felújításáról.
Utólag alkudozik a BKV a reklámcéggel, hogy elég utastájékoztató táblát tehessen ki.
Száz decibel fölötti zajt mért a metrókocsi vezetőfülkéjében a munkaügyi felügyelőség.
Az összes Alstom vezetőfülkében át kell szerelni a menekülőkijáratot, de drága a módosítás.
A tesztsablonok sérültek, a BKV szerint viszont az új Alstom szerelvények el fognak férni.
Most a 3-as vonalon nézik, hogy elfér-e az alagútban, a 4-es metró új kocsijai ott kezdhetnek.
Megérkezett a hatósági engedély, az Örs vezér téren már menet közben látható az új metró.