Uniós autópályadíjat tervezhetnek
Egy EU-biztos szerint ideje lenne elgondolkodni az egész EU-ban érvényes autópályadíjakról.
Egy EU-biztos szerint ideje lenne elgondolkodni az egész EU-ban érvényes autópályadíjakról.
Ezzel a trükkel nem érdemes kísérletezni.
Sok mindent felülbírálnak a rendszeren.
Németh Lászlóné szerint a rendszer elindítása az elmúlt 10 év legnagyobb sikere a közlekedésben.
A haverja mondta, hogy meg lehet úszni az útdíjat, 87 éves koráig törleszti a büntetést az amerikai férfi.
Ne keresse az ÁAK-t, átnevezték az autópályakezelőt és megnyirbálták a jogköreit.
Szerintük az Európai Bizottság példaként állítja az unió elé a magyar innovációt.
53 milliárd forint jött be eddig.
Főleg a kisebb, fuvarozó cégek mennének tönkre hitel nélkül. Nem kapja meg mindenki.
A kamionosok leszoknak a főutakról, hogy megússzák a díjfizetést. Pedig a Kresz tiltja.
Egy ismeretlen céget bízott meg az állam egy milliárdokat termelő informatikai rendszer kifejlesztésével, amitől valamiért mindenki más ódzkodott. Az Index bemutatja az útdíjrendszer fejlesztőjét.
Már közel 19 milliárd forint folyt be az útdíjból.
A német kancellár szerint nem szabad a külföldiektől külön díjat szedni. Útdíj azért ott is van.
A fuvarozók szerint nincs mit tenni, ha élesben tesztelik az útdíjat, de van még mit javítani.
A termelők áremelési szándékkal keresték meg a kereskedőket, az egyik fő ok az útdíj pluszköltsége.
Hiába tett feljelentést az állam, nem indul nyomozás az útdíjtender bedőlése ügyében.
A botrányos e-útdíjrendszer állhat a lépés mögött. Pedig hivatalosan azt mondták, minden rendben volt.
30 százalékkal nőttek a szállítási költségek, jelentősen megugorhat az élelmiszerek ára.
Az élelmiszer-feldolgozók több kedvezményt kérnek a kormánytól.
377 millió forintos keretmegállapodást köt velük az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Elvileg mentességet kaptak a termelők az útdíj alól, tegnap kiderült, hogy messze nem mindegyikük.
Ötszáz traffipax beszerzésével harcolna a BM a gyorshajtók és közlekedési szabályszegők ellen. A hatás olyan lenne, mintha minden nap fokozott ellenőrzéseket tartana a rendőrség.
Trafik, útdíj, rezsicsökkentés, szigorúbb Btk, lazuló közbeszerzés, nyugdíj mellett nincs fizetés.
Hiába kapnak kedvezményt a cégek, drágul az útdíj miatt a fuvarozás.
Nem ismeri a rendszer például az eurót vagy néha a lezárt utakat. Attól még jövő héten bevezetik.
A rendszer tesztelése még mindig tart, nem biztos, hogy holnap megkezdhető a regisztráció.
A júliustól induló magyar útdíj kétszer drágább lesz a németnél, és 1-2 százalékos általános áremelkedést hoz. És bizonytalanságot. A kormányon kívül kevesen hiszik, hogy a rendszer időre elkészül. Pedig az útdíj nem ördögtől való.
Online kalkulátor segíti a fuvarozókat a számításban.
A fuvarozók minimális gépjárműadót és iparűzési adó-jóváírást akarnak az e-útdíj bevezetése miatt.
Az egyik elképzelés szerint a súlyadót az európai uniós minimumra csökkentenék.
A tengelyszám alapján meghatározott díjhoz még környezetvédelmi szorzó is tartozik.
Zsarolás miatt léptek vissza, állítja a győztes cég. A kormány titkosította a megismételt tendert.
Benyújtották az útdíjtörvényt, a tarifa nincs benne, csak az, hogy emelt díjat is bevezethetnek.