Bővítik Ferihegy kapacitását
Összességében 80 ezer négyzetméter új felületet alakítottak ki, amiből 30 ezer négyzetméternyit most adtak át. A 2-es terminált érintő beruházás értéke 16 millió euró (jelenlegi árfolyamon 4,3 milliárd forint).
A BA közleménye érdekességként említi, hogy a betonfelület alatt elektromos kábelek, kommunikációs hálózat és esővízcsatorna rendszer fut. A teljes terület új térvilágítást kapott, amelyhez hat darab harminc méter magas fénytornyot állított fel a Budapest Airport. Az új gurulási nyomvonalak mentén új fényeket helyeztek el, az új berendezéseket összehangolták a repülőtéren már megtalálható fénytechnikai vezérlő rendszerrel. Az elektromos ellátás biztosításához új transzformátor állomás épült, amely saját tartalék energiaellátó generátorral rendelkezik. Ez a tartalék berendezés teljes terhelésen akár huszonnégy órát is működhet - egyetlen tankolással.
A beruházás során 50 ezer köbméter betont használt a Vegyépszer-Hochtief-Swietelsky konzorcium. Az építésnél egy méter mélyen kellett a talajt megmozgatni, hiszen a felső, 30 centiméter vastag beton alatt még további 70 centiméter mély, rétegzett beton- és kavics ágyazat található.
További fejlesztések
A Budapest Airport 2012 végéig összesen 261 millió euró, azaz 75 milliárd forintnyi fejlesztést hajt végre Ferihegyen. Ennek részeként épül meg az új utasforgalmi terminál, a 40.000 négyzetméter alapterületű SkyCourt (Égi Udvar) a jelenlegi 2A és 2B terminál között. A munkálatok további fázisában épül meg a 2B, és később a 2A terminál új utasfolyosója nyolc-nyolc új gyalogoshíddal, illetve buszos beszállító kapuval.
A BUD Future elnevezésű fejlesztési program végére a ferihegyi 2-es terminál éves utaskapacitása eléri a 15 millió főt - olvasható a közleményben. A repülőtér forgalma 2008-ban a korábbi tájékoztatás szerint 8,443 millió utas volt, az idén - a válság miatt - ennél valamivel kevesebbet vár a Budapest Airport.