Némethné volt főnöke milliárdos állami tendert nyert

2012.03.09. 12:53
Patonai Péter, az MFB volt vezérigazgatójának cége nyerte azt a bruttó 800 millió forint keretösszegű tendert, amelyben a Miniszterelnökség a kormányzati intézkedések népszerű formába foglalt magyarázó kampányaira adtak megrendelést. Az I.M.G. Inter Media Group Kft.-nek erősítenie kell a „versenyképes Magyarország” és a „jó állam” brandet, és fel kell építeni a „működőképes egészségügy” és a „kulturált állam” brandeket is. A cég, amely két éve sorban nyeri a kormányzati pályázatokat, a kormányváltás utáni hetekben került Németh Lászlóné fejlesztési miniszter egykori főnöke többségi tulajdonába.

Újabb jelentős összegű állami megrendelést könyvelhet el magának az I.M.G. Inter Media Group Kft. A cég információink szerint tavaly három-négyszeresére növelte a korábbi évek 1,5 milliárdos átlagához képest az éves forgalmát.

Pénteken az MTI adta hírül, hogy az I.M.G. Inter Media Group Kft. bruttó 800 millió forint keretösszegű szerződést kötött a miniszterelnökséggel médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére. A kormányzati portálon nyilvánosságra hozott – hirdetmény közzétételével indított, tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként létrejött – szerződés az áfával együtt 800 millió forint keretösszeg teljes felhasználásáig, de legfeljebb az aláírástól számított egy évig hatályos azzal, hogy az utolsó pénzügyi teljesítésre 2013. június 30-ig kerülhet sor.

Kormányzati kommunikáció működésben: Varga Mihály, a Miniszterelnökség államtitkára, a térség országgyűlési képviselője (j) is segít az adomány kiosztásában Abádszalókon, ahol a Minden Gyermek Lakjon Jól! Alapítvány először osztott ki 82 család részére malacot.
Kormányzati kommunikáció működésben: Varga Mihály, a Miniszterelnökség államtitkára, a térség országgyűlési képviselője (j) is segít az adomány kiosztásában Abádszalókon, ahol a Minden Gyermek Lakjon Jól! Alapítvány először osztott ki 82 család részére malacot.
Fotó: Mészáros János

Januárban számoltunk be a miniszterelnökség által kiírt tender részleteiről. A médiastratégia-alkotási és médiatervezési keretszerződés útmutatója szerint jelentkezési feltétel volt, hogy a pályázók egy-egy nemzeti konzultációs tervet tegyenek le az asztalra. A kormány ugyanis akkor már márciusi kezdéssel tervezte egy, a közbiztonság helyzetére fókuszáló egyhónapos kampány indítását. A kiírás szerint a kriminalisztikai témájú konzultáció célközönsége elsősorban a vidéki kistelepülések lakossága lesz, ezért a pályázóknak kistelepülések jövőjéért aggódó kormány képét is be kell mutatnia.

A szerződés szerint a kormányzati kommunikáció alapvető célja, hogy bemutassa: a kormány összefüggő döntések sorozatával tudatosan építi az erős, jól működő, nemzeti érdekeket képviselni és érvényesíteni képes Magyarországot. A gazdaság talpraállítása, valamint a jó és erős állam megteremtése elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a nemzeti együttműködés rendszere hosszú távon is szilárd és működőképes kormányzati bázis maradjon, írják a kommunikációs stratégiai irányról szóló részben. E szerint az emberek többsége támogatja a kormány munkáját és elégedett annak intézkedéseivel, azonban ahhoz, hogy „ez a hallhatólagos támogatás tevőleges összefogássá váljon, egy új, átfogó meggyőződés megalapozása szükséges”.

Az anyag fontos feladatként jelöli meg, hogy meghatározott intézkedések köré brandeket építsenek fel, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek. Már megalapozott brandként beszél a leírás a „Versenyképes Magyarország” és a „Jó állam” brandekről, a felépítésre várók között említi a „Működőképes egészségügy”, a „Kulturális állam”, a „Zöld állam” és a „Lehetőség”  brandeket. A következő időszak kiemelt feladatának nevezik a bulvársajtó tudatos használatát és azt, hogy lehetőséget adjanak a visszacsatolásra, a kétirányú kommunikációra. A szóhasználatról a Miniszterelnökség megjegyzi, a kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell  „a már bejáratott, jobboldalhoz kötődő olyan kifejezéseket, mint a nemzet, haza, erkölcs, felelősség, józan ész”.

A nyertes pályázó cég az utóbbi hónapokban egymás után nyerte el a különféle állami és kormányzati szervek és cégek kommunikációs pályázatait. Az I.M.G.-t találta a legalkalmasabbnak többek között a KIM, a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. és az MNV Zrt. is.

Az I.M.G. 2010 nyarától többségi tulajdont szerzett Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank élén állt. Az Index információi szerint Patonai vezérigazgatósága idején került a pénzintézethez hitelezési igazgatónak Németh Lászlóné.

DBELO20120220011

Úgy tudjuk, Patonai kifejezetten személyes és bizalmi viszonyban állt a jelenlegi miniszterrel, akivel a 90-es években még az izraeli hátterű Leumi Hitelbanknál kezdték a közös munkát.

Somogyi Miklós, az I.M.G. alapítója egy 2010-es interjúban a Kreatívnak azt mondta, Patonai kapcsolatrendszere stabilabbá tette a céget, így azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy az I.M.G. a következő másfél évben forgalom alapján az első öt médiaügynökség közé kerüljön. Patonai Péter néhány hónapja az A38 Hajó egyik tulajdonoscégét is megvette.