Öt napon át repült, rekordot döntött a napenergiával hajtott repülőgép
A Solar Impulse 2 120 órán keresztül repült, úgy, hogy egy csepp kerozint sem látott.
A Solar Impulse 2 120 órán keresztül repült, úgy, hogy egy csepp kerozint sem látott.
A Solar Impulse 2 napelemes repülőgép lassan célba ér, de egy hidegfront is akadályozza.
2023-tól tesztelik majd, egy korábbi kísérletre épül, ami már bizonyított.
Az egyik koncepcióban akkumulátorrá alakítják a repülőgép testét, a másikban klónozzák a gépet.
Méghozzá direkt. Látott már jégvirágokat az ablakon a pici lyuk körül? És nem félt, hogy mindjárt kirepül a nagy semmibe?
Felbontották egy muszlim nő kóláját a repülőn, hogy ne öljön vele. A nem muszlim utasok kaphattak felbontatlan sört.
Több cuccot lehet vele felvinni a gépre, lehet helyet választani, de az időpontot is lehet variálni.
A generátorok 248 nap folyamatos működés után maguktól leállnak.
Svédországban üzembe helyezték a világ első távolsági forgalomirányító tornyát.
Fura hangot hallott alulról a pilóta, álmos poggyászkezelőt találtak a csomagtérben.
Leállt az egyik hajtómű.
Sőt, akár a csomagokat és az utasokat is át lehetne szállítani menet közben.
Technikai problémák voltak. A gép megszakította az útját.
A Germanwings légitársaság Barcelonából Düsselordorfba tartó járatán 142 utas tartózkodott.
Videóra vették, ahogy egy KC–135 Stratotanker utántölt egy B–2 Spirit bombázót.
A Strike Fighter Squadron 27 gépeit éjszaka és a fedélzetről is levideózták.
A 747-400-ast múzeumba vitték egy ausztrál kisvárosba. A szárnya bőven kilógott a pályáról.
Hiába a maláj gépek katasztrófái, ilyen statisztika is van.
Két kísérlezető kedvő svájci feltaláló-pilóta így akarja megoldani a globális felmelegedést. 25 nap alatt kerülik meg a Földet a Solar Impluse 2-vel.
Egy nő karját csípte meg a Los Angelesből felszállni készülő gépen.
Elment az áram, tablettel navigált, számolt magasságot és sebességet a pilóta.
Megint lesz közvetlen légi összeköttetés Magyarország és Észak-Amerika között.
De az is kiderül, miért ragaszkodnak felszálláskor ahhoz, hogy nyitva legyen a napellenző.
Az internet nagyon örült neki, de egy Boeing akkor se szuperszonikus, ha 5 óra alatt ér New Yorkból Londonba.
Fontos rekordot dönthet idén a repülésbiztonság.
2014 harmadik világsajtót bejáró légikatasztrófája pár nappal év vége előtt történt. A harmadik gép valószínűleg lezuhant, egyelőre ismeretlen okból. Repülni mégis kétezerszer biztonságosabb, mint vezetni, mutatjuk, miért.
Jövő nyártól a Ryanair diszkontcég indít járatot.
Raphael Domjan svájci pilóta 2012-ben 584 nap alatt körbehajózta a Földet.
Az Airbus továbbfejlesztette most is rekorder Zephyr nevű pilóta nélküli gépét.
A férfi az Atlanti-óceán fölött lett rosszul. A 32 éves orvosnő egy másik orvos utassal tartotta életben.
Sztrájkolnak a pilóták, több budapesti járatot is kénytelen törölni a cég.
Vajon mennyien utaznak majd 20 év múlva repülővel? És mennyiért?
Az első példányokat egy év múlva szállíthatják le a megrendelőknek. Kevesebbet fogyaszt.
Az Air Food One egyenesen a küszöbéhez viszi, egyelőre sajnos csak Németországban.
Ilyen messze is okozhat kitöréseket az izlandi vulkán. Most a légi forgalmat szívatja.
Egy férfi állítólag robbantással fenyegetőzött, Manchesterben vadászgépek kísérték földre az utasszállítót.
Kemény válasz jöhet a szankciókra.
Vérszemet kapnak a terroristák, hogy ilyen könnyű bekerülni a hírekbe? Idén már vagy 700-an haltak meg légikatasztrófákban, egyes szakértők azt jósolják, hogy lesz még folytatás.
Idén már többen haltak meg repülőn, mint az elmúlt három évben. De soha többé nem ül biciklire, ha megnézi ezt a statisztikát.
És ezért egészen elképesztő fejlesztésekre is képes!
Hogy maradnak vonalban? Hogy nem ütköznek össze? Mi az, hogy az óceán felett nincs radar?