Bertalan
10 °C
28 °C

Az Amway menti meg Magyarországot

2009.03.25. 15:42 Módosítva: 2009-03-25 16:13:10
Tudja meg a minsizterelnök-jelölttől, hogyan kell kétszáz barátját beszerveznie, hogy az Ön hasznára árusítsanak Amway-termékeket, hogyan lehet egyszerre gazdag és időmilliomos, miközben még a személyiségét is fejlesztheti.

Vértes András nyilvánvalóan az MSZP legambíciózusabb miniszterelnök-jelöltje. A gazdasági szakembernek nemcsak célja és víziója van, de ami kiemeli őt a mezőnyből, rendelkezik aprólékosan kidolgozott módszerrel is. Igaz, ez a módszer tisztítószerek árusítására, és gyanútlan emberek pilótajátékszerűségbe történő beszervezésére korlátozódik.

Tisztítószerekkel egy tisztább Magyarországért

Ne gondoljuk azonban, hogy Vértes afféle házi prédikátor, aki a nappalijában tart lelkesítő előadásokat riadt arcú baráti házaspároknak. A GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgatója néhány éve valóban így kezdte a pályáját, a kezünkbe került felvételen azonban már csarnoknyi hallgatóságának magyarázza az Amway-rendszer üdvözítő hatását.

Vértes negyvenperces előadásában felvázolja, a fejlett világ nyugdíjrendszere az összeomlás küszöbén áll. „Van egy rossz hírem. Magyarország is a fejlett világba tartozik” – mutat rá ezek után arra, hogy a problémával hamarosan nekünk is szembe kell néznünk.

„A helyzet romlani fog minden korosztály számára, de engem ez nem fog érinteni, mert addigra már rég a jogdíjaimat fogom élvezni” – villantja fel ugyanakkor, hogy van kiút. Aki szeretne nyugodt és békés életet Magyarországon, annak amwayezni kell, vázolható röviden programja.

Az előadásból megtudhatjuk, hogy heti két-három délutánunk feláldozásával százötvenezer forintot kereshetünk, de ez csak az első lépcső. Lehetünk ezüst, arany - és ami Vértesnek meg feleségének a célja, smaragd - fokozatú terjesztők. Mindehhez pedig nem kell mást tennünk, mint barátainkat meggyőzni, hogy legyenek bizniszünk részei, és munkahelyükön vagy családi körben ők is próbáljanak minél több Amway-terméket elsózni.

A miniszterelnök-jelölt bevallja, eleinte nem volt könnyű száz-kétszáz barátjának becserkészése, de ma már ez nem jelent neki semmilyen problémát. Az előadásból megtudhatjuk azt is, hogy a rendszert ismertető, kérzől kézre járó kazetták nemcsak az üzleti módszereket csiszolják, de fejlesztik az ember személyiségét is.

Vértes trónra emelésével tehát tiszta, és antiszeptikus jövő vár Magyarországra, ahol az önbizalomtól duzzadó állampolgárok munka helyett ablaktisztítóval és felmosófolyadékkal csencselnek, és senki nem retteg az öregkortól.

A Norbi hanghordozásában előadó Vértes legfontosabb tételeit olvasóink is megismerhetik az alábbi lejátszóra kattintva.

Mi is az az Amway?

Az Amway 1991-ben jelent meg Magyarországon, az első olyan kereskedelmi vállalkozásként, amely a termékeket a multi level marketingnek (mlm) hívott üzleti modell alapján értékesíti. A céget még a hetvenes években, az Egyesült Államokban támadták pilótajáték szervezése miatt, de egy 1979-es bírósági ítélet jogszerűnek minősítette a tevékenységét, és definiálta a legális hálózati kereskedelem főbb ismérveit.

Az mlm-értékesítés lényege egy piramisszerű, független termékforgalmazókból álló hálózat felépítése – ennyiben kétségkívül hasonlít a pilótajátékokra –, amelyben egy termék elégedett vásárlója ajánlja azt a barátainak, ismerőseinek. Nálunk ugyanakkor az Amway-ügynökök beszervezése – a fortélyokra külön cég oktatja az amwayeseket – sokszor baráti találkozóként, vagy titokzatoskodó meghívásokkal indul, a meghívottak sokszor csak a helyszínen szembesülnek azzal, hogy miért akarnak velük találkozni (és az Amway neve helyett egyre gyakrabban a cég online áruházának, a Vebsónak a nevét említik).

Az eladott termékért az ügynök pénzt kap, valamint jutalék illeti meg, ha a vevői később eladókká változnak – az Amway szóhasználata szerint ekkor a szponzoruk lesz –, vagyis ők is újabb embereket hoznak a rendszerbe. A hálózatban elvileg annál sikeresebb valaki, minél több eladó tartozik alá, vagyis ha valaki elég korán csatlakozik egy ilyen rendszerhez. Ekkor egy idő után akár újabb emberek beszervezése nélkül, csak saját értékesítési csoportjainak jutalékaiból is megélhet.