Nyilvánosságra került, hogy kik voltak a besúgók Nagy Imre újratemetésén

2009.06.11. 20:18 - haszán

Ha nem is teljes, de mindenképpen az eddigi legrészletesebb névsort jelentette meg az 1956-os Intézet azokról, akiket az állambiztonsági szolgálat mozgósított kiterjedt titkos hálózatából, hogy kontroll alatt tartsák Nagy Imre és társainak újratemetését 1989. június 16-án. A 181 fedőnévből 110-et sikerült azonosítania az intézetnek, köztük van dr. Bárándy György, Vörös Vince, Tőke Péter, Droppa György is.

Alaposan felkészült az állambiztonsági szolgálat a rendszerváltás egyik legszimbolikusabb eseményévé vált Nagy Imre újratemetésre, akit csak tudtak, bevetettek, nehogy nyílt párt és rendszerellenes tömegtüntetéssé váljon a megemlékezés. Köztük volt számos olyan ismert közéleti szereplő, akik eddig titkolták kapcsolatukat az állambiztonsági szolgálatokkal - derül ki az 1956-os Intézet csütörtökön bemutatott, az 1989. június 16-i esemény huszadik évforduljára készített honlapján.

Bizonyíthatóan 181 hálózati személy kapott olyan feladatot, hogy ne az elszámoltatáson, hanem a megbocsátáson legyen a hangsúly a Hősök terén. Őket már Kenedi János is összegyűjtötte a Kis állambiztonsági olvasókönyv című alapművében, ám csak a fedőnevüket hozta nyilvánosságra, az akkori szabályokat betartva a személyazonosságukat nem fedte fel. Az 1956-os Intézet azonban most fogta a dokumentumokat, és a többi fellelhető irat segítségével azonosított annyi hálózati személyt, és a június 16-i állambiztonsági akcióhoz köthető szigorúan titkos, illetve nyílt állományú tisztet, amennyit csak lehetséges volt. Utóbbiakat csak igen rossz arányban sikerült beazonosítani, főleg az őket védő jogszabályok miatt, és a sok esetben 2030-ig tiktosított iratok miatt. A 181 besúgó közül 110 azonban felkerült az intézet Rainer M. János főigazgató által bemutatott oldalára.

Változatos területeken, de ugyanaz volt a feladatuk: formálják olyanná a rendezvényt, ami az állambiztonsági szolgálatoknak és politikai vezetőiknek megfelel. Azaz kapcsolataikat vagy éppen pozíciójukat kihasználva az újonnan létrejövő pártok (Fidesz, SZDSZ, FKGP), szervezetek (Duna Kör, Történelmi Igazságtétel Bizottság) vezetésében is terjesszék, hogy politikai demonstráció helyett méltóságteljes gyászszertatást kell tartani, újságíróként írjanak békítő hangú, csendesítő cikkeket, és diplomáciai vonalon is az állambiztonsággal egyeztetett szempontokat terjesszenek.

Jöjjön mindegyikről néhány példa.

Az 1956-os Intézet kutatása szerint a kisgazdapárton belül június 16-án a tekintélyes kisgazda múltra visszatekintő Vörös Vince feladata volt, hogy kora, múltja és politikai tekintélye bevetésével leszerelje az esetleges szélsőséges megnyilvánulásokat. (Vörös és az állambiztonsági szolgálatok együttműködése hosszú múltra tekint vissza, megbízói elégedettek voltak a munkájával, de a nevekre kattintva olvashat részletesen a hálózati személyek állambiztonsági múltjáról.) Vörös a rendszerváltás után a parlament alelnöke is volt.

A beazonosított besúgók közül Csongor Balázs feladata volt, hogy Nagy Imre és társai újratemetésével kapcsolatban erősítse a demonstráció-ellenes hangulatot a Fideszen belül. Olajos Csabát azzal bízták meg, hogy az MDF választmányán belül hangoztassa, nem szabad, hogy politikai demonstrációvá váljon az újratemetési szertartás. Ő volt amúgy az újratemetés rendezőgárdájának a vezetője. Az SZDSZ vezetésében is volt egy besúgó, őt azonban az 56-os intézet nem tudta beazonosítani, annyi tudható, hogy a fedőneve Kakukk volt. Rajta van ugyanakkor a listán az SZDSZ akkori sajtóreferense Kurucz János is. Neki figyelemmel kellett kísérnie az SZDSZ Ügyvívői Testület üléseit, befolyásolnia kellett volna a ravatalozás helyszínének kiválasztását, hogy az a lehető legkevésbé frekventált helyen legyen, az újratemetés napján pedig a külföldi tudósítók terveiről kellett információt szereznie. Őt korábban hazafias alapon szervezte be a kémelhárítás, most utazási irodát működtet.

A Duna Kör több vezetője is kapcsolatban volt az állambiztonsági szolgálattal, ők több pártban is otthonosan mozogtak. Így Droppa György, aki SZDSZ-esként vett részt a rendezvényen, a szintén az SZDSZ-hez kötődő Duna körös Hoffman József, akit mindössze két héttel a temetés előtt szervezeték be. A környezetvédő szervezet tagjaként vett részt a rendezvényen Páska Csaba, akinek előzetes feladata volt, hogy az MDF terveit fürkéssze ki a temetéssel kapcsolatban.

Több újságírót is megbíztak azzal, hogy nyugtató hangvételű cikkekkel dolgozzák meg a közvéleményt az újratemetés előtt. A kor legnépszerűbb (részben a párt tulajdonában álló) bulvárlapja, a Reform főszerkesztője, Tőke Péter például az újratemetés operatív előkészületei kapcsán azt a feladatot kapta, hogy információkat szerez a független lapok temetéssel kapcsolatos terveiről, és interjút készít a lapba, amihez a megfelelő háttéranyagokat az állambiztonsági szervek biztosítják.

Erőss Lászlót azzal bízták meg, hogy figyelje a Nyilvánosság Klub prominens személyeit, gyűjtsön információkat a szándékaikról és szorgalmazzon egy nyugalomra intő álláspont meghozatalát. Spánn Gábornak az volt a feladata, hogy a Magyar Televíziónál bejelentkezett külföldi forgatócsoportokról és rádióriporterekről készítsen listát és gyűjtsön információkat. De még a Szabad Európa Rádiónak az újratemetésről tudósító újságírója, Szekeres László is ügynök volt.

Diplomácia vonalon dolgozott az állambiztonsággal együttműködve dr. Bárándy György, akinek szintén évtizedes múltja volt a szolgálatnál. Azt a feladatot kapta, hogy az állambiztonsági szervek által meghatározott koncepciót sugallja ismerőseinek, a francia nagykövetnek és a katonai attasénak. Őt - több, június 16-án is használt hálózati személlyel együtt - 1989. október 23-a operatív biztosításának előkészítésekor is feladattal látták el.

Külföldön dolgozott az állambiztonságnak Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő, aki 1989. május 10.- június 16-a között külföldön tartózkodott. Kiutazása előtt eligazítást kapott, hogy az NSZK kormánykörökben, illetve az ellenzéki pártok képviselőivel folytatott beszélgetéseiben hangoztassa aggályait a Nagy Imre újratemetés politikai demonstrációvá alakítása kapcsán. Hangsúlyoznia kellett, hogy egy ilyen fordulat veszélyezteti az eddig elért eredményeket. Az intézkedési terv szerint "Raguza" rendszeres kapcsolatban állt a BND és a CIA képviselőivel.

És nagyon sokan voltak a téren, akiknek az volt a dolguk, hogy egy-másfél óránként jelentsenek a kapcsolattartójuknak arról, hogy mi a helyzet. Több fotóst pedig azzal bíztak meg, hogy figyeljenek, ha valahol elszabadulnak az indulatok, ott fényképezzenek.

Jellemző arra, hogy a szolgálat mindenhol ott volt, hogy még Simon László, az Új köztemetőben orvosi ügyeletet ellátó doktor is feladatul kapta, hogy figyeljen és a rendkívüli eseményeket soron kívül jelentse. A temetési szertatások befejezése után azonnal találkoznia kellett kapcsolattartójával, hogy írásos jelentést készítsen.

A hálózati személyek, illetve a titkos és nyílt állományban lévő hivatásosok között többen most is magas funkcióban vannak, Stefán Géza például, aki a budapesti rendőrfőkapitány állambiztonsági helyettese volt, és így a BRFK ÁB-szerveinek minden operatív akciója a tudtával és jóváhagyásával történtek, a Katonai Biztonsági Hivatal főigazgatója.

Frissítés: A lista több szereplője, így Droppa György, Nógrádi György és Kurucz János is utóbb nyilatkozatban tagadta, hogy az újratemetésen az állambiztonsági szolgálat megbízásából felatadokkal végeztek volna. Az 56-os Intézet itt teszi közé az ezzel kapcsolatos nyilatkozatokat.

Csak néhány nevet emeltünk ki a honlapról, amin amúgy számos videó, fotó is megtalálható Nagy Imréék exhumálásáról, azonosításáról és az újratemetésről. Ezek egy része is a BM megbízásából készült. Vannak olyan hangfelvételek is, amelyek a párt belső vitátját mutatják be Nagy Imre és társai újratemetéséről. Ezekre a következő napokban még visszatérünk.

Kommentek

  • 2009.06.12 12:45:59Góliát2

    Ennyit a rendszerváltásról Ma is ezek a SPICLIK a média megmondóemberei. A Bárándy família politikai karrierje pedig remélem az MSZP eltűnésével végleg véget ér.

  • 2009.06.12 12:46:20A Nép - Te vagy!

    clownfish,

    Ebben így igazad van, de van ennek egy más, szintén jogos megközelítése is. Már érintettem, most nem mondom újból.

  • 2009.06.12 12:48:36A Nép - Te vagy!

    kramax,

    Ugyan már!

  • 2009.06.12 12:49:28kramax

    szerintem meg a történelem szülte.
    Egyébként amig nem lesznek nyilvánosak a valós ügynökök nevei ,addig az ilyen elökerült listákon szereplő egyének is gyanú alatt álnak.
    Én részemről nem intézem el úgy a dolgot,hogy egyszerü hazugságnak állitok valamit és nem is leszek megrögzött híve.
    Azonban az ilyen listákon szereplő egyéneket jó lenne ,ha valamikor,valaki is felelősen átvilágitaná és ha bűnös ,akkor kizárnák a közéletből.Aki meg felelős állami pozicióban idegen állam ügynöke és saját országának igy vagy úgy ezáltal kárt okoz minimum életfogytot kapjon,ha már kivégezni nem lehet.

  • 2009.06.12 12:51:01hapcika

    Nem a névsor a lényeg, hanem az a tény, hogy ezt is az MSZMP rendezte és nem igaz semmi a jobboldal "forradalmiságából". Mindegyik párton belül még előtünik a "nagy párt" kádernévsora.Nem tűnik fel senkinek, hogy mindegyik akkor alakult pártba az MSZMP-ből léptek át.Az MDF-be 80000 ügynököt léptettek be, mert nem akartak a régi párttagok átmenni. 40000 ügynök szétszóródott a többi alakuló pártba. Az aktáikat 89 novemberében égették el, aztán ráfogták az MSZP-re. Ezért akarják a mágnesszalagokat megnézni, hátha azon szerepel az a 120000 ember. A "Kakukk" névvel akkoriban Tölgyesit próbálták összehozni.

  • 2009.06.12 12:55:22jazzcool

    sok hozzászóló azt hiszi, hogy a nyilvánosságra hozottak személyében most megtalálta az igazi ellenséget, azokat, akik miatt lúzerként tengetheti életét 2009-ben.

  • 2009.06.12 12:57:01kramax

    a baj csak az,hogy nem egy bizonyos személy a lúzer,hanem egy egész ország 1-2000 kivételtől eltekintve.

  • 2009.06.12 12:58:40snakekiller23

    kramax

    Mégis miről beszélsz? A külföldi titkosszolgálatok ügynökei soha a büdös életben nem lesznek nyílvánosak ezért hívják őket titkosszolgálatnak. Róluk akkor tudunk, ha az elhárítás fülön csípi őket. Az efféle listagyártás meg csuklóból ügynöközés amúgy régi hagyomány a széljobbon, nem szabad komolyan venni. Egyszerű kis senkik írkálják össze lázálmaikat. Politkai fanfiction.

  • 2009.06.12 12:59:25Góliát2

    Tudom, hogy ez egy kissé kirekesztő, de csak nekem tűnt fel, hogy a besúgók nagy része zsidó? Ma is két percen belül elárulnák az országot (ezúttal) Izraelnek, ha úgy adódna...

  • 2009.06.12 12:59:29Rocky

    Miért van az, hogy csak két utat tartotok elképzelhetőnek:

    -lógjanak a lámpavason

    -illetve hatványozottan élősködve rajtunk, szétlopják az országot, milliárdossá növik ki magukat a volt elvtársak, mindezt persze a hatalomban, "legálisan" megszavazva őket 4 évente


    (A nép te vagy: itt válaszolnék, nagyon nem szimpatikus, most hogy talán végre borulni látszik a bili a szocikkal, nagyon sokan és sokféle érdekből össze akarják mosni a komancsok tudatos országpusztítását, a Fidesz egy-két problémás emberének stiklijével!
    Egyrészt a nagyságrendek sem stimmelnek: 4 ciklus (az mdf is kommunista, sőt a legkártékonyabb fajta) vs. 1 ciklus, másrészt 98-02-ig tartottunk valamerre stb.)

  • 2009.06.12 13:00:58kramax

    Tévedsz,mert vannak emberek akikről köztudott ,hogy ügynökök és ami kitudodik se a szélsőjobboldal álatal (ami jelentéktelen ma) derül ki,hanem nagyrészt más titkosszolgálatok szivárogtatják ki ill. használják fel az információt ezáltal saját céljaikra.
    Főleg ha politikai szereplőkről van szó.

  • 2009.06.12 13:03:26snakekiller23

    kramax

    Mondanál valakit (közsereplőt) akiről _tudjuk_, hogy KGB, CIA, Moszad ügynök volt?

  • 2009.06.12 13:03:51kramax

    a listában bőven akad olyan

  • 2009.06.12 13:04:08shotokan

    Üdv Mindenkinek!
    Egyszerűen lehetetlen megnyitnom a szóbanforgó oldalt :(((( Mi van itt?! Máris letiltva?!

  • 2009.06.12 13:04:59kramax

    megnyilik csak türelem kell hozzá
    jó sok

  • 2009.06.12 13:05:25Frutella

    A legborzasztóbb higgyétek el ez a szemlélet, hogy az én besúgóm jó besúgó, a te besúgód pedig rossz besúgó... Pedig mindenhol ott vannak ma is!

  • 2009.06.12 13:05:53hateznem

    Kedves Medve1942!

    Köszönöm az inzulinra vonatkozó tanításodat. Hiába no, nem vagyok szakmabeli.... Úgy olvasom a soraid között és mások sorai között hogy mindenkit megérintett a "rendszerváltás" hiányossága a politikai letisztulás. Nyilván sok kritikát kap ez a nép, hogy nem érett a demokráciára stb... Én úgy gondolom, hogy a vezetői réteg nem alkalmas arra, hogy szellemi vezetőként funkcionáljon és ennek egyszerű oka van a pénzéhség és a karriervágy. Innen már csak egy lépés hogy valakiből mindezekért a másik társát beáruló, jól kereső emberré váljék.
    Ne tessék elfelejteni, hogy az AVO annak idején darabszámot teljesített és sokszor az is előfordult, hogy csak azért álltak meg egy háznál és vittek be valakit (aki ismeretlen helyre távozott kitüntető címet érte el ezután), mert aznap még nem teljesítették a kvótát az AVO-s fiúk.
    Nekem most kollégám az egyetemen az a hithű komcsi, akinek a kezébe összeért az információ az oktatókról és a hallgatókról. MInden egyetemi oktatóról és kapaszkodjatok meg hallgatóról is 80-as években (előtte nem tudom) minden félévben jelentést kellett írni. Egy bennünk megbízó oktató megmutatta a mi "kockásfüzetünket". Néz szerint fel voltunk sorolva és minden oktatónak, aki bennünket tanított minden kurzus végeztével írni kellett rólunk valamit. Szegények mit össze szenvedtek, hogy írjanak is meg nem is. Persze volt aki lelkesebben és őszintébben csinálta. Túl renitens évfolyam voltunk, de az már puha rezsim volt, sok bajunk nem volt mindebből.

  • 2009.06.12 13:06:16snakekiller23

    kramax

    Egy nevet, kérlek! A Kőrösi-Kozenkai kultúrkör nem hiteles forrás, előre szólok...

  • 2009.06.12 13:06:25shotokan

    Góliát2! Szerintem a nagyrésze hithű keresztény.

  • 2009.06.12 13:07:12Frutella

    Ugyanazok! Nem véletlen, hogy a színfalak mögött tök jól elvannak egymással! Meg toleránsak is!

  • 2009.06.12 13:07:19shotokan

    Köszi, tényleg türelem kellett hozzá, de jó sok :(

  • 2009.06.12 13:08:27hateznem

    Bocsi, csak azért írtam még a végén békésebb hangnemben, hogy a besúgóink ne féljenek Tőlem. Egyenlőre...

  • 2009.06.12 13:08:43kramax

    nem a nevekről van itt szó,hanem egy rendszerről,ami ki van épitve.
    Mindegy,hogy milyen pártról is legyen szó.
    Tudni illik ügynököket manapság is képeznek ki és épitenek be és még besúgó is akad.

  • 2009.06.12 13:09:32Góliát2

    shotokan! Nógrádi biztosan... :DDD

  • 2009.06.12 13:10:38Axum

    Nekem alig akarnak lejönni a nevek. Miért nem teszik ki a listát az Indexre? Titkos?

  • 2009.06.12 13:10:44Rocky

    medve1942:

    ahhoz képest elég aktív vagy a mai napig!
    Na látod az ilyen kis csinovnyikoknak kellene szégyellve magukat befogni a pofájukat és nem telebeszélni a fiatalok fejét mindenféle párt propagandával!
    Irigykedsz mi, hogy nem te kaptad a lakást a pozsonyi úton...

    egyébként elérzékenyültem az őszinte történeted által...

    annyira örülök, hogy jó útra tért komancsként, most Orbán Viktortól akarod megmenteni hőn szeretett országod naív fiait...!

  • 2009.06.12 13:11:19kramax

    Ebből vagy 90 a csapat másik felét figyelte:)

  • 2009.06.12 13:12:45snakekiller23

    kramax

    Ha nem tud neveket mondani, miből gondolja, hogy létezik a rendszer és úgy működik ahogy gondolja? Persze, hogy vannak besúgók meg külföldi ügynökök, de nagyformátúmú közszereplőket ezzel vádolni csak úgy zsigerből elég paranoid gondolkodásra utal.

  • 2009.06.12 13:13:44shotokan

    Én a kerek asztal titkosított dokumentumaira lennék kíváncsi, mert az igazság abban vagyon. Abból pontosan kiderül, hogy a - mondjuk úgy - ellenzék, mit is vállalt be. Azért az nem nagy baj, hogy az emberek nem gyilkolták egymást halomra a rendszerváltozásért. Én utálom, amikor sok barom kezébe fegyver kerül, és úgy érzi, hogy többé már nem egy utolsó senki, ha van mivel hadonásznia. Képzeld el Góliát2-t és akik a mai Magyar Gádában tolják, vagy eszik Morvai szavait :((( Biztosan intelligens, békés megoldással álltak volna elő, nem igaz?!

  • 2009.06.12 13:14:53kramax

    és szerinted neked kellene bizonyitanom?
    ki vagy te a legfelsőbb bíróság vagy mi?
    Azt nem tudod megérteni,hogy én nem bízom ezekben az emberekben és leszarom te mit hiszel és majdnem mindegy kiben bízol,max. sajnállak a naivságodért vagy az elkötelezettségedért.

  • 2009.06.12 13:15:15Hoffy

    ohrana Nincs igazad!
    A mások elárulására, nincs mentség. Azért kerülsz előre mert más embereket elárultak. Ez gerinctelenség előnyt szerezni mások kárára. Semmi mentség aki egy forint előnyért elárult mást az gerinctelen féreg. Már fentebb leírtam, hogy engem is beakartak szervezni, de nem mentem bele. Igaz szegény maradtam, de becsületes. Én tényleg tükörbe tudok nézni és reménnyel tölt el, hogy még lesz számonkérés. Tudod ha valaki tényleg semmit nem csinált az nem rejtőzködik, hanem vállalja a múltját. A kommunisták és segnyalóik, kiszolgálóik ezt nem merik felvállalni még ma se, mert tudják, hogy bajba lennének. Ilyen a mai politikusok nagy része. Itt rend csak akkor lesz ha számon kérünk és eltiltunk, mi a nép. Azért egy volt ávh s nő halálát leírnám. 2 éve halt meg és a kórházba üvöltözött, hogy szeretné a bűneit megvallani, mert nagyon nyomják. Ugyan kapott egy papot de semmit nem használt neki, hanem a végén kiabált, hogy ne engedjék hogy elvigyék azok a ronda lények. Igen ilyen halál vár a többire is, ha nem kérnek azoktól bocsánatot akiknek kárt okoztak.

  • 2009.06.12 13:16:10shotokan

    Góliát2. Vörös Vince?!

  • 2009.06.12 13:19:23kramax

    engem igazából az érdekelne,hogy hogyan deritik ki melyik álnév mögött valójában ki rejtözött.
    furcsa,hogy valakiről tudják és a másikról nem,pedig ugyanabba a csoportfönőkséghez tartoztak.

  • 2009.06.12 13:19:24snakekiller23

    kramax

    Azt hiszel amit akarsz, csak zavar amikor valaki ilyen magabiztosan beszél a levegőbe. Ha nem bízol bennük és neked gyanúsak akkor mond azt; ne felelj igenlően arra, hogy "tudjuk-e róluk, hogy".

  • 2009.06.12 13:19:33FILTOL

    azért az 56os intézet a közpénzből egy normális honlapot összehozhatott volna, ilyen szart 20 éve nem láttam
    milyenek ezek a linkek?

    miért nem tölt le?

    baszki tegnap éjjel egykor ugyanilyen lassú volt.

  • 2009.06.12 13:20:391&Emir

    Kedves Magatokat Mutogató Okoskodók/MMO/! Megkérdezhetitek apukátokat és anyukátokat ,hogy is müködött a besugás.Az MSZMP mint párt az alapszervezetekre épült.Az alapszervezetekben a tagoknak voltak funkciói Pl. infós. Adott esetben tudta vagy sejtette a tagság ,máskor nem ,hogy ki Ő.Ő irta az un. "hangulat jelentéseket" személyekről, eseményekről.Nos javaslom nektek MMO-nak mielőtt,komcsiztok ,besugóztok, ügynököztök...stb nézzetek mélyen apukátok .anyukátok szemébe és kérdezzétek meg milyen tevékenységet folytatott a "párt"-ban. Aztán ha őszinte válszt kaptok nehogy síró görcsöt kapjatok mint Pákozdi Zoli..

  • 2009.06.12 13:20:46kramax

    snake

    és te mitől vagy magabiztos?:)))

  • 2009.06.12 13:21:55FILTOL

    1&Emir: Kedves Magatokat Mutogató Okoskodók/MMO/! Megkérdezhetitek apukátokat és anyukátokat ,hogy is müködött a besugás

    ------------------

    Látom neked elmondták. Én hiába kérdezném, egyik sem volt soha párttag.

    Na ez a különbség haver...vágod?

  • 2009.06.12 13:24:46Rocky

    Hoffy:

    ez nagyon jó volt!

    Remélem még sok ilyen ember él ebben az országban mint te és hateznem!

    Sajnos mindig az igazi jó emberek sokkal toleránsabbak mint kellene!
    Tudván ezt a másik oldal, addig baszogat mindenkit az ÁLliberális, ÁLdemokrata dumájával, addig kiabál farkas(ér)t, amíg a farkas meg is jelenik!

    Nem tudom meddig türtőzteti magát még az a sok igaz magyar ember, aki csak tűrt és tűr már ki tudja mióta... De ha a vörösök nem látják be, hogy ennyi volt, nincs tovább, akkor csúnya világ lesz itt szerintem hamarosan...

  • 2009.06.12 13:24:51kramax

    az biztos ,hogy csak valami elkövetkezendő új generáció léphet majd túl ezen az agymosáson,ha épp túléli az aktuálisat és talán egyszer majd helyén kezelik majd az emberi értékeket és bűnőket is.
    de ez nem most lesz...

  • 2009.06.12 13:25:52EURO

    "medve1942Euro, nem egészen világos, mit akarsz ezekkel az életrajzokkal bizonyítani... "

    ja, semmit, csak ezt a szöveget a honlap "életrajzok" könyvtárból másoltam ki.

    ide pedig a bm - hálózati személyek elérési úton jutottam. a 181-db-os találati lista között ott volt az összes általam felsorolt név (áder, fodor, kövér, orbán, kis jános, tgm, sólyom, stb.), szül idővel, helyszínnel. a nevek alatt pedig egy "életrajz" link. erre kattintottam és így jutottam arra az oldalra, ahol pl. az orbánnak vagy a fodornak az életrajta volt fenn.
    a gépem historyából ezt a szöveget másoltam át ide.

    mondom ez ma hajnalbnan volt. ha jól hallottam, mostanra ezek a nevek vissza lettek írva fedőnevekre, hogy ne lehessen beazonosítani őket.

    hát ennyi.

    egyébként nekem is az a véleményem, hogy nem mindegy ki mit csinált 20 évvel ezelőtt? a mai tevékenysége alapján kell megítélni.

  • 2009.06.12 13:27:04shotokan

    Azért azon el lehet gondolkodni, hogy a jó magyar nép az emúlt 20 évben 4-szer tökéletesen ellentétesen szavazott. Vagyis a nép, az istenadta nép jól megvezethető. Ez nem újdi, a választási kampányok pontosan erre építenek. A programokat (ha van ilyen) a szavazók 99%-a nem ismeri, a nyilvánosság elötti kampánybeszédek, országjáró túrák kommunikációja rendkívül leegyszerűsített, az emberek jövőbeni jólétére tett hamis ígéretek tömkelege. Aki jobban szónokol és nem olyan barom, hogy "konvergencia program" (mi is az ?!) és ehhez hasonló fennkölt dumát nyom, az nyerhet. Minél egyszerűbben, annál jobb. Szomorú, de így van. Ezt sajnos nem én találtam ki, egyetemen szociológián tanítják, szép vaskos irodalma van. Az amerikai elnökjelöltek is nagyon-nagyon egyszerűen, közérthető szavakkal kampányoltak, az ajtók mögött már szakmai diskurzus folyt.
    Mindíg a megvezethetők döntik el a választások sorsát, nem az évek óta eltökéltek. Légy minél primitívebb, de ez legkevésbé látszon! Azért ezt nem könnyű jól csinálni.

  • 2009.06.12 13:28:22FILTOL

    Hoffy...
    le a kalappal...

    nem sokat számít a szavam, de elmondom.

    igaz ember vagy.

  • 2009.06.12 13:29:14Admiral William Adama

    EURO

    Érdekes, ezt csak te láttad. Egyedül... Nem gyanús picit? (csak kérdezem)

  • 2009.06.12 13:29:46snakekiller23

    kramax

    Általában nem vagyok egy magabiztos fajta, csak akkor, ha tudom miről beszélek. Az a kör ahonnan ez a Moszados, stb. lista kikerült bizonyíthatóan úgy hazudik mint a vízfolyás (pl. amikor az egyikük halálosan komolyan leírta, hogy a '76-os születésű Tomcatet ő szervezte be még az átkosban...), a hitelük annyi, mint Szemenyei-Kiss Tamásnak, azaz balról tart 0-hoz.

    Én se bízok a hegyi szomszéd Pista bácsiban, mert tudom, hogy egy sikkasztó, gennyes pártfunkci volt és, hogy egy kisstílű tolvaj; mégse hiszek el azért mindent amit a világpletykása öregasszonyok összehordanak róla, érted...

  • 2009.06.12 13:29:47ABC

    Rockynál a két pont, osztom a véleményét.
    1. Nem volt kötelező külföldön dolgozni, sőt KISZ tagnak sem lenni, persze nulla ellenállási hajlandósággal ez nem megy. Apám és anyám is abban a rendszerben szerzett diplomát, egyik sem volt KISZ tag, sőt templomba is jártak már akkor is. Igaz, valóban egyikük sem kapott külszolgálati munkát...
    2. Ha tudjuk, hogy kik voltak a spiclik, az a minimum büntetés számukra, hogy eltakarodnak a közéletből. Vagyonelkobzás úgysem lesz itt sosem, pedig az lenne az igazi elégtétel. Ez nyilván nem csak a besúgókra vonatkozik, mert valószínűleg a mai milliárdosok, funkcionáriusok nagy része nem egyszerű kis szar spicli volt.

    Hateznem,

    Te tanítasz az egyetemen? Csak mert ha igen, és ha tényleg kitűnő tanuló voltál, akkor egy kicsit igényesebb helyesírást várnék el... Legalább tőled. Bocs.

  • 2009.06.12 13:32:48FILTOL

    EURO..

    halucináltál?

    mit szedsz amúgy? mert a hüjeséged és a szarkenegetési kitartásod már-már irigylésre méltó

    lenne...
    ha ezek érdemek lennének.
    de nem azok.

  • 2009.06.12 13:34:33kramax

    snake
    te sem érted
    én nem várom el,hogy azt gondold ,amit én.
    de engedd meg nekem,hogy ne bizzak ezekben az emberekben.
    Sőt én még a régi MSZMP KB tagokban sem bízom.
    szóval szar ügy ,mert alig akad olyan,aki nem volt tűzközelben a politikában.

  • 2009.06.12 13:36:18EURO

    még valami:

    én a bm - hálózati személyek - név - alatta életrajz linken keresztül jutottam az életrajz oldalra.

    szerintem az életrajz oldalon nem a közszereplők vannak, hanem azok, akik rajtavannak a "bm" oldalon közölt ügynöklistán.

    csak mivel az ismertebbeknek a neve vissza lett írva a hálózati nevükre, így már nem lehet összekötni azokat.

    vagyis az életrajban található nevek tartalmazzák a valódi ügynöklistát.

  • 2009.06.12 13:36:40shotokan

    kramax. A rendszerváltozás nagy káoszában rengeteg dokumentum "eltűnt". Egy részét valóban megsemmisítették, de egy másik része még mindíg felhasználásra vár. Érdekes módon a választások közeledtével mindíg kiderüt valakiről, hogy 3/3-as vagy egyéb múltbeli szemét volt, vagy egy véresszájú apjáról derült ki ugyanez. És ennek még nincs vége! Amíg az a generáció ki nem hal, addig mindíg lesznek zsarolók és zsaroltak. Az újak ezt másképpen játszák, ott nem politikai bűnök, hanem gazdasági bűncselekmények (amik jogilag persze levédve, csak a kiskapuk lettek kihasználva, lsd. Joszip Tot, a privatizált gyárak, bányák, bankok stb.)miatt lehet majd pofozkodni. Szomorú, nem?!

  • 2009.06.12 13:38:51kramax

    igen
    valóban szomorú,mert a jelen nem kecsegtet valamiféle megoldással.

  • 2009.06.12 13:40:04FILTOL

    EURO...
    blablabla

  • 2009.06.12 13:41:00Frutella

    kramax

    igen
    valóban szomorú,mert a jelen nem kecsegtet valamiféle megoldással


    és mert bárkit rángatnak elő valahonnét, mindig kiderül róla is valami...

  • 2009.06.12 13:43:27Rocky

    Van még egy dolog amit nem értek:

    Miért okoz az valakinek örömet, ha bármi valós, de leginkább kitalált mocsokkal kenegetheti Orbánékat???

    Nem az lenne most a legfontosabb, hogy ez a mocskoskomunistavöröscsőcselék eltűnjön VÉGRE? Nagy- és kis-politikából, közszolgálatból, közéletből, médiából, egyetemekről stb-stb.
    Feltárják és megszüntessék a mai napig működő "magyar" ügynökhálózatot. Nem kell akasztás és vagyonelkobzás, csak fogják be végre a pofájukat és szégyelljék magukat bírósági ítélettel!

    Aztán ha ez megtörtént -20 év késéssel- és azt látom, hogy a Fidesz sem tudja elindítani az országot egy év alatt, valamilyen irányba, akkor én leszek a leghangosabb, hogy menjen OV és csapata a picsába.... De addig??? Ennyire sokat fizet még mindig a maszop a kommentelésért elvtársak?

  • 2009.06.12 13:45:44kramax

    részlet

    Bárándy György, dr.




    Törökszentmiklós, 1919. szept. 23.
    Ügyvéd, közéleti személyiség, Bárándy Péter volt igazságügy-miniszter édesapja.

    1941-ben végzett a jogi egyetemen, 1948-ban jegyezték be az Ügyvédi Kamarába.
    1951-től két évre Kistarcsára internálták, majd fizikai munkás volt. 1956-ban vették vissza az Ügyvédi Kamarába.

    Fedőneve: "Bokor Péter"
    Titkos megbízott volt.
    Egyelőre nem került elő a 6-os kartonja, csak az ÁB Operatív Nyilvántartó Osztály 1988. július 13-i értesítése, amelyből kiderül, hogy "Bokor Péter" a BM III/II-3-b. alosztály hálózati személye azonos Bárándy Györggyel.

  • 2009.06.12 13:48:34kramax

    Az ÁBTL-ben jelenleg egyetlen 227 oldalas munkadossziéja kutatható az 1960- közötti időszakból, az ÁBTL 3.1.2 M-18 661. sz. alatt. Az ÁBTL nyilvántartásában még egy , a III/II-3. osztályhoz tartozó munkadossziéjának száma szerepel ÁBTL 3.1.2 M-28 769. sz. jelzettel és 1968-as évszámmal, de maga a dosszié nem lelhető fel a levéltárban.

    1960 augusztusában "Bokor Péter" beszámolót készített múltbeli ügynöki tevékenységéről a belügyi szerveknek. Ebben leírta, hogy 1949 tavaszán Sármány József őrnagy szervezte be a katonapolitikai osztályhoz (Katpol), azzal kecsegtetve, hogy munkáját Ausztriában kellene végeznie. 1949 áprilisában "dobták át" a határon. Ausztriában Salzburgba ment, ahol feladatának megfelelően az ismerőseiről, és a köztük lévő CIC-ügynökökről végzett felderítést. Munkájáért pénzt kapott, azonban a küldemények 1949 nyarára elakadtak, ezért rövid időre visszatért Magyarországra, majd újra átdobták a határon. Közben a Katpol vezetőjét letartóztatták, 1949 őszén kivégezték, a szervezetét pedig a következő év elején beolvasztották az ÁVH-ba. Az ügynök tartótisztje, Sármány József is belekeveredett a tisztogatásba és letartóztatták. "Bokor Péter" pedig visszatért. Feltehetően ezután dekonspirálódott. 1951-53 között internálták Kistarcsára.

  • 2009.06.12 13:49:07kramax

    1959 júliusától dolgozott a II/5-e. alosztálynak. (A II/5. osztály foglakozott 1957-62 között a belső elhárítással.) Tartótisztje ekkor dr. Horváth József r. szds. volt. (A későbbiekben, 1985-től 1990 januárjáig a BM III/III. Csoportfőnökség vezetője, r. vezérőrnagy.) "Bokor Péter" ekkor a 48. sz ügyvédi munkaközösség tagja volt (Rudas László u. 67.), és főként a budapesti ügyvédi munkaközösségekben dolgozó ügyvédekről, politikai megnyilvánulásaikról írt jelentéseket. Feladata az igazságügyi vonalon tevékenykedő ellenséges személyek felderítése volt. A jelenleg olvasható munkadosszié keletkezése idején sűrűn ír jelentéseket, és ebben minden általa fontosnak vélt eseményt megemlített. Gyakran számolt be munkaközösségen belüli kollégáinak és más ügyvéd ismerőseinek rendszerellenes kijelentéseiről, politikai vicceiről. (Többek között dr. Gáspár Miklós, dr. Csák Zoltán, dr. Görgényi Dezső. Dr. Puskás Károly megnyilvánulásairól.)
    "Bokor Péter" 1960 augusztusában munkahelyet váltott és rögtön jelentést írt új főnökéről, Pray Ferenc könyvelőről, aki szerinte ügynök, csak az kérdés, hogy külföldnek dolgozik-e, illetve a hazaiaknak. Jelentett még az 1942-44-es antifasiszta ellenállási mozgalomban részt vett, Platthy Pál vezette csoportról, akiket személyesen is ismert, és az 1956-os forradalom alatt, az újjáalakult Kisgazdapárt VI. kerületi szervezetében történtekről.

    1961 áprilisától Vásárhelyi György r. szds. lett a tartótisztje. A dosszié utolsó jelentését 1962. november 24-én adta az informátor.

  • 2009.06.12 13:49:47kramax

    Munkadossziéja végén Vásárhelyi György (már r. őrgy.) értékelte "Bokor Péter" tevékenységét. Ebben az alábbiak is olvashatóak: "Az ügynök múltjában több tisztázatlan probléma volt, konkrét ügyben 1962-ig nem foglalkoztattuk. Hangulatjelentései többé-kevésbé értékesek voltak, az általunk meghatározott személyeket minden esetben felkereste. Jelentéseit ellenőriztük, ennek alapján megállapítást nyert, hogy az ügynök nem dezinformált bennünket. (…) 1962 elején, a volt II/2. osztály ideiglenesen átvette tőlünk az ügynököt és konkrét feladattal bízta meg. Az osztály által megszabott feladatát kb. egy év alatt hajtja végre. Figyelembe véve "Bokor Péter" külföldi kapcsolatait, célszerűbb, ha a III/II-1-c. alosztály foglakoztatja. Ezt az illetékes vonaltartó alosztállyal megbeszéltük.
    Mivel a III/II-1-c alosztály az ügynök részére új "M" dossziét nyitott, és véglegesen átadjuk "Bokor Péter"-t, a 10-63268. sz. "M" dossziét lezárjuk és irattárba helyezzük.

  • 2009.06.12 13:50:19kramax

    1968-ban a III/II-3. osztály foglalkoztatta.

    1988 júliusában a BM III/II-3-b. alosztály foglalkoztatta. (A III/II-3. osztály feladata - az USA, NSZK, Ausztria kivételével - a többi európai NATO-ország és semleges államok hírszerzésével szembeni elhárítás volt. Az alosztály feladatai nem ismertek.)

    Nagy Imre és társai újratemetésének operatív előkészítésével kapcsolatban, "Bokor Péter" azt a feladatot kapta, hogy az állambiztonsági szervek által meghatározott koncepciót sugallja ismerőseinek, a francia nagykövetnek és a katonai attasénak.
    1989. október 23-a operatív biztosításának előkészítésekor megbízták, hogy az állambiztonsági szervek operatív érdekeinek megfelelő lépéseket tegyen a francia nagykövetség, és ezen belül a francia hírszerző rezidentúra felé.

  • 2009.06.12 13:53:26kramax

    a többiről nincs ilyen sok info

  • 2009.06.12 13:58:09kramax

    ez valami rocker srác lehetett:)?
    ezek mindenre gondoltak

    Báthory István




    Báthory István
    Budapest, 1968. ápr. 20.
    1988-ban (beszervezésekor) erősáramú berendezés-szerelő volt a BKV-nál.

    Fedőneve: "Piroska"

    6-os kartonja szerint csak ügynök, de a BRFK operatív erőiről június 16-a kapcsán készített kimutatásában - valószínűleg tévesen - titkos megbízottként szerepel.
    Beszervezésének időpontja: 1988. nov. 30. (20 éves)
    Kompromittáló alapon, ifjúságvédelmi vonalra szervezték be. Titkosított (01-es) kategóriába sorolták.

    A BRFK III/III-A alosztályára (ifjúságvédelem) Frank József r. fhdgy. szervezte be. Egyben ő volt a tartótisztje is.

    A BRFK állambiztonsági részlege "Piroska" fedőnevű hálózati személyt is azok közé sorolta, akikre számítani lehetett a június 16-i események kapcsán. Feladata szerint délután kellett a helyszínen lennie. Kapcsolattartó operatív tisztje "Viktor" titkos megbízottal és "Omega" ügynökkel közösen Frank József r. fhdgy. volt.

    1989. október 23-a előtt a III/III-as csoportfőnökség intézkedési terve a "társadalom perifériájára szorult fiatalok" ellenőrzésének fokozásáról is rendelkezik. "Viktor"-t a punkok, szkinhedek között dolgozó hálózati személyek kapcsán említik.

    Az ÁBTL-nél nincs dossziéja.

  • 2009.06.12 14:05:51N.Imre

    Aki a múlt rendszerben hivatalos kiküldetésben járt Nyugaton, az jól ismeri az úgynevezett "rövid útijelentés" fogalmát. Ezt mindenkinek le kellett adnia a visszaérkezést követő egy-két napban a személyzeti osztályoknak, mert ha nem, kiszekírozták belőled. A "rövid útijelentés" arra a kérdésre válaszolt, hogy megkerestek-e a külföldiek téged valamilyen ajánlattal, vagy a kollégáid gyanúsan viselkedtek-e, vagy olvastál-e, hallottál-e valami "rendszerellenes propagandát" a külföldi sajtóban.
    Az ilyen útijelentésből azután könnyen lehetett ügynöki jelentést faragni, mert a tartótisztek - akiknek a kezébe került az ilyen jelentés - kitaláltak egy fedőnevet annak, aki többször járt Nyugaton, és máris felvehették a prémiumot egy új ügynök beszervezéséért. Elképzelhető, hogy még a jelentésért járó júdáspénzt is felvették. Könnyű pénzforrás! A szerencsétlen utazó meg esetleg most tudhatja meg, hogy őt "beszervezték".
    A mi vállalatunk szoros kooperációban volt egy nyugati céggel, és magam is számos alkalommal voltam kint szakmai képzésen, vagy konzultáción. Kíváncsian várom, hogy a nevem felbukkanjon valami ügynöklistán.
    A most vitatott listán szintén szerepelhet több olyan név, aki valószínűleg a főnökétől kapott feladatot, és nem is tudta, hogy ezzel az ÁVó utasítását hajtotta végre. Ne feledjétek, a nagyvállalatok személyzeti osztályvezetői szinte kivétel nélkül az állambiztonság megbízottjai is voltak.

  • 2009.06.12 14:06:23Rocky

    hagyd már abba!!!

  • 2009.06.12 14:08:59Rocky

    N.Imre:

    az hogy 2009 ben megjelenik a neved valami ügynöklistán, igazán nem nagy ár azért, hogy te a diktatúrában ide-oda utazgathattál a világban, míg mások 3 műszakban nyomták az 5 éves tervet a gyárban!

  • 2009.06.12 14:20:45kramax

    mondjuk
    érdekes,hogy ennyi adattal adták közre
    van aki pl. az iwiwen is fent van + a lakcíme megtalálható ott.
    szóval nem valami diszkrét,de azért nem sajnálom őket

  • 2009.06.12 14:29:33medve1942

    Kedves Rocky,
    én legfeljebb a cyber-térben vagyok már aktív, és egyáltalán nem akarom megmenteni az országot OV miniszterelnöktől/közt.elnöktől. Ha megválasztja, legyen neki. Viszonylag nagy újlipótvárosi lakásom meg van, egykor heten éltünk benne, ma ketten, épp szeretnénk tőle megszabadulni. Ne dühöngj! Az élet
    bonyolult.
    Ami a külföldi utakról kötelező úti jelentést illeti, azok szakmai beszámolók voltak, ha voltak egyáltalán. Ez így egyszerűen legenda. Feljelentési kötelezettség egy dologra létezett: ha valaki ösztöndíjjal maradt kint Nyugaton, ez olyasminek számított jogilag, mint a háborús hazaárulás.

  • 2009.06.12 14:33:37Rocky

    Engem aztán k*rvára nem érdekel se a lakcíme, se semmi!

    Nekem az tetszene, ha olyan társadalmi státuszba kerülnének, hogy maguktól szégyellik a pofájukat!

    Halljátok elvtársak!

    Csak tessék, csak tessék!

    Még mindig nem késő!

    Még nem rakott a gárda nyakatokba kötelet!

    Csak annyit kéne mondani:

    -Hibáztam, rossz ügyben hittem, visszavonulásom a közélettől és mindenféle vezető beosztástól remélem mindenki lelki békéjét szolgálja és elvtársaimat is hasonló cselekedetre buzdítom!

  • 2009.06.12 14:34:57kramax

    ez lenne az alap,de aki ezt eddig nem tette meg az kellően erkölcstelen ahhoz,hogy utána se zavartassa magát.

  • 2009.06.12 14:37:03EURO

    valaki megszámolhatná a listán hány db beazanosított személy van.
    tegnap este 110 kürüliről írtak a 180-ból.
    ma mennyi?
    ha kevesebb, akkor egy csomót visszaírtak a fedőnévre.

  • 2009.06.12 14:39:34Rocky

    Kedves Medve!

    Azért a cyber tér sem kutya...
    Lassan többen olvassák az index-et, mint a népszabadságot!
    És hát valljuk be, erre már régen rájöttetek!
    Ismerősi körben is van saját maga által bevallottan, pártpénzért (maszop) beírogató kommentelő!

    Elég a fiatal, butuska agyakba (akik szerint nem érdekes, hogy mi volt 20 évvel ezelőtt (10,20,30,40,50,60)(na jó a 60 nem, az nagyon fontos, tudod minden évben csinálnak is róla ezer filmet izraeli megrendelésre) jó sokszor beledöngöli ugyan azt a baromságot, amit a párt előírt!

    Ha tizenkiledszerre nem, de huszadszorra már egyet fog vele érteni!

    Így megy ez!

  • 2009.06.12 14:45:31kramax

    ahhoz túl lassú,hogy megszámoljam.
    igyis alig akar továbblépni.
    eddig láttam rajta rockert,1 éves egyetemistát,egy lelkészt és a legnagyobb név talán a böröndy és van Vista ut.iroda tulaja valami kurucz

  • 2009.06.12 14:46:09kramax

    szóval ezek azért nem olyan világrengető nevek

  • 2009.06.12 14:47:49hateznem

    Kedves Hölgyek, Urak!

    Ha nem haragudtok rám, én szándékosan írok helytelenül. Az álmoskönyvek szerint így nehezebb beazonosítani...

  • 2009.06.12 14:54:42balfék

    Rocky!
    2000 éve volt, vagy tán nem is volt, egy Ember , akit megfeszítettek. Azóta itt Európában a közbeszéd és a művészetek csak erről szóltak. Akkor mi az a pár film , ami azóta a millió (valós)áldozat emlékezetére elkészült. ( Ráadásul az az Egy , még fel is támadt)

  • 2009.06.12 15:11:22Rocky

    balfék:

    egyház:
    És az olyan jó volt???
    Engem már biztosan megégettek volna...

    vh:
    Áldozatok meg minden oldalon voltak (tudod azért világháború), de mindezt nem negatív példaként írtam le, hanem pont, hogy mennyire fontos lenne tanulni a múltból! (de nem csak a holokausztot)

    Még a legelvetemültebb, mazochista, kis senki is számol a múltban kapott apai pofonokkal és számon tartja várható verés tompításának érdekében.
    Na, hát nem kell ecsetelnem ugye, hogy mennyire ostoba és primitív dolog, nem tanulni a történelemből és hurráoptimista világszemlélettel közelíteni a jövőt...

  • 2009.06.12 15:15:18Ngelina

    Atyaég, ez az ország még mindig itt tart...KIT ÉRDEKEL, hogy néhány vén tuja mit művelt???? Asse érdekel, ha miattuk maradtam le egy királyi örökségről, min segít az a jövőt illetően, ha a múlton rágódunk?
    Ez a baj ezzel az országgal: rossz felé néz.
    Fiatalok, húzzatok innen, az utolsó majd lekapcsolja a villanyt. Hagyjátok a papákat múltidézni nyugodtan, itt aki előre menne az amúgy is zavar...

  • 2009.06.12 15:18:32kramax

    érdekes,ha a komcsi bűnőkről van szó azt felejtsük el,de ha fasisztákról akkor azok bűnőseit az idők végezetéig kutassuk fel.
    Egyébként meg a lényeg az lenne,hogy a hulladékok végre ki legyenek söpörve a közügyekből.
    ehhez persze nem rockerről,lelkészről,stb, kellene a lista,hanem a közéletben szereplő és valóban bűnős egyének kirostázása.

  • 2009.06.12 15:32:58balfék

    Szerintem a fő szempont az kellene legyen, hogy az emberek tisztában legyenek kiket választanak sorsuk irányítóiként. Eldönthetik annak ellenére, vagy azzal együtt is, megválasztják-e , hogy milyen tevékenységet folytattak anno. A volt politikusoról azért azt mindenki tudhatta kik Ők. A zsákbamacska a volt besúgói hálózat. Egyrészt ízlésbeli, másrészt tisztán racionális szemponból (zsarolhatóság) lehetnek kifogások. Erkölcsi ítéletről nem szeretek beszélni, mert szerintem nincs ember a Földön, aki erkölcsileg bármely más embertársát megítélhetné. Szerintem annyi féle erkölcs , ahány ember él a Földön.

  • 2009.06.12 15:33:17medve1942

    A fene ezt a maszopot, ha valóban van ilyen, igazán utalhatnának egy kis kommentezőjárulékot...
    Aműgy megérdemlik a sorsukat, még mindig nem jöttek rá az internet hatásfokára, nem tanulnak az okos Lovastól, aki ebben úttörő volt.
    Masszopók, szoktam újabban morogni rájuk.
    Aműgy én ma már senkit nem akarok semmiről meggyőzni vagy bárkit bármire rávenni, ha belekommentezek valamilyen témába, az csak azért van, mert én másképp tudom, másképp emlékszem rá, úgy gondolom, többet tudok róla... ilyesmi. Például a II. világháborús bűnök el nem évüléséről van egy érvényes ENSZ-határozat, a kommunista bűnökről nincs. Ebből adódik a kétféle megítélés.

  • 2009.06.12 15:40:26kramax

    hát ez a legnagyobb baj,hogy itt minden ENSZ határozat kérdése.
    Egyébként azért is lenne érdekes egy teljes lista,mert legalább kihullanának azok a beépitett emberek,akik nem az MSZMP utódpártjában tevékenykednek.Akikben abban vannak gondolom továbbra sem zavartatnák magukat ,mint nagy demokraták:)

  • 2009.06.12 15:41:49kramax

    kicsit zavarosra sikeredett:)
    szóval akik az utódpártban vannak továbbra sem zavartatnák magukat

  • 2009.06.12 15:51:52A Nép - Te vagy!

    Rocky,

    Értem. Lehet, hogy létezik ilyen törekvés, de az az írás amit ajánlok, már majd két éve van kint és akkor még nagyon más volt a helyzet. Szóval ez egészen más indíttatású és ettől független. Namost én tényleg úgy látom, hogy a nagy ellentétek csak látszatok és bizonyíthatóan együtt csinálják kezdettől. Megnyilatkozásokban hozzám is közelebb állna a Fidesz, de nem tudok bízni bennük olyasmik miatt amikről a Kibulizottban van szó. Mondjuk azt bevallhatom, hogy jobban szeretném, hogy kétharmadnál többel győzzenek, de csak azért, hogy ne legyen mire hivatkozniuk, ha elmarad amit most ígérnek (ahogyan 1989-ben az MDF is ígérte, mégsem lett belőle semmi) a felelősségre vonás. Ne mutogathassanak jogi akadályokra. Én azt szeretném, hogy jobb legyen az országnak, és ha ez a Fidesz által történik, jó és áldásom. De ha őszinte vagyok magammal, azt gondolom, hogy nem várható, hogy történjen.

  • 2009.06.12 15:55:35Hoffy

    1&Emir Úgy látom a te szüleid is ilyen söpredék volt, ezért beszélsz így. Az én szüleim nem is lehettek besúgok mert anyai vonalon birtokot vettek el a büdös komcsik, Apai vonalon meg megbízhatatlan osztályellenesek voltunk, ugyanis sváb származásúak vagyunk. De ha mégis benne lettek volna és megtudnám, soha nem állnék velük többet szóba. Egy büdös rohadt kommunista nem partner. De engem kiskoromtól úgy neveltek, hogy a szegénységünket ezeknek a rohadékoknak köszönhetjük. Utálom is őket de nagyon.

  • 2009.06.12 16:13:34Kaa

    Na és GASKÓ ISTVÁN mit keres ezen a listán?

  • 2009.06.12 16:38:17medve1942

    A Nép - Te vagy... elolvastam a kibulizott.net szövegét, részben egyet is értek vele. Különösen tetszett a tanmese a tónak látszó mocsárról. De ezt a következtetést már Lengyel László is levonta 2007 táján.
    Krassó, sajnos, nemcsak szívbeteg volt. Egy országot épp ezért nem lett volna ajánlatos a Magyar Október Pártra bízni. Az ajánlócédulák megevése úgyszólván ésszerű megoldás volt.
    Ceausescu adósságkifizetése nem derék dolog volt, hanem a butaság csúcsa. A lényeg nem az, hogy hitelt vesz-e fel egy ország, hanem az, hogy mire költi a pénzt.
    Nem gondolom, hogy Kádár hataloméhes volt. Meggyőződésem, hogy úgy érezte, hazafias kötelességet teljesít, amikor elfoglalja a vezéri széket a tőle balra állók (például Andics Erzsébet és férje) elől. Velük szemben 1963-ra sikerült véglegesítenie hatalmát, annyi kivégzés után, ahány szovjet katona meghalt 56-ban. Ehhez feltehetőleg Hruscsovnak is ragaszkodnia kellett, hiszen őt is fúrták balról, és ez volt az "arany középút" az "akasztófaerdő" (Mao, Ulbricht) és a teljes amnesztia, de mindenesetre semmi halálos ítélet (olasz és francia KP) álláspontja között.
    Azt hiszem, Orbán is, Gyurcsány is a kossuthi álláspontot követte: A politika az egzigenciák tudománya, minden körülményt figyelembe véve kell felmérni, meddig nyúl a takaró, és addig nyújtózni. Gyurcsány még zöldfülű volt a pártjában, nem tudta, kikkel van körülvéve, ezért engedte meg magának az öszödi felszólalást, amit meglehetősen kiforgatva ismerünk. Érdemes a teljes szöveget elolvasni és értelmezni, továbbá jó volna tudni egy-két dolgot, amire csak utal. De ez most már mindegy, Gyurcsány marad a gazdasági életben, legalábbis nem hiszem, hogy visszatérne a magyar politikába. Orbán is inkább Barroso helyére pályázhat, hosszú távon.
    Egy kérdés: Hogy született ez a nick? Ugyanis egy 1950 körüli Moszkva-dal kezdete...

  • 2009.06.12 17:06:29A Nép - Te vagy!

    medve1942,

    Hát, az a Lengyel László dolog (nem ismerem) nem annyira „már”. A Kibulizott 2007-szetemberi keltezésű, nyilván még korábban íródott.

    A Ceusescu részt újraolvashatnéd, félreérted. Szó sincs arról, hogy derék dolog lett volna, éppen ellenkező értelemben kerül említésre.
    Kádárról javaslom ne vitatkozzunk.

    Szerintem a Magyar Október Prtról sem érdemes, mert jelentősge nem eldönthetetlen dologban van, hogy mit csinált volna ha kormányra kerül, hanem abban, hogy mit csinált amíg működött. Egyedül mutatott rá arra amiről ma szinte mindenki már közhelyként beszél, hogy u.i. ami történt húsz éve az disznóság volt, és arra is mennyiben.

    Az őszödit teljesen pontosan ismerem, szóban is írásban is. Értelme kétségtelen. Nem a kurva országozás benne a rossz, ezt roszhiszeműen szokták kiemelni. Sokkal de sokkal botrányosabbakat tartalmaz, Védhetetlen.

    Az én nickemet kérdezed? A Magyar Október Párt fő jelszava volt. Moszkva dalt nem ismerek. Biztos, hogy a jelszó kiötlője sem. Erről annyit, hogy egy bantu nyelvben a kés szó jelentése kisu.

  • 2009.06.12 17:10:57kramax

    szerintem a lényeg,hogy amit a rendszerváltáskor megterveztek az maradéktalanul megvalósult és állitom még ők sem gondolták volna ,hogy 2010-ben még az ügynöklisták nyilvánosságra hozatalát fogják követelni.Igy nagyon siettek és a legfontosabb iratokat azonnal megsemmisitették.
    Mi meg még rágódunk a salátán.Persze ezekben akad még egy két nagyfalat,de úgy tünik még nem jött el az idő,hogy kiderüljön mit is tettek valójában.

  • 2009.06.12 17:27:25medve1942

    Ceausescut újraolvasom.
    Kádárról valóban nehéz vitatkozni, kevés a megbízható információ. Én akkor, 56-ban egy koraérett 15 éves voltam, a szüleim és baráti körük vadul politizált, vasárnaponként a Lukács uszodába jártunk, ahol a napozók egy része időnként eltűnt.
    A Krassó testvérpárt csak közvetve ismertem, egy közös barátnőnkön keresztül, akinél időnként laktak. De... szóval, az a típus volt, aki zseniális, de mindenkivel összevész.
    A szovjet dal úgy kezdődik, hogy "Lágy zsongással köszönt a város... és a refrénje úgy szól, hogy
    A nép te vagy, te fiatal, büszke erő, üdvözlégy, üdvözlégy, Moszkva csillagos drága kő!" Kifejezetten fülbemászó keringő volt, Krassó biztos ismerte, huszonéves lehetett, mikor ezt folyton játszotta a rádió.

  • 2009.06.12 17:28:22pandacsökiboborján4

    Hohohohóóó !

    Glaskó mester is itt van ?
    Annak idején volt szerencsém együtt keverni vele a maltert egy barátom faterjának házépítésénél.
    A Szocdempártban ellenzékieskedtek akkor Ők.
    Lehet hogy Galskó volt Palibácsira állítva.

  • 2009.06.12 18:56:42ygan72

    Drága Magyarok!
    Hát még mindig a múlt görcsei uralkodnak az agyatokban és zsigereitekben? Nem tudtok szabadulni tőle. Miért? Mert szegények és kisemmizettek vagytok!!! De a szegénységeteket és a kiszolgáltatottságotokat nem a múltban kell keresnetek, hanem a mában!!!! Ki viszi el a munkátok gyümölcsét? Kié lett a 45 év alatt összegürcölt és össze éhezett közös tulajdon? Kiknek a boldogulására működnek a gyárak, földek, stb. Ezzel foglalkozzatok, ne azzal, hogy ki mit csinált 20 évvel ezelőtt. Etetnek beneteket mesterségesen, hogy egymást faljátok fel, ne a jelen tragédiáival foglalkozzato!!

  • 2009.06.12 19:53:12medve1942

    A kibulizottat még nem rágtam át újra, de a Krassóra és az inconnu csoportra vonatkozó dolgokat igen. "Régi szép idők...:-)" 80 táján egy mail art kiállítást az FMK-ban és egy balatoni avantgard tárlatot én nyitottam meg (egy szelídebbet). Halász Péteréket (King Kong nemiszerve stb.) viszont még 63 óta, az akkori Egyetemi Színpadról ismertem, mert én is ott dolgoztam (mint függönyhuzigáló, nem mint BM-es).

  • 2009.06.12 20:08:36A Nép - Te vagy!

    medve1942,

    A jelszót nem Krassó találta ki. És nem mindenkivel veszett össze.

  • 2009.06.12 20:10:00A Nép - Te vagy!

    ygan72

    Támogatom. Ugyanezt nyomom.

  • 2009.06.12 20:43:31blexpress

    Tisztelt Mindenki!
    Ebbe a szemét piszkos országban minden második ember besúgó volt, hogy mentse azt a piszkos kis szaros életét, vagy, hogy jobban éljen mint a másik .Az a baj, hogy a Magyarok mindig is ilyen mocskos szemét alja nép volt és jelenleg is az sajnos.Megérdemli ez a nép hogy jól seggbe rúgják és szarja le mindenki az európai unióból megérdemli ez a nép a szoclibsi pártot hogy kibasszanak mindenkivel.Mindenki azt kapja amit megérdemel, sajnos csak az a baj hogy én is azt kapom amit a többiek.......!!!!!!!!!!!

  • 2009.06.12 22:19:10hupikék

    kramax pedig jobban tennéd ha forditva bíznál,

  • 2009.06.12 22:56:33magyari

    Nem bírtam végig olvasni a rengeteg bejegyzést - bocsánat érte.
    Én OTT voltam két kamasz fiammal, a Menedék Bizottság tagjaként, Nagy Imre újratemetésén, még fotóm is van erről. TUDTAM, hogy figyelnek. Na-és? 1950.02.12-én születtem. Eszmélésem óta TUDOM, hogy figyelnek. Na-és? Így maradtak, meg "újratermelődtek". Ezt az oldalt is figyelik. Egyetlen gondom van csupán - a MI pénzünkből figyelnek bennünket!
    Közgazdász vagyok. Utálom, amikor 1 forint megy fölösbe. Márpedig "ezek" NEM 1 forintba kerülnek! Jó dolog, hogy most már megírhatjátok keserveiteket, ez egy stáció. OK, sírd el Magad, sajnáld Magad, etc. De ezt KELL követnie a cselekvésnek! Mikor csináltok is valamit? Megint OK, a szó is lehet fegyver. Csak NEM "ezek" ellen! Mert továbbra is lopják a mi milliárdjainkat, továbbra is figyelnek (tegyék, de társadalmi munkában, ingyér!), továbbra is cseszik szét országunkat, továbbra is...
    Kérlek Benneteket, gondolkodjatok, mit lehet és KELL tennünk azért, hogy egy szebb országot adjunk át a kiskrapekoknak - utódainknak. Mert EZ minden ember kötelessége - szerintem. (Mert a kiskrapekokat megcsinálták-megcsináltuk, Ők NEM kérték az életet!)
    Csókok, é

  • 2009.06.13 07:02:08Nikk Pál

    Ez a lista úgy tehető valamivel hitelesebbé, ha a beszervező karton nélküli csúcsszereplőket írjuk a lista legelejére:

    Horváth István belügyminiszter
    Pozsgay Imre - Horváth István legközelebbi barátja
    Stumpf István - Horváth István veje
    Orbán Viktor - Stumpf István kegyeltje

    Ők ugyan nem besúgók voltak, mindössze annyi a különbség, hogy nekik súgtak be. Ők voltak a besúgások haszonélvezői, az így összegyűjtött információk elsődleges birtokosai.

    Talán ez sem jelentéktelen...

  • 2009.06.16 23:53:56jolka

    hu de sok SZAREMBER van, nagyon sok embert megzsaroltak, hogy legyen besúgó, volt akit nem tudtak, az vagy öngyilkos lett, vagy idegbeteg alkoholista. az apámat 1961-ig "üldözte " az ávh, mind a hármunk életét, ja és az anyámét is tönkretették,ezek a szar szemét komcsik semmit nem változnak, most is azt csinálják amit 50 évvel ezelőtt, nem kéne már elhúzni nekik a francba? apám, amiért szétverték, megkinozták kapott nyugdijkiegészitést, !!!???? szóval kielégitették a komcsik, és még mindig szemét oroszbérenc bünözők osztják az észt!!!!!!!!!!

  • 2009.06.17 11:34:25alternat

    Góliát2

    Te nagyon naív vagy!

    Mit gondolsz a legífjabb Bárándi miért van a fideszben?

    Azt hiszed, hogy egy elkötelezett demokrata?!

  • 2009.06.21 17:39:43hősök

    altrnat!Bárándi Mszp tag!Elöbb olvass utána,aztán kommentálj.2002-2005 között volt igazságügyi miniszter

1 | 2 | 3 | 4

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

A blogról

Ez a blog egy napi válogatás arról, hogy mi történt 1989-ben. Beszámolunk a legérdekesebb hírekről, interjúkról, bemutatjuk a szereplőket, és megtudhatja azt is, mit hallgattunk, olvastunk, néztünk a moziban húsz éve, és milyen telefonok érkeztek a frissen induló TV2-höz és a Szabad Európa Rádióhoz. Ráadásul elolvashatja azokat a napi információs jelentéseket, amiket az MSZMP korabeli vezetői is megkaptak.

Partnereink

Videók

Friss kommentek

Keresés

Shopline

OnGo beszámolók

  • Róma
    Róma A Spanyol lépcső és környéke, egy kedves kis szökőkúttal egyik kedvelt randevúhelye a városnak....
  • Kanári-szigetek, Tenerife Imádtuk Tenerifében, hogy bármerre jártunk, szinte mindenhol megközelíthető volt az Atlanti-óceán....
  • Zakopane A felvonó 1123 méterre vitt fel minket, mely nem annyira magas, de a kilátás így...

Hirdetés

Kölcsönre Van Szükséged?
Forint alapú hitelek, rejtett költségek nélkül. Kérj azonnali hitelbírálatot online!
Nyerj őssejttárolást!
Játssz a Krio kvízjátékán a 2o éves őssejttárolásért. Krio – az őssejt életet menthet!