Így közlekedj bringás kereszteződésben!
A fővárosi kerékpáros-balesetek 70 százaléka ilyen helyen történik.
A fővárosi kerékpáros-balesetek 70 százaléka ilyen helyen történik.
Itt a nagysikerű bicikliút-halállista második része. Hat év után megnéztük, mi változott. Meg fog lepődni, kik miatt lett biztonságosabb a kerékpározás Budapesten.
Csapatban nyomultak kisvállakozóink európa egyik legnagyobb biciklis expóján a berlini Fahrradschau-n.
A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt. A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták.
A sport Audi Nissan a II.
Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a biciklit, különben a rendőr büntet.
Az ózdi tulajdonos négy év után megunta, hogy még tárgyalni sem ültek le vele.
Veszélyben vannak a vonzó biciklis lányok Budapesten.
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz 120 utcában, 60 jelzőlámpás csomópontban és 30 főútvonalszakaszon.
Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján. A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel.
A biciklikre házilag is felszerelhető elektromos motor prototípusát készítette el egy New York-i fiatalokból álló csoport. A kerékpározás mellett elkötelezett társaság időt és fáradtságot nem kímélve állította össze a FlyKly névre keresztelt szerkezetet, amellyel most a Kickstarteren keresnek befektetőket, és egész jól állnak a tervükkel. Hasonló, kerékbe épített szerkezet ugyan már létezik: a rikító piros színbe csomagolt Copenhagen Wheel például már két-három éve megjelent a piacon.
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút mellett húzódó bicikliutat.
A kerékpár nem csak városi fiatalok játékszere, hanem komoly, elszánt, harcedzett, vidéket járó férfiak munkaeszköze is lehet. Egy amerikai gyártó rájuk is gondolt, és piacra dobta a vadászbiciklit, amellyel „gyorsan, csendben, nyom nélkül” lehet behatolni olyan az erdők, mezők mélyére. A kerékpár vadászjellegét az adja meg, hogy a Cogburn CB4 teljes egészében rejtő színekben készül.
2,2 km hosszú kerékpárutat fog építeni Sárvártól a bögöti bekötőútig a Közgép. A Közbeszerzési Értesítő szeptember 25-i számában olvasható, hogy a Simicska Lajos vezetése alatt álló cégcsoport egy 1,4 milliárd forintos beruházást nyert el. A projekt keretében a cég a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakaszán 6,3 km hosszan fogja megerősíteni a burkolatot, és itt építi majd a kerékpárutat is. A Közgépen kívül még egy ajánlattevő volt, a Colas Zrt., Simicska cége azonban a legkedvezőbb ajánlattal, az eredetileg tervezett 1,5 milliárd forintnál olcsóbban nyerte el a megbízást.
Az évente több tízezezer biciklist megmozgató felvonulás szervezői bejelentették: a Critical Mass már mindent elért, amit lehet, ezért többet nem lesz nagy közös tekerés a városban.
Győr belvárosában kapta le a helyi lap egyik olvasója ezt a csendéletet.
A Napirajz feltalálója, a kézzel reszelt biciklik mestere a Eurobike-ról jelentkezik élőben.
Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat. Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár alakult ki. Galéria, kattints a képekért! (Fotó: Molnár Máté) Egy veszprémi kerékpáros próbálta ki az alig hat napja átadott bicikliutat.