A Mávinform korábbi tájékoztatása szerint a két vonalon 90-100 perces késéssel közlekedtek a vonatok.
A Budapest-Cegléd-Szolnok a Budapest-Cegléd-Szeged és a Budapest-Lajosmizse vasútvonalak közös szakaszán, a Nyugati pályaudvar és Városliget-elágazás között a pályafelújítást be kellett fejeznie a MÁV-nak. A másik vágányon kora délután a Budapest Nyugati pályaudvar és Kőbánya-teher között a Keleti pályaudvarig közlekedő Kócsag InterCity mozdonyának áramszedője Zugló megállóhelynél eltört és olyan mértékben sérült meg a felső vezeték, hogy csak órákkal később tudták a szakemberek a helyreállítást befejezni.
A MÁV-Start Zrt. a korábban nem indított monori elővárosi szerelvényeket fokozatosan visszaállítja a menetrendbe. A szolnoki zónázó vonatok már nem állnak meg minden állomáson és megállóhelyen. A Lajosmizse és a Nyugati pályaudvar között közlekedő vonatokat is fokozatosan visszaállítják a menetrendbe. Kőbánya-Kispest és a Nyugati pályaudvar között a teljes vonalon közlekednek.
A feltorlódás és a szerelvényfordulók miatt az erre közlekedő vonatok utasainak továbbra is jelentős, átlag 70-90 perc késéssel kell számolniuk.