Gyöngyi
9 °C
9 °C

Elutasították az LMP feljelentését a szociális konzultáció ügyében

2011.07.09. 15:07
Elutasította a rendőrség az LMP frakcióvezetőjének a szociális konzultáció kérdőíveinek kezelésével kapcsolatos feljelentését, Schiffer András azonban panaszt tesz a határozat ellen, és kéri a felülvizsgálatát.

Az LMP közleményében emlékeztetett, hogy Schiffer András június 8-án tett feljelentést a Budapesti Rendőr-főkapitányságon (BRFK) a szociális konzultáció kérdőíveinek adatkezelési eljárása miatt ismeretlen tettes ellen.

A rendőrség azonban elutasította a feljelentést arra hivatkozva, hogy a kormányzati kérdésekre adott válasz nem politikai vélemény, a jelentős érdeksérelem pedig azért nem valósul meg, mert a kabinet csupán a polgárok szándékai felől érdeklődik – ismertette az ellenzéki párt.

Elképesztőnek tartják

Közölték, hogy elképesztőnek tartják a BRFK érvelését, szerintük ugyanis a "kívánatos kormányzati lépésekről megfogalmazott álláspont tipikusan politikai vélemény, a személyes adatok védelméhez fűződő jog pedig elsősorban és eredendően éppen a politikai vélemények iránt kutakodó hatalommal szemben védi a polgárt".

Az LMP továbbra is fenntartja azt a véleményét, hogy nem biztosított a szociális kérdőívre válaszolók adatvédelemhez fűződő joga, mivel politikai véleményük mellett személyes adataik is szerepelnek a nyomtatványon. Aggályosnak tartják, hogy nem tudják, ki kezeli, ki dolgozza fel a beérkezett válaszokat, ezért Schiffer András szombaton panaszt tett a BRFK-n, kérve a határozat felülvizsgálatát.

Szijjártó szerint volt konzultáció

Korábban Jóri András adatvédelmi ombudsman úgy foglalt állást, hogy sérti a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény előírásait a szociális konzultáció keretében végzett adatkezelés, mert nem biztosítja az érintettek személyes adatok védelméhez fűződő jogát.

Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője erre reagálva közölte: a szociális konzultáció megkezdése előtt a kormány által kijelölt Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) felvette a kapcsolatot az adatvédelmi biztos hivatalával, és a KEK KH vezetői három, személyes egyeztetést folytattak az ombudsmannal és munkatársaival. Ezek során egyszer sem hangzott el kifogás a személyes adatok védelmével kapcsolatban.