Túl vannak a cégek az első sokkon?

Out of the Box – virtuális találkozások

OOB-nativ-tul-az-elso-sokkon-logoval-V2
2020.03.31. 11:59
Új, online beszélgetéssorozatunkban ma 14 órától Beke Zsuzsa, Dolezsai Gergely, Gerendai Károly és Bilibók Botond véleményét ismerhetjük meg az egyes iparágak túlélési technikáival és kilátásaival kapcsolatban. Az Out of the Box virtuális találkozások sorozata, mely eseményeken választ keresünk arra a rengeteg kérdésre, amit a példátlan jelenlegi helyzet felvet.

Mai virtuális rendezvényünk témája: túl vannak a cégek az első sokkon? Veszteségek vannak, de lesznek vajon nyertesek? Mi van azokkal, akiket a másik oldalról szorít a prés? A gyógyszergyáraktól az éttermekig - egyes iparágak túlélési technikái és kilátásai.

A beszélgetés összefoglalója

„Aki január óta minden nap foglalkozott a témával, azt is meglepetésként érte a jelenlegi helyzet”

Gerendai Károly, Michelin-csillagos éttermére utalva állítja: „Ha nincs vendég, nincs értelme nyitva tartani.” Jelenleg a cégek egy nagy része kiszámíthatatlannak tartja a helyzetet, nem képesek lépni.

Billbók Botond, HOLD Alapkezelő vezérigazgatója viszont arról számolt be, 70 munkatársuk nagyon gyorsan, egy hét leforgása alatt átállt home office-ra. Céges blogjukban folyamatosan beszámoltak a járvány terjedéséről, ennek ellenére sem tudják elhinni, ami történik.

A Telenornál része volt korábban is a mindennapoknak, hogy kollégák egy százaléka otthonról – akár más országokból dolgozik. „De hogy egyikünk sincs bent, korábban ilyen élethelyzetet még nem tapasztaltam” – meséli meg Dolezsai Gergely, a Telenor Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója. A Telenornál a call centeres kollégák is otthonról veszik fel a hívást, „eddig úgy látjuk, hogy jól működik” – teszi hozzá.

„Ha soha nem élted meg, lehetetlen dolognak tűnik.”

A vendégkör jelentős része külföldi turista egy Michelin-csillagos étterem esetében, ami erőteljes rajzolatát adta a vírus terjedésének. Gerendai beszélt arról, hogy már több, mint egy hónappal a hazai szigorítások előtt folyamatos visszaesést mutatott a vendégszám 10-15%, majd 25%-os arányban, végül radikálisan, két-három nap alatt elfogytak az éttermekből az emberek. Azt is látták, mely országok érintettek leginkább.

A telekommunikációs szolgáltatás iránt viszont megnövekedett az igény, ami lehet pozitív fejlemény. Bár a boltokban és az új ügyfélszerzés esetében jelentősen csökkentek a számok. A magyarok inkább szeretnek fizikailag bemenni a boltokba és ott tanácsot kérni.

Jópofa példa az alkalmazkodásra a Telenor háza tájáról érkezett. A menzát biztosító éttermi szolgáltató felajánlotta, hogy az otthonmaradó kollégáknak kiszállítja az ételt. Erre hatalmas kereslet mutatkozott, így tovább tudnak üzemelni – áll pozitívan a helyzethez Dolezsai Gergely.

A fine dining viszont nem a kiszállítós műfaj, és a mobilkommunikációval szemben a turizmus minden szegmenségben egyértelmű hanyatlás tapasztalható. Akár éveket is jelenthet a járvány előtti szintre való visszaállás – prognosztizálja Gerendai Károly – hacsak nem jön állami segítség.

A gazdasági mentőövek hasznosságáról Billbók Botondnak az a véleménye, hogy sokat fog segíteni a jövőben, de ahhoz előbb-utóbb vissza kell térnie a mindennapoknak. „Lehet nyomtatni a pénzt, de ettől még nem fog egyik napról a másikra helyre állni a világ.” Az állami szerepvállalás elengedhetetlen, de milyen hosszan tartó és milyen mértékű legyen, ez elég nehéz kérdés. „Tele vagyunk kérdőjelekkel.”

A beszélgetés tervezett témái, résztvevői

  1. A telekommunikációs cégeknél eddig is gyakori volt a home-office, de a szolgáltatásukra talán most van a legnagyobb szükség. Mi változott azoknál a cégeknél, akiknél azt gondolnánk, hogy semmi?
  2. Hogy tud egy fine dining étterem reagálni arra, hogy most az emberek az otthonukból sem tudnak kimozdulni? Létezhet ennél a minőségnél házhoz szállítás, vagy nem marad más csak a kivárás?
  3. A gazdasági válság már itt van, de megnyugtathatja bármi a piacokat? A privátbanki ügyfelek és a tehetősebbek már menekülnek a pénzpiacokról, vagy kivárnak és abban bíznak, hogy most lehet olcsón venni és nem sokára drágán eladni?

Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ vendégeinkkel:

legfrissebb-resztvevok-3resztvevo

Dolezsai Gergellyel, a Telenor Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatójával,
Gerendai Károllyal, a Michelin-csillagos Costes tulajdonosával,
Bilibók Botonddal, a HOLD Alapkezelő vezérigazgatójával.

A Moderátor: Szabó Dániel, a Napi.hu újságírója

Az Out of the Box első adásában Mérő Lászlóval beszélgettünk Átlagisztánról és Extremisztánról. A beszélgetést itt nézheti vissza:

Mi is az az Out of the Box?

Hogyan váltsuk meg a világot, ha éppen dobozokban élünk? Reményeink szerint majd most kiderül. Az Out of the Box egy olyan virtuális rendezvénysorozat ami a Dialogue Creatives ötlete alapján az IndaMédia felületein valósul meg. Az esemény házigazdája a Napi.hu.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette az OOTB megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.