Judit
3 °C
6 °C

A szlogenekben is kiélhették kreativitásukat az MSZP jelöltjei

Az MSZP egyéni képviselői saját ars poeticával próbálják megnyerni a választókat, míg a Fidesz nem ad teret az egyénieskedésnek, a párt hamarosan előáll a központi szlogennel.

"Esztergályosból vezérigazgató" - ebbe a jelmondatba sűrítette életútját Podolák György, a szocialisták csepeli képviselőjelöltje. A meglepően személyes szlogen az 1957-ben a Csepel Művekben kezdő MSZP-s negyven évet átfogó életrajzi elemeit tömöríti egyetlen mondatba.

Minden programhoz külön szlogen

Az MSZP saját szlogennel versenyezteti egyéni jelöltjeit. A képviselőaspiránsok többsége már el is készült a személyre szabott üzenet megfogalmazásával, amit az ajánlószelvények kiküldésekor kezdődő intenzív kampányban saját szórólapjaikon, választási eseményeiken is szerepeltetnek majd.

A szocialista jelöltek körülbelül 80 százalékának lesz saját szlogenje. A pártközpont a jelölt programjának bekérésekor arra kérte a jelölteket, hogy vessenek fel néhány saját szlogent, amivel szívesen kampányolnának.

A pártok február elejére időzítik a plakátok, szórólapok intenzív terítését, ekkor érkeznek meg a postaládákba az ajánlószelvények.

"Esztergályosból vezérigazgató"

Az elkészült szlogenek azt mutatják, hogy a jelöltek határozottan különböző módon képzelik el a választói szimpátia megragadását. A Hatvanban induló Érsek Zsolt a "Megcsináltuk" központi pártszlogenhez hasonló formában állt elő az "Elkezdtük, folytatjuk" tömör kijelentéssel. A véletlen vagy a közös olvasmányélmények okozhatták, hogy a Kispesten induló exminiszter, Burány Sándor és a sátoraljaújhelyi Vécsi István egyformán indítja szlogenjét.

Burány a "Gyakorlatias politizálás szócsaták helyett" mondatban sűrítette bele véleményét a kormányzati munka és a meddő pártharcok különbségéről, a sátoraljaújhelyi Vécsi szerint viszont a "Gyakorlatias politika" egy "sikeres Zemplén"-nel egyenlő. "Fogjunk össze választókerületünk jövőjéért!" ezzel a sodró erejű felszólítással pedig Pál Béla államtitkár akarja megfogni a veszprémi választókat.

Egy párt, egy üzenet

A Fideszben a 2006-os kampányban nem kaptak teret az egyéni képviselők elképzelései. A január közepe óta zajló képviselőbemutatásokat a Szentkirályi utcai pártközpontban kidolgozott forgatókönyv alapján szervezték.

Az Index információi szerint az ellenzéki párt azért döntött a szigor mellett, mert így remélik, hogy a kijelölt témák folyamatos ismételgetése jobban "átviszi" az üzenetet.

Az egyéni képviselőket mindenütt a pártelnökség tagjai, országosan ismert fideszes személyiségek, a KDNP és a Nemzeti Fórum vezetői mutatták be a helyieknek. Az elmúlt hetekben többször megközelítette a napi húszat az országszerte párhuzamosan szervezett események száma.

A párt eddig csak a Változás 2006 szlogen használta, de hamarosan egy új, általános jelmondattal is kirukkolnak.

A központi szlogeneken kívül tudtunkkal egyéni tételmondatokkal csak a Hajdú-Bihar megyei Fidesz-szervezet élhetett. A Kósa Lajos-vezette cívis fideszesek saját szlogennel is előállnak, mondta el Vígh János, a debreceni 2. választókerület egyéni jelöltje, Halász János képviselő kampányfőnöke, aki egyelőre nem akarta elárulni, mivel korteskednek majd az egyes körzetekben.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.