Választás 2010
Parlamenti mandátumok Feldolgozottság: 100%
  • Fidesz 263(68,14%)
  • MSZP 59(15,28%)
  • Jobbik 47(12,18%)
  • LMP 16(4,15%)
A 176 egyéni körzetből Fidesz: 173 MSZP: 2 Független: 1

Legyen fociélet a Vasason kívül is

2010.03.10. 09:09 - Mintapolgár

Az újbóli megszakítás, a szocialista Tóth Józsefről készített két kampánykiadvány ismertetése után – amelyek kapcsán vidám vita alakult ki kommentelőim között, hogy Tóth József vajon két macska-e, aki álmában egymással játszik, amikor önmagát becsmérlő, majd őt dicsérő kiadványt is megjelentet-e, vagy ha nem, akkor ki áll a Nagyon Titkos Lejárató Kampány hátterében –, szóval e kis kitérő után ismét visszatérünk a menetrend szerinti működéshez. A programokat ismertetjük, sorozatunk negyedik állomását a Lehet Más a Politika (LMP) jelöltjének, Vári Györgynek a levele jelenti. Ő egyébként még csak jelöltjelölt, persze márciusi 19-ig még begyűjtheti a megfelelő mennyiségű ajánlószelvényt (akárcsak a sorozatban korábban már szereplő Szabadai Viktor).

Vári György, LMP

Annak ellenére, hogy a Mintapolgár blog kérdéseinek megválaszolásakor nehezen elkerülhető az önkormányzati és az országgyűlési képviselői kompetenciák összekeveredése – amint azt maga Mintapolgár is megállapítja –, mégis fontosnak tartom, hogy beszéljek a kerület problémáiról és megoldási javaslatainkról akár most, az országgyűlési választások előtt is.

Az LMP ugyanis elkötelezett híve a közösségi önszerveződésnek, annak, hogy ha csak lehet, ne absztrakt közösségekről szülessenek központi döntések, hanem az érintettek alulról szerveződő kezdeményezései nyomán alakuljon a politika napirendje. Ezért osztjuk Mintapolgárnak azt a célját, hogy az identitáspolitikai szekértáborharcok helyett a hétköznapi problémákról beszéljünk. Hisszük, hogy a valódi politika az ilyen kérdések megvitatását jelenti.

A foghíjtelkekkel, bezárt gyárak telkeivel kapcsolatos elképzelésünk az, hogy ezeket közösségi térré kéne alakítani. Nem az egyetlen, de fontos példa a tömegsport. A Láng SK a közelmúltban kénytelen volt megszűntetni működését, mert a „Láng Sporttelep megújítása” után nem tudták fizetni a bérleti díjat, így lényegében senki nem tud egyesületben focizni a kerületben, akit a Vasas nem tud foglalkoztatni. Mondani sem kell, hogy az igény ennél messze nagyobb; szükség volna működőképes amatőr sportegyesületekre.

Fontos lenne, hogy a sportlétesítmények hozzáférhetőek legyenek a kerület lakossága számára, a felújított sporttelepek bérléséből befolyó bevételek egy részét el lehetne különíteni ilyen létesítmények építésére, fenntartására. A tömegsport pedig nemcsak az egészséges életmód szempontjából meghatározó fontosságú, hanem a lokális közösségek egyik legfontosabb összetartó ereje is; társadalmi környezetünk minőségét nagyon nagy mértékben befolyásolja. Ugyanezen okból fontos lenne, hogy a Népszigeten működő vizisportegyesületek működéséhez is hozzá tudjon járulni a kerület.

A zöldfelületek gondozását, felújítását, lehetőség szerinti kiterjesztését, a sétálóutcák és kerékpárutak építését kiemelt prioritásként kezeljük.
A panelfelújítási program felgyorsítását és azt, hogy ez lehetőleg nagyobb állami hozzájárulással történjen, teljes erőnkből támogatjuk. A fűtéskorszerűsítés és annak önkormányzati támogatása is szerepel legfontosabb célkitűzéseink között, az energiatakarékosság, a fenntarthatóság szempontjának érvényesítése az LMP programjának egyik sarokpontja. Angyalföldön az önkormányzat – egyedüli budapesti helyhatóságként – nem dolgozott ki támogatási rendszert a társasházak felújítási munkáihoz, szeretnénk hozzájárulni ennek a mulasztásnak a pótlásához is.

Azzal a felvetéssel is egyetértünk, hogy növelni kell a bölcsődei-óvodai férőhelyek számát: a kisgyerekes családok életének megkönnyítése és a nők valódi választási lehetőségének biztosítása miatt is fontos, hogy a kerületi infrastruktúra ki tudja elégíteni ezeket az igényeket. Fontos feladatnak tartjuk továbbá a villamosmegállók és a közösségi közlekedés infrastruktúrája egyéb elemeinek felújítását, valamint a hálózat bővítését is.

Mindent, ami a tiszta közélet megteremtését szolgálja, szívvel-lélekkel támogatunk, meggyőződésünk szerint a demokrácia minőségének és „népszerűségének” kulcskérdéséről van szó. A szélsőséges politikai mozgalmak nagyon nagy mértékben építhetnek a lakosság jogos és érthető elkeseredettségére, becsapottságérzésére. Ezért is tartjuk döntő jelentőségűnek az önkormányzati képviselőtestület üléseinek minél teljesebb nyilvánosságát: az LMP már korábban megtámadta az Alkotmánybíróságnál az önkormányzati zárt ülések gyakorlatát.

Ami a további, nem kerületspecifikus javaslatokat illeti: egy átfogó választásitörvény-módosítás keretében támogatjuk a Parlament létszámának csökkentését és a parlamenti küszöb lejjebbvitelét is, a jelenlegi törvényi szabályozás ugyanis az új politikai szereplők megjelenésének, a politikai osztály megújulásának, frissülésének gátja.

Az átláthatóság és a politika hitelének növelése érdekében támogatjuk a képviselők minél teljesebb vagyoni-jövedelmi átvilágítását is, hogy hatékonyan gátolhassuk a politikai szféra korrumpálódását. Ezért javasoltuk az átlátható kampányfinanszírozást garantáló nyílt kampányszámlát is, amit – elsőként és egyedüliként a magyar pártok között – a Lehet Más a Politika meg is valósított.

Különben azt is reméljük, hogy Mintapolgár blogja nem zár be a választás után sem és továbbra is nyilvános kontrollját jelenti a kerületi politikai életnek. Örülnénk, ha így lenne.

Kommentek

  • 2010.03.10 09:17:19Gunther

    Ezek szép és jó dolgok...
    Viszont hiányolom (Rendpártiként) a rendőrség megerősítését, a bűnözési hajlam visszaszorjtását.
    Kérdésem az LMp-s képviselőzöz:
    Mit szeretne tenni az iskolai kábítószerfogyasztás csökkentése érdekében?
    Mit szeretne tenni az utcai bűnözés megállítása érdekében?
    Természetesen nem arra célzok, hogy automata fegyverekkel járőrözzenek a rendőrök.
    Viszont láttam pl Prágában a járőrt. Teljes arzenál rajtam, golyóálló mellény, és legalább 1,90 magas volt mindkettő.

  • 2010.03.10 09:23:48hejcegnő

    Én azt is remélem, hogy a Mintapolgár-parti sem marad el.;))) (Alkesz és Komponista között szeretnék ülni, Erdőssel szemben.)

  • 2010.03.10 09:26:23Gunther

    Egyetértek!
    Még jó hogy alapvetően közel lakunk egymáshoz:))))

  • 2010.03.10 09:28:39silverhand13

    Három ponton vitatkoznék a jelöltjelölttel:

    1. Van kidolgozott társasházfelújítási rendelet a kerületben. Ennek segítségével és a panelprogram támogatásával sok lakóépület megújult a kerületben.
    2. A kerületi sportlétesítmények igenis elérhetők a lakosság számára. Újpalotai úti sporttelep, Láng sportcsarnok XXI. sz. műfüves pályán várja a sportolni vágyókat. Ezek olyan telítettségűek, hogy főszezonban nem lehet időpontot kapni. Megjegyzem utóbbi olyan minőségű, hogy télen idejárnak a Fradi, Újpest focistái edzeni.
    3. Nem igaz, hogy nincs a kerületben amatőr sportegyesület. Ezek száma 2002-ben 39 volt, jelenleg 55.

  • 2010.03.10 09:34:19Az Utolsó Republikánus

    Silver...

    Az az érzésem, hogy az LMP-s politikus úgy gondolja hogy az emberekre rá lehet bizni, hogy eldöntsék, mi a jó nekik.
    Véleményem szerint nem tudják eldönteni.
    Sporttevékenység örömére nevelni kell az embereket.
    A lustaság népszerű bűn.

  • 2010.03.10 09:37:21Az Utolsó Republikánus

    Jah Gunther vagyok:)))
    Csak egy napon születtem Chuck Norrissal:))) (MA)
    ennek tiszteletére...

  • 2010.03.10 09:43:53silverhand13

    Republkánus:

    az rendben van, az emberekre rá lehet bízni, hogy eldöntésk, mi a jó nekik.
    De az nenm igaz, hogy a lakosság számára nem elérhetők a kerületi sportlétesítmények. És én csak az önkormányzatiakról beszéltem. De ott van a Honvéd kéziladba és vívóterem, Tromos pálya, Népsziget evezős klubok, Dózsa-Lehel sarkon honvédségnenm van sportpályája. Nem beszélve arról hogy 4 iskolában már futsalpálya épült az ollé program keretében. Margitszigeti Atlétikai Centrum is tök jó környezetben van. Hirtelen ennyi jutott eszembe

  • 2010.03.10 09:56:49Az Utolsó Republikánus

    Ez világos.
    Viszont az iskolai nevelésben nem elsődleges a Testnevelés szeretete.
    A Sport iszonyatos Eü. költségcsökkentést tud produkálni.

  • 2010.03.10 09:58:10Jameson w/ soda

    Ami az önkormányzat sporthoz fűződő viszonyát illeti,tóth polgármester Vasas-szurkolók felé írt válasza egy petícióra imponáló. Itt a link:
    [link]

  • 2010.03.10 10:01:13Jameson w/ soda

    Gunther: boldog születésnapot neked és chuck-nak is! :)

  • 2010.03.10 10:01:30Az Utolsó Republikánus

    Megjegyzem Vasas drukker vagyok mióta az eszemet tudom..
    Elszomorít ami most ott van..:(

  • 2010.03.10 10:03:16pityubaba

    A Honvéd SE területén lévő pályák hasznositása már régóta foglalkoztat, Ennek a kihasználtsága pl.uszoda kérdéses. Már nincs honvédség, nincs felduzzasztott tiszti állomány a Lehel út környékén, megszűnt a HM.II. Miért nem kezd a terület hesznositásáról tárgyalásokat az önkormányzat.
    A Vasas box, póló, kézilabda, foci területén mindig
    az élbolyhoz tartozott, s most élet-halál harcot viv a fennmaradásért. Az ömkormányzat lezüllessztette a területet,hagyott ott mindent tömkre menni, s fizetős kondi termek felé tereli a fiatalokat pl.Fáy utca.
    Az utánpótlás nevelés tömegesen a fociban érhető tetten, minden nap gyerekek sokaságát lehet edzésen látni, lelkesek , egészségesek.
    Egy fillért nem forditanak rájuk, a Markovics görcsöl, hogy szponzort találjon, nevenincs olasz fickók vették át az irányitást, mi pedig komoly havi dijat fizetünk, nevezési dijakaz, edzőtáborokat saját zsebünkből finanszirozunk. De igen! A kerület egyetlen komoly egyesületére figyelmet és pénzt kell forditeni, különben a pénz csak a rendőrségre,csendőrségre, drog elvonóra kerül felhsználásra.

  • 2010.03.10 10:06:16Az Utolsó Republikánus

    Pityuval egyetértek,
    A Sport nemcsaka testet hanema szellemet is erősíti.
    Nem akarok a történelmi (Átkos) múltat dicsőíteni, de ebben sztem jól csinálták a dolgokat. Volt népsport stb...

  • 2010.03.10 10:17:35Jameson w/ soda

    A sporttámogatás érdekes kérdés. Ajánlom figyelmetekbe fentebbi linkemet. Ha jól értem,vab,aki azt mondja,támogatni kell a profi sportot (Vasas),van,aki meg azt,ez nem önkormánytati feladat. Az ök sportnevelési programja,h iskolákban felújítja a tornatermeket,műfüves pàlyákat épít,tanuszodákat épít és tart fent,és saját létesítményeit fejleszti. Szerintem ez dicsérendő,pozitív dolog. Amúgy a vasas elég sokat köszönhet a polgármesternek, ezt markovics mindenhol elmondja. Tóthjózsi nagy vasas-szurkoló,mégsem érzelmi alapon dönt az ök - vagyis mindannyiunk - pénzéről,nem ad a közösből arra,h link focisták bmw helyett mercit vehessenek. Szerintem ez pozitívum.

  • 2010.03.10 10:28:30Jameson w/ soda

    Pityu:milyen területet züllesztett le az ök? Pont az ő segítségükkel jutott - a kínai piac területének értékesítése után - több milliárdhoz a vasas, amiből a műfüves pályák sokaságát tudták építeni a salak helyére. És mintha még új boxcsarnokról is lett volna szó. Ennek fényében igen tágan értelmezed a "lezüllesztés" fogalmát.

  • 2010.03.10 11:06:12Komponista

    Vári György rokonszenve, de a kerület ügyeiben járatlan ember. Azt javaslom neki, hogy mielőtt nagyívű programot fogalmaz, előbb ismerkedjen meg a valós helyzettel, a tényekkel.
    Előttem többen leírták már, hogy nyitott ajtón dörömböl a társasház-felújítások, a sportegyesületek, stb. vonatkozásában. Ami a képviselő-testületi ülések "nagyobb nyilvánosságát" illeti:
    - az ülések nyilvánosak, mindenki bemehet,
    - az üléseket közvetíti a TV13,
    - beszámol a fontosabb mozzanatokról a Hírnök, és aki akarja az elolvashatja az ülések jegyzőkönyveit is a polgármesteri hivatal honlapján.
    A hangvétel konstruktivitása arra enged következtetni, hogy Vári Györggyel találkozunk még a kerület közéletében. Már csak egy kérdés van hátra: eddig miért nem kapcsolódott be a helyi ügyekbe?

  • 2010.03.10 11:06:13pityubaba

    Pontositanék! Hagyták lezülleni! Nézd meg hgy néz ki már hónapok, évek óta. Egy rengezett hely van ,az pedig a Royal Dutch Shell kútja.
    Nem tudom, hogy a műfüves pályák miből épültek, de hogy a szocik igy kivonuljanak a sport nevelő funkciójából ez nem sejtet sok jót. Majd belép helyettük olyan aki borsos ,sőt drága lehetőségeket kinál csak egy elszegényedő igen széles rétegnek. És ezek a fiatalok, ha kell megteremtik maguknak a lehetőséget a kinálat elérésére, akár olyan áron is,hogy fényes nappal nyugdijas nénik kezéből kitépik a szatyrot v. a pénztárcát.És akkor megint kezdünk okoskodni a rendőrségről, csendőrségről, bűnözésről.Egyébként ha jól tudom, egy Jámbor nevű úr igen komoly összegekkel segitette a Vasas utánpótlást, ami vszinűleg kiegészitette a milliárdokat, aminek egyébként nem sok látszata van.
    Ha megéri Firenzéből egy csapatot gründolni, miért nem éri meg legalább az utánpótlást támogatni.Félő, hogy haszonleső karvalytőke/micsoda kifejezések/ martaléka lesz az egyik legrégibb, patináns futball csapat, amelyről egy Hegyi Iván nevű szakiró a krületi Hirnök újságban igen szinesen ir.Legutóbb Farkas János, Ihász Kálmán,Mészöly Kálmán búcsú meccse volt a téma, akkor 28.000 ezren voltunk kint a ma már düledező stadionban.
    Szóval erről van szó kedves barátaim és önkormányzati hivatalnokok.

  • 2010.03.10 11:06:44ORBÁN őskövület LÉPJEN HÁTRA , MLSZ elnöknek jó!

    Hajrá Fradi!

  • 2010.03.10 11:14:23Komponista

    Még egy mondat a Vasassal kapcsolatban.
    Szégyenletes, ahogy Mészöly Gézát kiebrudalták a csapat mellől. Markovics úr lassan olyan helyzetbe hozza magát, mint a rossz emlékezetű Furulyás úr a Ferencvárosnál. Attól lehet tartani, hogy ha így haladnak tovább a szakosztály ügyei, akár ki is eshet az NB I -ből... Mészöly Géza a pénz hiánya ellenére ott tudta tartani a csapatot a középmezőnyben. A távozása egyébként ugyanolyan jó, elegáns stílusú volt, mint minden megnyilvánulása. Csendben behúzta maga mögött az ajtót. Szégyenletesnek tartom, hogy senki sem köszönte meg a munkáját. Egyébként pedig: Hajrá Vasas!!!!!!

  • 2010.03.10 11:31:00pityubaba

    A baj csak az, hogy senki nem veszi tudomásul, hogy a profi sport igen sok pénzt is hozhat az egyesületeknek.
    Miért nem használjuk ki a boxoló Kokó Vasas sportoló marketing lehetőségét, a szoci Dőri box szakértő ismeretséi köréből fakadó lehetőségeket,Mocsay Lajos személyiségéből fakadó és a Vasas korábbi eredményeiböl eredezhetető kézis szuper eredményeket, és a póló és újabban a hoki?
    Élünk e a Mészöly Kálmán és Géza eredményeiből fakadó előnyökből? Mikor látta vki a Szöke Sziklát a Fáy u. környékén?Az utánpótlást pedig olyan szakértő szemek kisérik figyelemmel mint a Berendi Pál, Komlyáti András,Ihász Antal.
    Nem vigyázunk az értékeinkre sem a tárgyakra sem az élőkre.
    Vigyázzon ezekre a MSZP,a Fidesz, a LMP, és a többi sóhivatal,mert amikor őrájuk már senki nem emlékszik, a Vasason mindenki tudja hogy ki volt a Mészöly,a Váradi Béla, a Berendi Pali/Botond/és a többiek, s az ő tablójukat nézhetik gyarmekeink a székházban,feledve a mostani politikai nimandok neveit.

  • 2010.03.10 11:43:31Jissi

    Kedves Komponista,

    ne beszélj butaságokat. Ha nem szállnak be télen az olasz befektetők ilyen vagy olyan formában, akkor nyártól nem lenne elsőosztályú csapata a Vasasnak. Se Mészöllyel, se nélküle. Mivel a vidéki klubokkal ellentétben egy fillér támogatást sem kap a csapat, így meg kell barátkozni a gondolattal, hogy azt választ nótát aki fizeti a cigányt.

  • 2010.03.10 11:54:21hétfejű tündér

    Jameson w/ soda,én ezzel a linkkel nem büszkélkednék!
    Arról,hogy mennyit köszönhet a Vasas Tóthnak és csapatának,Rácz Gábor évekig tudna mesélni!Tetszik,nem tetszik,a polgármester úr akkor is cserben hagyta a Vasast,akárcsak most!

    Pityubaba,soha nem becsülték meg az értékeiket!
    A Váradi Béluskának hol rendeztek búcsúmeccset? Nem a Fáyban,az biztos!

  • 2010.03.10 12:04:05hétfejű tündér

    "az választ nótát,aki fizeti a cigányt",de most ki fogja fizetni?És miből?És meddig?Vagy ismét megyünk a BLASZ-ba? Oké,de nem biztos,hogy találunk még egy Jámbort!Ja,ő vajon miért hagyta ott a csapatot??

  • 2010.03.10 12:08:19Jameson w/ soda

    Hétfejű tündér: én nem büszkélkedek semmivel,csak érvelek. Ki az a Rácz Gábor? Nem ismerem,nem tudom,mit tud mesélni. Ellenben kérlek,jelöld meg,h a linkelt levél melyik része nem igaz,melyik nem fedi a valóságot? Persze én pozitív,te meg negatív irányban vagy elfogult a polgármesterrel,de évek óta azt tapasztalom,ha leír valamit - legyen egy ilyen levél vagy kampányanyag -, ellenfelei egyik pontját sem tudják cáfolni. Ezért inkább mocskolják (itt most nem rólad van szó,hanem a "hivatalos" ellenfeleiről)

  • 2010.03.10 12:10:47hétfejű tündér

    "A Vasas a Soproni Ligában szereplő sorstársai közül az egyetlen olyan csapat, amely tehetős tulajdonosi háttér, vagy - mint vidéki csapatok esetében - önkormányzati és lokálpatrióta cégek nélkül kénytelen boldogulni."
    Fördős László a Vasas SC Tiszteletbeli Elnöke
    Károlyfi László a Vasas SC ellenőrző Bizottságának Elnöke
    Erre vagytok olyan büszkék,képviselő urak??

  • 2010.03.10 12:19:11Jameson w/ soda

    Hétfejű tündér: ezt milyen képviselőknek írták? Szerinted mi a helyes: az,h egy külföldi focista szerződtetését és fizetését az önkormányzati támogatásból fizetik (20-30 millió per év), vagy hogy ezen a pénzen tornatermet/műfüves pályát építenek inkább? Utóbbi sztem hasznosabb a sportolni vágyó fiataloknak. Arról nem is beszélve,h a vidéki,profi sportot támogató önkormányzatok több tízmilliárd forintos adósságban úsznak,míg angyalföldön nincs szükség hitel felvételére,sőt,megtakarításuk van...

  • 2010.03.10 12:45:35Komponista

    Hétfejű tündér:
    "...lokálpatrióta cégek nélkül..." Itt a lényeg. Miért nem támogatják a helyi gazdasági társaságok az egyesületet? Amúgy Tóth Jozef levele teljesen rendben van, érdemes elolvasni.

  • 2010.03.10 12:56:25hétfejű tündér

    Nem ők írták a képviselőknek,hanem én kérdeztem tőlük!
    A polgármesterrel pontosan a Vasas miatt vagyok negatív irányba elfogult,mégpedig 2002 óta!
    Rácz Gábort minden Vasas szurkoló ismeri,ő volt a Vasas tulajdonosa akkor,amikor kiejtették a Vasast.És ő volt az a tulajdonos,aki elől a Tóth cimborája(Gyalog elnök úr)eltitkolta a Danubiusos 200 millás tartozást,majd a szerződés aláírása után szépen a nyakába varrták az egészet!
    Javaslom,olvasd el a Bocsák könyvét,ő nem(sem) az a kimondott jobboldali,talán neki elhiszed...

  • 2010.03.10 13:07:59hétfejű tündér

    Komponista,ha neked rendben van,olvasgasd csak nyugodtan!Én elvakult vagyok Vasas ügyben,nekem hosszú ideig ők pótolták a családomat,tehát nem fogadom el a magyarázkodást.Soha!Mi soha nem azt kértük,hogy feltétlenül önkormányzati pénzből támogassa a polgármester a Vasast,hanem igen,jól idézted,kerületi cégek segítségével.Pl a vállalkozók bálján is lehetett volna támogatókat szervezni!Ha akarod,megérted,hogy miről beszélek,ha nem,akkor téphetem a számat estig is...A Dózsát hogy támogatták a cégek?Önként és dalolva,ja...

  • 2010.03.10 13:23:21Jameson w/ soda

    Hétfejű: az nem valami iványi nevű ember volt? Meg a forma1-es frank tamás? Nekem ezek rémlenek,de te biztos jobban benne vagy vasas-ügyben a dolgokban. Én sima szimpatizáns vagyok csupán. Megnéztem most a honlapot,uniqa,kika kerületben működő cégek,és àllami vállalatok (bár ez nekem nem szimpi) is a támogatók között vannak(szrt,mvm pl). Nem tudom,ehhez mennyi köze van tj-nek,de a korábban leírtak - és eddig nem cáfoltak - alapján azért sokat tett,h a vasas megkapja a területeket,eladja a nem sportra használt felületet és fejlessze a pályákat (műfű). Ezek szerintem nyomós érvek,persze,tudom,h egy elvakult szurkolónak soha semmi nem elég.
    Jut eszembe: nem volt olyan legenda,h ov megutálta a vasast,mert nem engedték be szaunázni? (ha ez megtörtént,jó nagy barom lehetett az illető...) vasasért aggódóként nyilván emlékszel arra,amikor deutsch sportminiszter akarta teljesen ellehetetleníteni a klubot.

  • 2010.03.10 13:49:26silverhand13

    hétfejű:
    "A Vasas a Soproni Ligában szereplő sorstársai közül az egyetlen olyan csapat, amely tehetős tulajdonosi háttér, vagy - mint vidéki csapatok esetében - önkormányzati és lokálpatrióta cégek nélkül kénytelen boldogulni."
    Az önkormányzatnak nem feladata, hogy profi sportlklubokat támogasson. A Vasasba bele lehet tenni évi 5 millát. Mi lesz akkor? 30 profi focista meg edző 20 milla helyett 40-et keresne. A közpénzt nem erre kell használni. A vidéki önkormnyzatok ld. Szfehérvár, Debrecen meg ne sírjanak, hogy nincs pénzük, amikor évente százmilliókkal támogatnak jómódú. tehetségteelen futballistákat. Ez szerintem értelmetlen pazarlás, divatos jogi kifejezéssel élve hűtlen kezelés.

  • 2010.03.10 13:57:41silverhand13

    XIII. ker. önkormányzat ahelyett, hogy profi jómódú focisták támogatása helyett 4 futsal pályát épített az iskolákba, támogatja a kerület sportegyesületek utánpótlását, ujjáépül a Láng Sprotcsarnok, megépült az Újpalotai sporttelep. Ezek minden igényt kielégítő intézmények. (megjegyezném, hogy Kövér Lacit és Áder Janit is láttam mér focizni az újpalotain).

  • 2010.03.10 14:11:13krumplisbandi

    A kétkedőknek ajánlom a népszabi febr. 25-i számát. Budapest oldalon sport, mint városmarketing cikkben a kerület mennyit költenek sportcélra. A cikk konklúziója: XIII. kerület az első, ő költ a legtöbbet sportra; 2003-2009 között 5,5 milliárd Ft-ot.

  • 2010.03.10 14:17:01Jameson w/ soda

    Angyalföldi tanárok: azt a mindenit! Ez nagyon komoly film,igényes kivitelben,nyilván nagyon sok millióba került leforgatni. De mégsem várok választ arra: miből??? (tegnapi fideszes okfejtések szerint biztos a szocik rendelték meg saját lejáratásukra)
    minden tiszteletem a szerzőké,jónéhány számadatban igazuk van,de! Nem lett volna hitelesebb oda tenni a reálkereset változását,a nyugdíjak összegének változását,a családok egy főre jutó jövedelmét,az infláció változását,az autópályák hosszát és mindazokaz,amelyek 8 év kormányzásának érdemei. Így a néző el tudná dönteni,h összességében hogyan értékeli a kormányt (és félreértés ne essék: baloldaliként is azt mondom:sokkal jobban kellett volna csinálni). Jobbereknek is felül kellene emelkedniük és azt mondani:a rengeteg rossz mellett történtek pozitív dolgok is. Máris hitelesebbek lennének a szememben...

  • 2010.03.10 15:30:06hétfejű tündér

    Jameson w/ soda
    Hétfejű: az nem valami iványi nevű ember volt? Meg a forma1-es frank tamás?

    Az a valami Iványi nevű ügyvezető igazgató volt a Rácz érában.A forma1-es idiótát a Tóth cimborája szerezte,aki hozta is a szerb megmentőket...

    Az önkormányzatnak nem feladata blabla elég demagóg,kampányoljatok csak ezzel a Fáy utcában,nagy sikeretek lesz,az tuti!

  • 2010.03.10 15:42:43hétfejű tündér

    Jameson,azt a "jó nagy barom" illetőt Gyalognak hívják,a Tóth embere,el is vitték a sportminisztériumba a választások után(2002)!
    A deutsch sportminiszterre is emlékszem,persze,el is zavartuk a francba!És Tóthot is el fogjuk...

  • 2010.03.10 17:15:14Jameson w/ soda

    Hétfejű: a gyalogra emlékszem,ő volt az elnök. Attól,h komcsi (még a régi időkből),még nem biztos,h tóth barátja volt. Csak emlékeztetlek:tóthj a párton belül évek óta nagy harcot vív az ő mentalitásától gyökeresen ellenkező hagyó-brigád ellen. A szocik is most kezdenek rájönni:jó lett volna má már két-három éve rá hallgatni,nem itt tartanának...
    Amúgy mi volt a véleményed tóthról,amikor néhány év alatt egy milliárdot pumpált a vasasba?akkor jó ember volt,azóta megváltozott?
    Deutsch tompika meg tényleg jó messzire el lett zavarva: brüsszelbe,havi 3-4 milkáért - lehet,h többek között a te és más vasas-szurkolók szavazatával... Szegény tomika...
    Amúgy ki lehet menni a fáy utcába kampányolni - sajna 6-800 embernél nem nagyon vannak többen,akiknek töredéke kerületi. Na,annyi szavazatot kívánok krumplisbandinak tóthjóska ellen,amennyit ott összeszed:(

  • 2010.03.10 17:54:23hétfejű tündér

    Nem azért volt a barátja,mert mindkettő komcsi,hanem egyszerűen az volt és kész!Ez tény!
    Egyébként meg demagógiából csillagos ötös!!

  • 2010.03.10 18:01:48Jameson w/ soda

    hétfejű: ??? utolsó bejegyzésed egyikét sem értem. Fogalmam sincs, hogy abrátok-e vagy sem, azok voltak-e vagy sem, de te egészen biztos jobban tudod - ez tény. Egyébként markovits nem barátja Tóthnak?

    Mi volt a mondandómban demagógia? Sajnálom, h csomó felvetésemre nem reagáltál, még egyszer bekopizom ezeket, de most már hagyom is, elvégre nem ez volt a téma.

    1. jelöld meg,h a linkelt levél melyik része nem igaz,melyik nem fedi a valóságot?
    2. Szerinted mi a helyes: az,h egy külföldi focista szerződtetését és fizetését az önkormányzati támogatásból fizetik (20-30 millió per év), vagy hogy ezen a pénzen tornatermet/műfüves pályát építenek inkább?
    3. Arról nem is beszélve,h a vidéki,profi sportot támogató önkormányzatok több tízmilliárd forintos adósságban úsznak,míg angyalföldön nincs szükség hitel felvételére,sőt,megtakarításuk van...
    4. Megnéztem most a honlapot,uniqa,kika kerületben működő cégek,és àllami vállalatok (bár ez nekem nem szimpi) is a támogatók között vannak(szrt,mvm pl). Nem tudom,ehhez mennyi köze van tj-nek,de a korábban leírtak - és eddig nem cáfoltak - alapján azért sokat tett,h a vasas megkapja a területeket,eladja a nem sportra használt felületet és fejlessze a pályákat (műfű).

  • 2010.03.10 18:39:58hétfejű tündér

    "Amúgy mi volt a véleményed tóthról,amikor néhány év alatt egy milliárdot pumpált a vasasba?akkor jó ember volt,azóta megváltozott?
    Deutsch tompika meg tényleg jó messzire el lett zavarva: brüsszelbe,havi 3-4 milkáért - lehet,h többek között a te és más vasas-szurkolók szavazatával... Szegény tomika...
    Amúgy ki lehet menni a fáy utcába kampányolni - sajna 6-800 embernél nem nagyon vannak többen,akiknek töredéke kerületi. Na,annyi szavazatot kívánok krumplisbandinak tóthjóska ellen,amennyit ott összeszed:("

    Ez nettó demagógia!!Amellett tele van khm csúsztatással.Honnan tudod,hogy pumpált-e,és ha igen,hány miliárdot,ha eddigi hozzászólásaidban semmit sem tudtál a Vasasról?!

  • 2010.03.10 18:47:51hétfejű tündér

    És az összes felvetésed tele van demagógiával,ezért nem reagáltam rájuk!Tényleg,abból a pénzből,amit a Vasasnak adnának,hány ajándékutalványt lehet kiosztogatni?Kétségtelen,hogy az több szavazatot hoz.Legalábbis azt remélitek!
    Látod,én is tudok ilyeneket írni...Sőt,még ilyenebbeket is!

  • 2010.03.10 19:08:34gyíktojas

    Tóth Jokka miért nem védte meg a kis Mészölyt? Miért lett elüldözve a Jámbor bácsi? Mi lesz a VASASSAL? Lesz új stadion?

  • 2010.03.10 19:16:37Jameson w/ soda

    1. Fentebb írtam,h szimpatizáns vagyok,és sztem azért a semminél többet tudok a vasasról - bár nyilván te többet.
    2. Elolvastam a fent belinkelt levelet,és mivel senki nem cáfolta,úgy gondolom,igaz lehet tóth j. válasza.

    Ha ezeket és a korábban általam felvetett sportfinanszírozási "filozófiai" nézetkülönbséget demagógiának veszed,azt sajnálom. Bár továbbra is úgy gondolom,ha újpesten vagy fradiban laknál,felháborodnál,ha a te pénzedből ezeket a csapatokat támogatnák.

    És igen:inkább 1000 forintos ajándékutalvány 5000 nyugdíjasnak,mint 1x 5 millió mondjuj divicsnek. (bár magam részéről az elsővel is vannak aggályaim,de gyanítom,azok az öregek jobban rászorulnak...)

    tudom,ez is demagógia,úgyh hagyjuk is abba a partalan vitát. Nyugodalmas jó éjszakát!

  • 2010.03.11 09:07:00Komponista

    Tóth József nem szorul védelemre sem a Vasassal kapcsolatban, sem a kerületi sportolási lehetőségek, az utánpótlás, vagy a tömegsport támogatásával kapcsolatban: belinkelt levele tényszerű és tárgyszerű - maga Hétfejű tündér is beismeri, hogy csak érzelmi alapon fikázza a városvezetőt, a tények Tóth mellett szólnak.
    Soha kevesebb támogatást ne kapjon a sportélet, mint amennyit eddig kapott nálunk, a XIII. kerületben.

  • 2010.03.11 09:09:32Komponista

    [link]

    Azok kedvéért, akik még nem olvasták volna a levelet.

  • 2010.03.11 12:04:15NagyLevin

    Kedves Kommentelők!
    Nem azt állítottam, hogy nincsenek a kerületben amatőr sportegyesületek, utaltam is a Népsziget vizisportegyesületeire, hanem azt, hogy egyesületben focizni nehéz a Vasason kívül a kerületben. Ami a társasházfelújítást illeti: 1997-től a Fővárosi Önkormányzat létrehozott egy alapot a privatizált társasházak támogatására. Azóta ezt az alapot folyamatosan igénybe lehet venni a közös területek felújítására. Általában tavasszal a kerületi önkormányzatok és a fővárosi önkormányzat is kiír pályázatot. (Liftet beszereltetni, javíttatni, homlokzatfelújításra, függőfolyosó, tetőmunkálatok stb). A pályázatot először a kerületi önkormányzathoz adhatják be, az továbbítja a Fővárosnak. Visszafizetendő támogatás is igényelhető. Vissza nem fizetendő támogatást csak akkor ad a főváros, ha a kerületi önkormányzat is ad, és azzal azonos összeget. Angyalföldről nem érkeznek ilyen pályázatok a fővároshoz, csak olyanok, amelyekben visszafizetendő támogatást igényelnek, mert ahhoz nem kell kerületi támogatás. Elnézésüket kérem, hogy csak most tudtam válaszolni.
    Üdvözlettel:
    Vári György

  • 2010.03.11 14:08:19Komponista

    Kedves Nagy Levin! Tisztelt Vári György!

    Ennek utána kell néznem, hogy valóban így van-e. Azonban be kell látnia: ha a politikai porondra lép, körültekintőbben kell megnyilvánulnia. Programja számos félreérthető, vagy éppen a tények ismeretének hiányáról tanúskodó elemet tartalmaz, erre szerettem volna magam is felhívni szíves figyelmét.
    Amúgy - megismétlem - alapállása rokonszenves, sok sikert kívánok Önnek!
    Üdvözlettel:
    Weisz Endre

  • 2010.03.11 14:26:52Komponista

    Kedves Nagy Levin: a helyzet sokkal egyszerűbb, mint gondoltuk.
    A XIII. kerületi önkormányzat valóban nem ad vissza nem térítendő támogatást társasház korszerűsítésre - felújításra, viszont ad kamatmentes kölcsönt! Továbbá az Ön által is ismert Öko+ kétlépcsős pályázati rendszerben aktívan segíti a kerület tulajdonosi közösségeit a lakóépületeikkel kapcsolatos pályázatokon való szereplésben.
    Szerintem ez így teljesen rendben is van. Miért kellene vissza nem térítendő támogatásban részesíteni az itt élő, amúgy lakástulajdonnal rendelkező embereket azokkal szemben, akiknek nem telik önálló ingatlanra, de szociális támogatásra szükségük van pl.? Más kerületek Ön által ismertetett gyakorlata szerintem nem üdvös. De ha jól tudom, az említett kerületek túlnyomó része jelentősen el is van adósodva: talán éppen az ilyen támogatások folyósítása miatt. Nem? A mi önkormányzatunknak pedig nincs tartozása.
    Érdekes lenne egy helyi népszavazás a kérdésben: Adjon-e az önkormányzat vissza nem térítendő támogatást a társasházaknak? Vagy a forrásait inkább óvatosabban használva változatlanul kamatmentes hitellel támogassa őket, hogy másokat is támogathasson..?

  • 2010.03.11 14:42:59NagyLevin

    Tisztelt Komponista, illetve tisztelt Weisz Endre!

    Vannak más támogatási formák, persze, és nem végtelenek a források. De mégis meg kellene vizsgálni, mire érdemes költeni, én azt gondolom, erre igen, különösen úgy, hogy fővárosi forrást is igénybe vehetővé tesz egyúttal ez a támogatási rendszer a társasházak számára.
    Üdvözli:
    Vári György

  • 2010.03.12 12:57:07Komponista

    Kedves Vári György!

    Azt gondolom, hogy a jelenlegi támogatási forma nem a véletlen műve, nem spontán alakult így, hanem tudatos elhatározás eredménye. Mivel magam is egyetértek a fentebb leírt alapvetésével, annak ellenére, hogy magam is érintett vagyok (társasházban élek), nem látok lehetőséget ennél igazságosabb megoldásra. Ha Önnek van valamilyen konkrét elképzelése, ne kíméljen, ossza meg velünk.
    Tisztelettel üdvözlöm: Weisz Endre

  • 2010.03.12 13:18:23Kutyfalvi Bandi

    Kedves Vári György!

    Én azt gondolom, hogy valóban félreérthetően fogalmazott, de kis jóindulattal azért lehet érteni, amit mond.

    Ha jól értem, akkor azt mondja, hogy vannak ugyan sportegyesületek, még pályák is akadnak, de nincs tömegsport, azaz nem lehet ingyen, csak hobbiból, közösségi tevékenységként sportolni. Ha ezt mondja, akkor egyetértek. Magam egy ízben játszottam a Vasas műfüves pályáján, ami egy jól működő üzleti vállalkozás része, de olyan drága volt, hogy azóta máshol focizunk (szintén sok pénzért, de nem ennyiért). Jól látszik, hogy a sportlétesítményeknek csak azokat az elemeit újítják fel, melyek utána visszatérülnek, ami azt jelzi, hogy nem a sport propagálása és szeretete irányítja az ügyet, hanem kizárólag üzleti szempontok. A pályák nem közösségi terek, hanem szigorúan őrzött és rendkívül drágán hozzáférhető helyek, ahol csak és kizárólag gazdagok és megszállottak játszanak. (A gyerekek ügye persze kicsit más, de ebbe nem látok bele annyira, csak a lepukkant öltözőket látom meg a rengeteg lepukkant sportlétesítményt. Például a Népszigetre igenis kell költeni, és bizony ez nem forintban fog visszajönni.)

    Valamelyik kommentelőnek mondom: Az Ollé programot nem keverném ide. Az önkormányzatok hosszú ideig nem tettek semmit az iskolák pályáinak felújításáért, az Ollé pedig azt jelenti, hogy kedvező hitelt vettek fel és igen drágán meglehetősen rossz minőségű pályákat rakattak le a pályázatban előre meghatározott vállalkozókkal. Egy kevésbé kedvező hitellel vagy netán saját erővel sokkal többet el lehetett volna érni.

  • 2010.03.15 10:55:50Itt a tej...

    @Mintapolgár! Igazán büszke lehetsz magadra! 20 év múlva majd Te leszel az MSZP elnöke, mint jelenleg Botox Ildikó?

    Jó úton haladsz, hiszen ő is így kezdte.

    (Aki nem értené: Ez a buta liba likvidálja azokat a hozzászólásokat, melyek nem az ő álláspontját támasztják alá)

A blogról

Ki mit ígér a mandátumért?
Elég a punnyadásból, az apátiából: az Index lelkiismeretes választási mintapolgára végiglelkesedi a kampányt Angyalföldön az első krumpliosztástól az utolsó nagygyűléséig.

Friss kommentek

  • lord meldrum: Az angyalföldiek pontosan tudják, hogy kire érdemes szavazniuk. 2010-04-23 21:31
    A Mintapolgár elköszön
  • RosszcsontR: Mintapolgár! Köszönöm.:)) 2010-04-23 21:07
    A Mintapolgár elköszön
  • Belső ember: KEDVES MINTAPOLGÁR! kÖSZÖNJÜK A KORRETSÉGED ÉS A LEHETŐSÉGET, HOGY ELMONDHATTUK A VÉLEMÉNYÜNKET. HELLO HAJRÁ MAGYARORSZÁG! HAJRÁ MAGYAROK! 2010-04-23 20:18
    A Mintapolgár elköszön

Keresés

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

Kölcsönre Van Szükséged?
Forint alapú hitelek, rejtett költségek nélkül. Kérj azonnali hitelbírálatot online!
Nyerj őssejttárolást!
Játssz a Krio kvízjátékán a 2o éves őssejttárolásért. Krio – az őssejt életet menthet!