Elakadt Hoffmann elvileg teljesen kész koncepciója
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor bejelentéseket tesz, majd személyesen válaszol az újságíróknak
- Tisztázta a kormány, hogy mikor kell fizetni a személyi igazolványért
- Reagált a kormány az Orbán Viktor elleni feljelentésre
- Tovább nőtt a Fidesz–KDNP előnye a Tisza Párttal szemben egy új közvélemény-kutatás szerint
- Újabb pert indítana a Jókai utcai házomlásban életveszélyesen megsérült balettművész
"A köznevelési koncepció alapvető kérdéseiben egyetértés van. A kormány kérte még néhány szempont megfontolását" válaszolta szerdán Szijjártó Péter arra a kérdésünkre, mikor hozzák nyilvánosságra a végleges tervezetet.
Információink szerint a további megfontolásra szoruló részek között van a köznevelési koncepció általános bevezetője, amely valójában alapos átírásra szorul. A változtatások felgyorsítása érdekében a feladatot ki is vették Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár kezéből, a bevezetőt a Miniszterelnökségen készítik. Szijjártó Péter ezzel kapcsolatban azt mondta: "a Miniszterelnökségnek is voltak általános érvényű meglátásai az anyaggal kapcsolatban, amelyek természetesen akár a koncepció bevezetőjében is megjelenhetnek".
Augusztus 31-én Hoffmann Rózsa azt mondta, a kormány elfogadta a köznevelési koncepciót, azon legfeljebb néhány stiláris változtatásra van szükség. Az anyag azonban ezután még a szeptember 6-i lovasberényi kormányülés napirendjén is szerepelt, és szeptember 11-én is tárgyalta a kormány. Ezt megelőzően idén áprilisban már egyszer megvitatta a koncepciót a kormány, majd májusban újra elővette, végül a döntést őszre halasztotta.
A közoktatás ügye volt egyébként az egyik legtöbb vitát generáló programpont a hajdúszoboszlói frakcióülésen, az önkormányzati törvény vitája idején. Több polgármester felvetette, hogy az iskolák állami kézbe adása nagyon érzékenyen érintheti a párt támogatottságát a helyi választók között. A vitában azonban kiderült, hogy Orbán Viktor miniszterelnök álláspontja megmásíthatatlan. Főként a kistelepülések és az elit fővárosi iskolák teljesítménye közötti mért, az európai átlaghoz képest is kiugró teljesítmény különbséggel magyarázta, hogy a 2000 iskolafenntartó önkormányzat nagy többsége nem alkalmas erre a szerepre.
A vitában azonban a képviselők szerint annyit elértek, hogy biztosították az iskolák visszaigénylésének lehetőségét az önkormányzatoknak (a legutolsó verzió szerint a 2000 főnél több lakosú települések). Ez azt jelenti, hogy azok az önkormányzatok, amelyek teljesítenek bizonyos feltételeket, újra átvehetik a közoktatási intézményeket. Hogy megéri-e, arra nem kaptak választ, hiszen egyelőre mindenki biztosra veszi, hogy a rendszer átalakítása az iskolafenntartásra szánt források megvonásával jár. Az pedig, hogy az iskolák visszaigénylése milyen körülmények között zajlik majd, egyelőre senki sem tudja.