Gyöngyi
9 °C
9 °C

Nem volt dugó a Margit hídon

2011.08.09. 19:06
Kedd este végezték a Margit híd Margitszigetre vezető szárnyhídjának terhelését, az ideiglenes forgalmi engedély kiadása 2-3 hét múlva várható.

A próbaterhelés kedden este hétkor kezdődött és szerda hajnali egyig tartott. Nyolc, egyenként 26 tonnás teherautót parkoltak a hídra, ezekkel és nyúlásmérő bélyegekkel tesztelve, hogy a szerkezetnek mekkora a hajlása, illetve mekkora feszültség keletkezik bizonyos pontjaiban. A méréseket - csakúgy, mint korábban - a BME szakértői végezték.

Puskár Anett, a felújítást végző Mh 2009 konzorcium szóvivője elmondta: a gyalogosok nem tudtak se ki-, se bemenni a szigetre a terhelés alatt; előtte és utána viszont szabad az átjárás.

Pont száztizenegyedik szülinapján lenne ismét járható?

A margitszigeti szárnyhíd építését az 1899.évi VII. törvénycikk rendelte el, a Margitsziget és a Festő szigettel történő egyesítése után. Felépítése 670 ezer koronába került, és végül 1900. augusztus 19-én adták át a forgalomnak, így ha az engedélyekkel készen lennének addigra, akár a híd 111. szülinapján is forgalomba állíthatnák. Puskár azonban erre kevés esélyt lát.

"A próbaterhelés eredményeit körülbelül 2-3 hét alatt értékelik ki, és csak ha ez megvan, akkor kérvényezhetik a hatósági engedélyeket is, ezután pedig következhet az ideiglenes forgalomba helyezés. A kivitelező bízik benne, hogy tartani tudja a szerződésben foglalt határidőt, vagyis augusztus 31-ét" - mondta a szóvivő, majd hozzátette: arról, hogy a forgalomba helyezés után mennyiben változik meg a híd vagy a sziget forgalma, nem igazán tudnak nyilatkozni.

"A gyalogosok és a kerékpárosok eddig is fel tudtak menni a szárnyhídra, autósok azonban korábban is csak érvényes engedéllyel hajthattak be a szigetre. Akik engedéllyel rendelkeztek a behajtásra, azok a szárnyhíd ideiglenes forgalomba helyezése után természetesen ismét használhatják ezeket, de ez már nem a kivitelezők kompetenciája."

Sokat csúszott

A Margit híd felújítását 2009. augusztus 21-én kezdték meg, a lassan két éve tartó munkák alatt felújították az úttestet, a villamosvágányokat, kicserélték a pálya- és hídszerkezet elemeit, kiszélesítették és megemelték a hidat és bicikliutat is létesítettek rajta.

A hídtest forgalomba helyezéséhez a mostanihoz hasonló terheléses próba után járultak hozzá 2010. november 15-én, mikor a Nemzeti Közlekedési Hatóság megadta az ehhez szükséges engedélyeket. A híd azonban a mai napig sincs teljesen készen, mivel a műemléki felújítás még zajlik.

A hidat eredetileg 2010. augusztus 13-án adták volna át, ám ez a dátum később 2011. március végére, júniusra majd augusztus végére módosult.

A négy hónapos csúszást a kivitelező konzorcium nyáron jelentette be arra hivatkozva, hogy későn kapták meg az engedélyeket, ami alapján elkezdhették volna a munkát. Bejelentettek erre hivatkozva 740 millió forintos többletigényt is. A fővárosi közgyűlés júliusi ülésén mind a csúszást, mind a kötbér kifizetését elutasította.