Jenő
3 °C
8 °C

A szlogenekben is kiélhették kreativitásukat az MSZP jelöltjei

Az MSZP egyéni képviselői saját ars poeticával próbálják megnyerni a választókat, míg a Fidesz nem ad teret az egyénieskedésnek, a párt hamarosan előáll a központi szlogennel.

"Esztergályosból vezérigazgató" - ebbe a jelmondatba sűrítette életútját Podolák György, a szocialisták csepeli képviselőjelöltje. A meglepően személyes szlogen az 1957-ben a Csepel Művekben kezdő MSZP-s negyven évet átfogó életrajzi elemeit tömöríti egyetlen mondatba.

Minden programhoz külön szlogen

Az MSZP saját szlogennel versenyezteti egyéni jelöltjeit. A képviselőaspiránsok többsége már el is készült a személyre szabott üzenet megfogalmazásával, amit az ajánlószelvények kiküldésekor kezdődő intenzív kampányban saját szórólapjaikon, választási eseményeiken is szerepeltetnek majd.

A szocialista jelöltek körülbelül 80 százalékának lesz saját szlogenje. A pártközpont a jelölt programjának bekérésekor arra kérte a jelölteket, hogy vessenek fel néhány saját szlogent, amivel szívesen kampányolnának.

A pártok február elejére időzítik a plakátok, szórólapok intenzív terítését, ekkor érkeznek meg a postaládákba az ajánlószelvények.

"Esztergályosból vezérigazgató"

Az elkészült szlogenek azt mutatják, hogy a jelöltek határozottan különböző módon képzelik el a választói szimpátia megragadását. A Hatvanban induló Érsek Zsolt a "Megcsináltuk" központi pártszlogenhez hasonló formában állt elő az "Elkezdtük, folytatjuk" tömör kijelentéssel. A véletlen vagy a közös olvasmányélmények okozhatták, hogy a Kispesten induló exminiszter, Burány Sándor és a sátoraljaújhelyi Vécsi István egyformán indítja szlogenjét.

Burány a "Gyakorlatias politizálás szócsaták helyett" mondatban sűrítette bele véleményét a kormányzati munka és a meddő pártharcok különbségéről, a sátoraljaújhelyi Vécsi szerint viszont a "Gyakorlatias politika" egy "sikeres Zemplén"-nel egyenlő. "Fogjunk össze választókerületünk jövőjéért!" ezzel a sodró erejű felszólítással pedig Pál Béla államtitkár akarja megfogni a veszprémi választókat.

Egy párt, egy üzenet

A Fideszben a 2006-os kampányban nem kaptak teret az egyéni képviselők elképzelései. A január közepe óta zajló képviselőbemutatásokat a Szentkirályi utcai pártközpontban kidolgozott forgatókönyv alapján szervezték.

Az Index információi szerint az ellenzéki párt azért döntött a szigor mellett, mert így remélik, hogy a kijelölt témák folyamatos ismételgetése jobban "átviszi" az üzenetet.

Az egyéni képviselőket mindenütt a pártelnökség tagjai, országosan ismert fideszes személyiségek, a KDNP és a Nemzeti Fórum vezetői mutatták be a helyieknek. Az elmúlt hetekben többször megközelítette a napi húszat az országszerte párhuzamosan szervezett események száma.

A párt eddig csak a Változás 2006 szlogen használta, de hamarosan egy új, általános jelmondattal is kirukkolnak.

A központi szlogeneken kívül tudtunkkal egyéni tételmondatokkal csak a Hajdú-Bihar megyei Fidesz-szervezet élhetett. A Kósa Lajos-vezette cívis fideszesek saját szlogennel is előállnak, mondta el Vígh János, a debreceni 2. választókerület egyéni jelöltje, Halász János képviselő kampányfőnöke, aki egyelőre nem akarta elárulni, mivel korteskednek majd az egyes körzetekben.