Faros Ikarusszal Németbe
Ha ájult arcokat akarsz látni külföldön, hagyd otthon a Ferrarit, Lamborghinit, csukd rá a garázsajtót az E-Type-ra, nem rúgnak labdába. De a magyar ipar legfényesebb remeke – az üt!
Ha ájult arcokat akarsz látni külföldön, hagyd otthon a Ferrarit, Lamborghinit, csukd rá a garázsajtót az E-Type-ra, nem rúgnak labdába. De a magyar ipar legfényesebb remeke – az üt!
Lehettek volna ezek Ikarusok is, de Széles Gábor drágán adta volna a márkanevet. Állítólag.
Ön tudja? Akkor hatalmas szerencséje van az életben. A szülei nevelték fel, családban? Volt karácsonyfa, születésnap, ajándék? Becsülje meg, nekik nem volt. Leginkább soha.
11 napja váratlanul kivonták a forgalomból mind a 13 új trolit. Típushibára gyanakodnak.
30 milliárd forintért vásárolták őket, reggel már ki sem álltak a remízből.
Ma már csak fájó emlék, pedig most lenne 120 éves. Kényelmes lenne azt mondani, hogy külső okai voltak a neves magyar buszgyár vesztének.
A faros Ikarus mindenkinek távolsági Volán-járatként van meg, hiszen ezek a buszok városi használatra alkalmatlanok voltak. Ám ennek az állításnak csak a fele igaz.
A magyar Ikarus főként autóbuszairól ismert, azonban nemcsak buszokat, hanem más járműveket is gyártott. A babakocsik mellett.
Három buszgyártó cég egyesül MABI néven, Széles Gábor, az Ikarus márkanév tulajdonosa ebből kimarad. Az új buszok neve: Ikarus Egyedi.
Mindemellett: ma is lesz tüntetés, Kubában rohadnak a sirályszárnyas Mercedesek, új villanykút. És már köt a beton az M4-es autópályán.
Sok egyéb mellett azért jó totalcaros újságírónak lenni, mert az ember postaládájában olykor egészen képtelen levelek landolnak, s jó részük mögött valódi sztorik húzódnak.
Itt van például egy vasárnapi üzenet a „valaki mentse meg” tárggyal, amit Hanusz Ákostól kaptam.
Egyik este, a tizenhatodik kerület egyik forgalmas főútján kocsikáztam hazafelé, amikor furcsa fényt láttam villódzni előttem.
Az Ikarus elképesztő prototípusokat készített, de aztán ezek valamiért eltűntek a süllyesztőben. Íme a legritkábban látott magyar buszok.
Emlékszik még, mekkorát csattant, amikor mind a négy ajtó kinyílt a megállóban?