A szlovén légtérben akcióztak a magyar Gripenek
Egy nap alatt két bevetés is volt. Két repülőt elfogtak és igazoltattak.
Egy nap alatt két bevetés is volt. Két repülőt elfogtak és igazoltattak.
A vezérkari főnök szerint őszre kiderülhet, miért szenvedett balesetet három katonai gépünk is.
Először gyakorolták a légi utántöltést a magyar Gripen-pilóták. Amerikai tankergépet használtak.
A honvédség vizsgálata szerint ezért tört össze a csehországi gyakorlaton a kétüléses vadászgép.
A vizsgálatok még tartanak mindkét esetben.
A magyar vadászpilóták most kezdik tanulni a légi utántöltést, és a balesetek után is védjük Szlovéniát.
Háromszoros fizetés várhat rájuk, míg a honvédségnél újabb veszélyek.
Két ágyékcsigolyája megroppant, de már jobban van, egy év múlva akár repülhet is.
Orbán annak idején mindenkit meglepett, amikor a svéd gépek mellett döntött. A Gripenek 9 éve szolgálnak, súlyos tízmilliárdokat költöttünk rájuk, az elmúlt 3 hétben azonban kettő is elromlott.
Hende szerint. De még vizsgálják a másik Gripen-balesetet is.
A kényszerleszállás miatt nem szállhattak fel, de már átvizsgálták őket.
A kiadott felvételen jól látszik, hogy az ülés nem válik le a pilótáról, a földet érésnél is ott lóg rajta.
A videón a pilóta is elmeséli, mi történt pontosan.
A minisztérium nagyon hálás, hogy a meghibásodott gép javítható állapotban került vissza a kifutópályára.
Az újabb Gripen-balesetről feltett leghülyébb és legjobb kérdésekre próbáltunk válaszolni.
A futómű hibásodott meg, a pilóta katapultált.
A svédek szerint a csehek, a csehek szerint a magyarok vezetik az összetört gép vizsgálatát, a magyarok nem mondanak semmit.
Az adatértékelés alapján semmilyen műszaki meghibásodásra utaló jelet nem találtak, mondta Hende.
A cseh védelmi miniszter szerint nem is számoltak műszaki hibával, mert akkor leálíltották volna a hadgyakorlatot.
7472 embert mentett meg eddig az a cég, ami a katapultüléseiket gyártotta, ők mind megkapták a nyakkendőt, a jelvényt és a jogot, hogy elmondhassák, élve megúszták a kalandot. Ezt nem minden magyar pilóta mondhatja el magáról.
A cseh vezérkar szerint a baleset konkrét okainak megállapítása hetekbe, sőt hónapokba is telhet.
És fogott a fék, meg minden?
Folytatják a helyszínelést és a vadászgép átvizsgálását, és csak ezután jönnek a laborvizsgálatok.
Hamarosan kiderülhet, hogy miért szenvedett balesetet a honvédség vadászgépe Csehországban.
Sok a kérdés, kevés a válasz a Csehországban balesetet szenvedett magyar vadászgéppel kapcsolatban. Összeszedtük, mi mindennek kell kiderülnie, mik a zavaró tényezők, illetve mi az, amit tudunk, vagy épp tippelni merünk.
Egy volt Gripen-pilóta szerint lehet, hogy nem működött a fék a gépen, így irányíthatatlanná vált.
A veszteségek napját most extra Napirajzzal kapja.
Pár hete készítettünk interjút a Magyar Légierő pilótájával, aki akkor elmondta, miért csak a legvégső esetben hajlandóak használni a katapultot. Ha túl is élik, lehet, hogy többet nem ülhetnek hangsebességnél gyorsabb gépre.
Készek gyors segítséget nyújtani, és fontos, hogy ne legyen találgatás, mondta a Gripen gyártója.
A csehországi Čáslav katonai repülőtéren zuhant le, a pilóták katapultáltak.
Pénteken hajtott végre kényszerleszállást egy hibás műszer miatt. Megjavították.
Svédországban gyakorolták a magyar Gripenek, mi a különbség a szimulátor és az éles helyzet között.
Kényszerleszállást hajtott végre pénteken.
Hat gép helyett csak öt tért haza a svédországi Légi Fölény fedőnevű gyakorlatról.
Ilyet még sosem csináltak. Még nem tudni, milyen tankergéppel gyakorolnak majd, de a kiképzésnek még nyáron meg kell kezdődnie.
Az olaszokkal közösen.
Nyugalom, csak kekeckedni jöttek: a Gripenek befogták, és szépen hazakísérték őket.
Az Fradi kérte, hogy a stadionavatón vadászgépek parádézzanak. Másnak nem ilyen egyszerű.
A minisztérium szerint ez a kiképzési feladat része volt, így az Fradinak nem kellett fizetnie az attrakcióért.
Egy brit felségjelzésű Airbusra küldték rá őket, de az alfa riasztás nem tartott sokáig.
Valószínűleg 8 vadászgépet bérelnek a svédektől. Most 12 darab MiG–29-esük van.