Túl vannak a cégek az első sokkon?
Out of the Box – virtuális találkozások
További Brand and Content cikkek
- Vörös homok, Kék barlang és aranyszínben úszó katedrális: 10 ok, hogy meglátogasd Máltát
- Magyar ipari kihívás: munkaerőhiány és elszálló energiaárak mellett hogyan marad nyereséges a termelés?
- „Itt mindenkinek egyenlő esélye van a növekedésre és fejlődésre”
- Karsztfennsíkok, bükkösök és panoráma a szigetvilágra: fedezze fel Horvátország legszebb túraútvonalait!
- A versenyképes angoltudás alap, de nem elég – Ezekre a képességekre lesz szüksége a gyerekeinknek a jövőben
Mai virtuális rendezvényünk témája: túl vannak a cégek az első sokkon? Veszteségek vannak, de lesznek vajon nyertesek? Mi van azokkal, akiket a másik oldalról szorít a prés? A gyógyszergyáraktól az éttermekig - egyes iparágak túlélési technikái és kilátásai.
A beszélgetés összefoglalója
„Aki január óta minden nap foglalkozott a témával, azt is meglepetésként érte a jelenlegi helyzet”
Gerendai Károly, Michelin-csillagos éttermére utalva állítja: „Ha nincs vendég, nincs értelme nyitva tartani.” Jelenleg a cégek egy nagy része kiszámíthatatlannak tartja a helyzetet, nem képesek lépni.
Billbók Botond, HOLD Alapkezelő vezérigazgatója viszont arról számolt be, 70 munkatársuk nagyon gyorsan, egy hét leforgása alatt átállt home office-ra. Céges blogjukban folyamatosan beszámoltak a járvány terjedéséről, ennek ellenére sem tudják elhinni, ami történik.
A Telenornál része volt korábban is a mindennapoknak, hogy kollégák egy százaléka otthonról – akár más országokból dolgozik. „De hogy egyikünk sincs bent, korábban ilyen élethelyzetet még nem tapasztaltam” – meséli meg Dolezsai Gergely, a Telenor Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója. A Telenornál a call centeres kollégák is otthonról veszik fel a hívást, „eddig úgy látjuk, hogy jól működik” – teszi hozzá.
„Ha soha nem élted meg, lehetetlen dolognak tűnik.”
A vendégkör jelentős része külföldi turista egy Michelin-csillagos étterem esetében, ami erőteljes rajzolatát adta a vírus terjedésének. Gerendai beszélt arról, hogy már több, mint egy hónappal a hazai szigorítások előtt folyamatos visszaesést mutatott a vendégszám 10-15%, majd 25%-os arányban, végül radikálisan, két-három nap alatt elfogytak az éttermekből az emberek. Azt is látták, mely országok érintettek leginkább.
A telekommunikációs szolgáltatás iránt viszont megnövekedett az igény, ami lehet pozitív fejlemény. Bár a boltokban és az új ügyfélszerzés esetében jelentősen csökkentek a számok. A magyarok inkább szeretnek fizikailag bemenni a boltokba és ott tanácsot kérni.
Jópofa példa az alkalmazkodásra a Telenor háza tájáról érkezett. A menzát biztosító éttermi szolgáltató felajánlotta, hogy az otthonmaradó kollégáknak kiszállítja az ételt. Erre hatalmas kereslet mutatkozott, így tovább tudnak üzemelni – áll pozitívan a helyzethez Dolezsai Gergely.
A fine dining viszont nem a kiszállítós műfaj, és a mobilkommunikációval szemben a turizmus minden szegmenségben egyértelmű hanyatlás tapasztalható. Akár éveket is jelenthet a járvány előtti szintre való visszaállás – prognosztizálja Gerendai Károly – hacsak nem jön állami segítség.
A gazdasági mentőövek hasznosságáról Billbók Botondnak az a véleménye, hogy sokat fog segíteni a jövőben, de ahhoz előbb-utóbb vissza kell térnie a mindennapoknak. „Lehet nyomtatni a pénzt, de ettől még nem fog egyik napról a másikra helyre állni a világ.” Az állami szerepvállalás elengedhetetlen, de milyen hosszan tartó és milyen mértékű legyen, ez elég nehéz kérdés. „Tele vagyunk kérdőjelekkel.”
A beszélgetés tervezett témái, résztvevői
- A telekommunikációs cégeknél eddig is gyakori volt a home-office, de a szolgáltatásukra talán most van a legnagyobb szükség. Mi változott azoknál a cégeknél, akiknél azt gondolnánk, hogy semmi?
- Hogy tud egy fine dining étterem reagálni arra, hogy most az emberek az otthonukból sem tudnak kimozdulni? Létezhet ennél a minőségnél házhoz szállítás, vagy nem marad más csak a kivárás?
- A gazdasági válság már itt van, de megnyugtathatja bármi a piacokat? A privátbanki ügyfelek és a tehetősebbek már menekülnek a pénzpiacokról, vagy kivárnak és abban bíznak, hogy most lehet olcsón venni és nem sokára drágán eladni?
Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ vendégeinkkel:
Dolezsai Gergellyel, a Telenor Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatójával,
Gerendai Károllyal, a Michelin-csillagos Costes tulajdonosával,
Bilibók Botonddal, a HOLD Alapkezelő vezérigazgatójával.
A Moderátor: Szabó Dániel, a Napi.hu újságírója
Az Out of the Box első adásában Mérő Lászlóval beszélgettünk Átlagisztánról és Extremisztánról. A beszélgetést itt nézheti vissza:
Mi is az az Out of the Box?
Hogyan váltsuk meg a világot, ha éppen dobozokban élünk? Reményeink szerint majd most kiderül. Az Out of the Box egy olyan virtuális rendezvénysorozat ami a Dialogue Creatives ötlete alapján az IndaMédia felületein valósul meg. Az esemény házigazdája a Napi.hu.