Rudolf
5 °C
14 °C

Komcsi szemétség az iskolaköpeny?

2012. 08. 30. 12:00
Létezik-e barátság fiú és lány, illetve sóska és spenót között? Hasonlóan klasszikus vitakérdés, hogy demokratikus vívmány vagy kommunista szemétség-e az iskolaköpeny. Most éppen Hoffmann Rózsa államtitkár kezdett trolletetésbe, amikor az Info Rádióban azt mondta, hogy szerinte újra be kéne vezetni a köpenyt.

Bohus kolléga szerint a köpeny demokratikus viselet, ami eltünteti a társadalmi-vagyoni különbségek okozta frusztrációt azzal, hogy mindenkit mély depresszióba taszít. Ilyen középutas véleményekkel semmire sem megyünk, ezért röviden érvelnénk előbb a köpeny mellett, aztán ellene, hogy Önök a végén szavazhassanak a témáról. Kommentelni is lehet, úgyhogy elő a mieinknél sokkal jobb érvekkel!

Az iskolaköpeny jó

mert demokratikus. Elég baja lesz a gyerekeknek később, amikor rájönnek, hogy az ő apukájuk nem kapott szántót a fideszes földosztás keretében, bezzeg a padszomszédék a SUV mögé kötött utánfutón hordják haza a területalapú támogatást. Szóval legalább az iskolában ne nyomasszuk őket a vagyoni különbségekkel. Na és ez nemcsak nekünk jutott eszünkbe, hiszen számtalan ország van, ahol hasonló okokból kötelező az iskolai egyenruha. Gazdag is, szegény is, minden kontinensen, márpedig ennyien egyszerre csak nem lehetnek síkhülyék. A köpeny amúgy takarékos megoldás is, mert kevésbé kopik alatta a ruha. Rajz- és techinkaórán pedig élet-, pontosabban ruhamentő lehet. Sőt az iskola befejezése után is jó szolgálatot tehet, Ahogy Fehérnép, az ismert mikroblogger mondta: "1997-2005 között iskolaköpenyben jártam iskolába. ezt a köpenyt ma lópucolásra használom, mert így nem lesz szőrös/szaros/földes a lovaglóruhám." De nemcsak ilyen felnőttes érvek szólnak a kötelező bekékülés mellett. Ahogy Ács kolléga megjegyezte, ha köpenyt hordunk, nem lesz cigiszagú az utcai ruhánk a wc-ben dohányzás után. És sokkal nehezebb a tettes azonosítása egy szüneti bunyó vagy a büféből való lopás után. Arról nem beszélve, hogy az együttesneveket mennyivel jobb és könnyebb kék vászonra írni, mint egy spagettipántos selyemtopra.

Az iskolaköpeny rossz

Ha a köpeny célja tényleg az lenne, hogy a gyerekeken a szó szoros értelmében ne lehessen látni a szüleik közötti anyagi különbséget, akkor a célt kizárólag földig érő mágusköpennyel + Ku-Klux-Klan-os csuklyával lehetne elérni. A térdig érő köpenyből eleve kilóg a nadrág/szoknya/harisnya plusz a cipő, ami bőven elég annak azonosítására, hogy melyikük apja él vasazásból és melyiküké fideszes kistérségi megbízott. Eleve kérdés, hogy jó lenne-e, ha a gyerekek egyetemista korukig nem lennének tisztában azzal, hogy ember és ember között léteznek anyagi különbségek. De azt talán még a leghoffmanistább olvasó is érzi, hogy a rafinált gyerekek erre köpenyben is rájönnének, mondjuk abból, hogy ki hol nyaral és telel, hány különórára iratják be, vagy hogy talicskán vagy Subarun tolják be nyolcra a kapu elé. Hoffmann álmának megvalósulásához tehát hétköznap reggelente be kéne kötözni a gyerekek szemét és felpeckelni a szájukat. És persze megtiltani, hogy közösen, beszélgetve menjenek haza. Ezt mondjuk el lehetne érni a Btk célirányos módosításával. Arról nem is beszélve, hogy a gyerekek uniformizálása ijesztő üzenet. Amúgyis, a köpeny a kommunista iskolarendzer vizuális szimbóluma volt. Nem véletlen, hogy közvetlenül a rendszerváltás előtt, a szabadabb szeleket érezve a diákok több gimnáziumban is fellázadtak az egyenköpeny ellen.

Akkor döntsön a nép!

Jó ötlet-e a kötelező iskolaköpeny?

Hozzászólások (100)

  • JollyRoger2012.08.30 15:42:28

    Az igazi lázadó nem az lesz, aki nem veszi fel a köpenyt, hanem aki feldobja... Kitűzők, kifordítás, szaggatás, rávarrás, filccel firkálás. A "nem veszem fel" túl gyenge megoldás... :P

  • KovA2012.08.30 15:44:38

    @Mike36:
    A dolgok nem attól jók, hogy szeretik-e vagy sem.
    Nem attól helyénvaló tanulni, hogy a nebuló szereti-e vagy sem.
    Nem attól helyénvaló dolgozni, hogy az embernek épp azt van-e kedve csinálni televizió előtt sörözgetés helyett.
    Hanem attól hogy nem más rovására életképesség szempontjából neki és életterét alkotó közössége számára hasznára van az elvégzett munka a megszerzett tudás és értékítélőképeség okán.
    Az egyéni szabadsága, hogy érzelmileg hogy viszonyul hozzá.
    Ha okos, akkor megtanul annak órülni ami helyénvaló.
    Egyébként meg szenved vagy mások szenvednek tőle és miatta:
    (közösség)romboló individuummá fejlődik.

  • Arrius (ex-Nathan D'Xantine)2012.08.30 15:49:31

    Nyilván ez a legégetőbb kérdés.
    Nem az oktatás minősége. A köpeny...

  • komplikato2012.08.30 15:49:37

    Talán a köpeny kevés is. Persze csóróság van, de komplett egyenruha lenne az igazi.

  • franczferencz2012.08.30 15:49:58

    Undorító viselet volt a régi rendben. Utálta mindenki. Most meg nálunk baromi erőltetett dolog volna iskolánként egyenruha... nem beszélve a költségeiről
    Köpeny! Egy p-vel. Köpeny!

  • ubu12012.08.30 15:54:19

    És ha kötelező lesz, de mégsem veszik fel, akkor mi van? Pénzbüntetés? Kizárás az iskolából? Netán nyilvános akasztás a tornaterem mászókötelein? Bekaphatja az összes jobboldalinak álcázott kommunista fideszes...

  • az_igazi_trebitsch2012.08.30 15:54:53

    sebi77: fején találtad a szöget. Ennél frappánsabban nem lehetett volna összefoglalni a témát.

    A magam részéről annyit tennék hozzá: aki anno utálta a köpenyt, az magát az iskolát is utálta, így nem mérvadó a véleménye. A köpenynek megvolt az az előnye, hogy nyúzhattuk, koszolhattuk, akár el is szaggathattuk, nem csaptak agyon miatta a szüleink. Azon kívül nyugodtan fel lehetett dobni kisebb-nagyobb trükkökkel, pl. a hosszával, a szabásával, sőt, mi például - megelőzve a kort - jópofa rajzokkal díszítettük a hátát...

  • komplikato2012.08.30 15:55:56

    "Nyilván ez a legégetőbb kérdés.
    Nem az oktatás minősége. A köpeny..."

    Az oktatásnak már annyi, legyen valami amit dicsérni is lehet akár. :D

  • Lee72012.08.30 15:56:07

    Általánosban köpenyt kellett hordanunk. Mindenki utálta. Kigombolva hordtuk, összefirkáltuk, elszakítottuk.

    Se az anyagi különbségek, se a csupasz testrészek elfedésére nem volt alkalmas. Minek szívatni ezzel a diákokat?

    Teljesen megdöbbentett a szavazás eredménye! Ha 18 éven aluliakkal is csinálnánk egy felmérést, nem hiszem, hogy túl sokan vágynának a köpenyre.

  • JollyRoger2012.08.30 15:57:38

    Lee7:

    Meglehet, de kit érdekel a véleményük? :O

  • It's ME!2012.08.30 15:58:26

    I don't...

    Mér nem lehet "Nem tudom"-ra szavazni?

    ...know.

  • hopptarisznya2012.08.30 15:58:34

    @vagyok, aki vagyok!
    +1 Like! NAGYON IGAZAD VAN! Kell a gyerkőcöknek egy-két dolog, ami ellen lázadhatnak.

  • az_igazi_trebitsch2012.08.30 15:58:51

    ubu1: meg fogsz lepődni, a gyerekek okosabbak, mint mi, akik mindig azt nézzük, hogy mit miért nem lehet, és hogy hogyan lehet kibújni a kötelezettségek alól. Anno nekünk se kellett semmiféle fenyegetés, vagy büntetés. Hordtuk a köpenyt, mert kötelező volt, és kész. Sokkal cikibb volt anélkül flangálni a suliban, mint felvenni, úgy, ahogy a többiek. Ilyen egyszerű...

  • Egyed Ildikó2012.08.30 16:00:35

    Rabruha kellene.

  • KovA2012.08.30 16:00:39

    @Lee7:
    "Ha 18 éven aluliakkal is csinálnánk egy felmérést, nem hiszem, hogy túl sokan vágynának a köpenyre."

    Ha a 18 éven aluliakat megkérdeznéd, nem hiszem hogy túl sokan vágynának iskolára. :-)

  • Sasyyy2012.08.30 16:01:13

    Jó nagy faszság,már a szocreál korba se hordtam,mikor kötelező volt! Nehogy már más szabja meg hogyan öltözzek....

  • szekertabor2012.08.30 16:01:38

    Az én gyerekeimnek kötelező iskolai köpenyt hordaniuk. Ahhoz képest, amiben mi jártunk iskolába, sokkal elegánsabb, és kellemesebb tapintású. Hogy hordani milyen, azt nem tudom, mert nem férek bele :-)
    Az elegancia oltárán feláldozták a hosszú ujjat, ami sajnos pont a védelmi alapfunkciót rontja, de legalább nem fülled be a hónaljuk.

    Az iskolában nem csak a rajz- és technikaórán sérülhet a felsőruházat, hanem minden szünetben, amikor megy a rohangálás a folyosókon és bunyó az udvaron. Jó, hogy legalább a ruházat egy részét védi valami.

    Egyenruhájuk ugyan nincsen, de elegáns egyen-nyakkendőjük van. Jó közösségképzőnek tartom mindkettőt.

    Egyébként az iskolaköpenynek semmi köze a vagyoni különbségekhez.

  • shitgun2012.08.30 16:02:12

    Tiszta sor, köpeny=egyenlőség. Apró hiba, hogy míg a telepi keverékek tescóköpenyt hordanak, addig a krém majd Burberry köpenyt húz. Nesze neked egyenlőség. Az ötlet egy agyrém, nem tüntet el semmit, nem változtat meg semmit, csak egy beteg nő újabb beteg ötlete.

  • fbal2012.08.30 16:02:28

    Ez már megint csak arról szól, h vmelyik buzernyák fideszes seggfejnek van egy szövőüzeme, ahol majd megvarrják az egységes, nagy magyar kék köppenyeket, és amikor már nagy lesz a felháborodás, akkor majd kijelentik: még sem kötelező. Pont, mint a kocsikban az eü doboz.

  • wfh2012.08.30 16:02:30

    Akkor most kérnénk mindazokat, akikben nem rögzült a KÖPENY szó helyesírása, véleményüket inkább ne is fejtsék ki a témában.
    Köszönjük.

  • Radio Silicon2012.08.30 16:03:28

    Aki itt okoskodik, az látens buzi.

  • genyamagyar2012.08.30 16:03:52

    "bunyó az udvaron"

    Klassz kis iskola lehet. Nyílvános orális szex is van?

  • genyamagyar2012.08.30 16:05:58

    Nem kék színű lesz a köpeny, mert az az SZDSZ-re hajaz. Inkább piros-fehér-zöld, a hátán a nagy Magyarország térképpel.

  • Androsz2012.08.30 16:06:06

    Az osztálykülönbségek elrejtésének szövege a régi, és már régen sem volt igaz, erre fölösleges Hoffmannak hivatkoznia.

    @kewcheg: "azt a korszakot annyira mélyen elutasítom,hogy zsigerből gyűlölöm az ilyen faszságokat"

    Engem az izgat, hogy vajon éltél-e már abban a korban.

    @Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Nyilván ez a legégetőbb kérdés.
    Nem az oktatás minősége. A köpeny..."

    Rossz duma. Nem lehet mindig a legégetőbb kérdéssel kezdeni, tudod? Kisebb lépésekkel, más dolgokkal is lehet előrébb haladni, és az is előfordul, hogy az égető kérdés is kicsit kevésbé égetővé válik a hatására. Szerinted ha nem tudjuk nullára csökkenteni az államháztartás deficitjét, márpedig ez lenne itt a leges-legégetőbb kérdés, akkor az állam már egy járdát se tegyen rendbe?

    @JollyRoger: "Az igazi lázadó nem az lesz, aki nem veszi fel a köpenyt, hanem aki feldobja... Kitűzők, kifordítás, szaggatás, rávarrás, filccel firkálás."

    Úgy van. :-)) Látom, egyívásúak lehetünk. A szaggatás már durva, de a golyóstollal készült feliratok a megtűrt dolgok között voltak. Természetesen gimiről van szó.
    Az osztálykülönbségek elrejtésének szövege a régi, és már régen sem volt igaz, erre fölösleges Hoffmannak hivatkoznia.

    @kewcheg: "azt a korszakot annyira mélyen elutasítom,hogy zsigerből gyűlölöm az ilyen faszságokat"

    Engem az izgat, hogy vajon éltél-e már abban a korban.

  • Arrius (ex-Nathan D'Xantine)2012.08.30 16:08:58

    @Lee7
    A szavazás eredménye egy dolog. A kommentek jelentős részéből sütő elemi erejű ostobaság letaglózó igazán...

  • Franci222012.08.30 16:12:10

    Miért hiszik sokan azt, hogy a köpeny anyagi könnyebbség lenne, Alá ugyanúgy fel kell venni nadrágot/szoknyát, pólót, pulóvert, hogy a fehérneműt ne is említsem... Ez csak egy teljesen felesleges többletköltség a szülőknek a 30e forintos tankönyvcsomag meg a 6e forintos menza mellé (már aki fizet egyáltalán)...

  • Hirmondo Helen2012.08.30 16:16:03

    Aztán majd jön az Adidas-iskolaköpeny vagy a Lacoste...de persze, ha olyan egyenruha lenne, mint amiben Hayden Panettiere feszült a Heroes-ban, az nem rossz...

  • It's ME!2012.08.30 16:16:14

    W...

    Nézem az állást és vmiért a köpeny vezet durván 2000 szavazattal ahhoz képest hogy mennyien utálják...

    ...hy?

  • Franci222012.08.30 16:16:45

    Szerintem az az igazán nagy baj ha a felnőttek nem tudják a helyén kezelni a társadalmi különbségeket (A Tótnak honnan telik BMW-re) és ezt átadják a gyerekeiknek, majd emiatt meg akarják szivatni a többi gyereket. (hehe a Tót gyereke is csak Tescos köpenyben jár) Szánalmas

  • Androsz2012.08.30 16:17:34

    @az_igazi_trebitsch: "Sokkal cikibb volt anélkül flangálni a suliban, mint felvenni, úgy, ahogy a többiek. Ilyen egyszerű..."

    Ez az, erről van szó. Nálunk is kötelező volt, mi is hordtuk, és a fene sem törődött vele. Semmi okunk nem volt utálni. Senki nem filozofált azon, hogy kötelező. Egyszerűen megszoktuk, már kicsi gyerekként, hogy az iskola része a köpeny. A szabályok megszokásának fogalma sokaknak ismeretlen, azt már tudjuk. A szabadság bálványának imádata sokaknak ment már az agyára.

    A zsebében elfért az uzsonna, netán egy-két szál cigi, ma meg el fog férni benne a legdrágább iPod.

    @Sasyyy: "Nehogy már más szabja meg hogyan öltözzek...."

    Gondolom, adót sem fizetsz, és a szemetet is csak kihajítod a ház elé. Nehogy már más szabja meg...

    EURO: "Nem iskolaköpeny kellene, hanem egyenruha,mint pl. a legtöbb angliai iskolában. Lehet, hogy egy kicsit drágább, de a legjobb megoldás."

    Az a baj, hogy az a kicsi már sokaknál kicsordíthatja a poharat.

    Az egyenruhát én egyébként túlzásnak tartom. Nálunk is volt, csak ünnepélyeken hordtuk, és a lányok baromi csinosak voltak benne. :-D

    NYUGATON MÁR VAN RÁ PÉLDA, jól működő, demokratikus ország(ok)ban. A liberális hülyeségek kapcsán is mindig ezt halljuk, hár most itt van, tessék.

  • Franci222012.08.30 16:20:34

    Androsz

    Láttál már nylon köpenyben flangáló angol gyerekeket, ha már EURO hozzászólásánál leszóltad azt a "kicsit"?

  • Alexx132012.08.30 16:23:23

    Nekem is volt köpenyem. Igazi csajos, középkék, nylon, de felül kellett belebújni, középen, aztán derékon megkötni egy pánttal. Elől két zsebe, oldalt rózsaszínű (!), fodros(!) szegélye volt. És szerettem. Igaz, itt a kommentelők és szerintem Rózsika néni sem erre gondolt. :))) Köze nem volt a klasszikus iskolaköpenyhez, de ilyet is lehetett kapni. Nincs jelentősége egyébként hordanak-e vagy sem. Csak a pedagógusoknak lenne még nehezebb, így is alig van tekintélyük, még ezzel is nekik kellene foglalkozniuk. Nagy a gond a fiatalokkal, az oktatással, a közneveléssel és ez nem segít rajta.

  • Arrius (ex-Nathan D'Xantine)2012.08.30 16:23:37

    @Androsz

    És miért is nem lehet a legégetőbbel?
    Ha égő házban kisgyerek sír, akkor előbb te eloltod a fészert?

    A járdás példád meg extra hülye.
    Gondolod hogy a köpeny kérdéseén rugózás bármit megold?
    A járda legalább kis megoldás. Megoldás az égető gondra. Az állmháztartási hiányon botorkálva még senki nem törte ki a bokáját...

    A köpeny egy kiabszott gumicsont, amivel arról akarják elterelni a figyelmedet, hogy nem csinálnak semmi hasznosat. Nálad és a hozzád hasonlóknál ez bejön.
    És amíg él olyan ostoba e honban, aki szerint egy köpeny viselése bármire is nevel bárkit, vagy amíg bárki is azt hirdeti, hogy a vagyoni különbségeket el kell tüntetni, és ezt úgy képzeli, hogy 8-14-ig mindenki hordjon egyforma kék kabátkát, addig az ilyen tereléseknek mindig lesz hálás közönsége.

    És persze nincs betiltva most sehol a köpeny vagy egyenruha ugye?
    Bármely osztály/iskola dönthet mellette.
    Hányan is döntöttek így az elmúlt években?

    Más faszával a csalánba mindig mókás...

  • Androsz2012.08.30 16:25:01

    @JollyRoger: Az én időmben a babos kendő volt a lázadás, az már a határon táncolt. :-))

    @genyamagyar: "»bunyó az udvaron« Klassz kis iskola lehet. Nyílvános orális szex is van?"

    Te a "gyerek" fogalmával ezek szerint csak valami újságban találkoztál. A bunyó régebben, a valóban jóval békésebb korban azt jelentette, hogy két gyerek kicsit megrángatta egymást. A gyerekeknél ez a természetes szocializáció egyik lényeges részlete, mind a kölyökkutyáknál. Aztán odalépett a nagykutya, esetleg kiosztott egy nyaklevest is, és a téma le volt zárva, akkor ugyanis ilyesmiért nem volt szokás a tanárt megkéselni, sem feljelentgetni. A rend fogalma is megszokható, egészséges egyedek számára.

  • genyamagyar2012.08.30 16:27:59

    Androsz: "Te a "gyerek" fogalmával ezek szerint csak valami újságban találkoztál."

    Hát nem tudom.... kettőt felneveltem, egy most cseperedik. Nem volt, és nincs bunyó az udvaron.

    ". Aztán odalépett a nagykutya, esetleg kiosztott egy nyaklevest is, és a téma le volt zárva"

    Ja nálatok ez így működik? Akkor nem szóltam!

  • JetFly2012.08.30 16:31:16

    ha nem is feltétlenül a randa köpeny, de valamiféle uniformis nem lenne rossz. ahogy elnézem pl. a SEC-es tiniket, egyáltalán nem lenne gáz, ha minden iskolának volna egyenruhája, amit kötelezően hordani kellene nap mint nap.

  • Androsz2012.08.30 16:31:48

    @Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Ha égő házban kisgyerek sír, akkor előbb te eloltod a fészert?"

    Sikerült hülye példát kreálnod. Az égő házat megpróbáljuk eloltani, más pedig addig a fészert próbálja meg eloltani. Az sem nyerő, ha onnan továbbterjed a tűz. A síró kisgyereket sem mindig lehet megmenteni annak ellenére, hogy sokan próbálnak megtenni érte sokmindent. Az oktatás sem tehető rendbe egy csapásra. De ez nem jelenti azt, normális gondolkozás szerint, hogy akkor hagyjuk a francba az egészet, a kis dolgokkal próbálkozni fölösleges. Érted?

    Ja, és hogy miért beszéltem többes számban? Mert a bajban remélhetőleg van egy közösség, amelynek tagjai megpróbálnak segíteni a másikon, amikor ég a háza. Én nem legyintve mennek vissza a baleseti híradót lesni, mondván, hogy nem az ő bajuk, és egyébként is azért fizetjük az adót, hogy a tűzoltóság elintézze a dolgot.

  • Franci222012.08.30 16:33:15

    Androsz: "ilyesmiért nem volt szokás a tanárt megkéselni, sem feljelentgetni"

    A normális környékeken ma sem szokás... A szüleim egyszer nem mentek be feljelenteni senkit, és én kaptam ki ha rossz jegyem volt. És ahogy tudom az osztályomban, de még az iskolában sem volt tanárkéselés, de feljelentés sem.

  • giyandeva2012.08.30 16:33:56

    Gyerekként nem szerettem a köpenyt, olcsó műanyagból készült. Folyamatosan beleizzadtam télen, nyáron. Nem kívánom ezt a gyerekemnek. Sokkal célszerűbb a munkahelyekhez hasonló un. "dresszkód" előírása, mit lehet felvenni és mit nem. Aki nem tartja be, az mehet haza átöltözni, fegyelmi kíséretében. Így elkerülhető a k*rvás, magamutogató, divatozó öltözködés. És nem utolsósorban a pedagógusoknak nevelnie kellene és az öltözködést is tanítani illene!

  • Franci222012.08.30 16:35:35

    giyandeva Tökéletesen igazad van!!!

  • Androsz2012.08.30 16:35:40

    @genyamagyar: "kettőt felneveltem, egy most cseperedik. Nem volt, és nincs bunyó az udvaron."

    Ez csak két esetben képzelhető el: vagy nem tudsz róla valamiért, vagy terrorban neveled a gyereket. Illetve a harmadik: a vita kedvéért eltekintesz a tapasztalt esetektől. Olyan nem létezik, hogy két testvér sosem verekszik össze, mint ahogy olyan sem, hogy egy nagy fiúcsoportban senki sem verekszik össze.

    "»Aztán odalépett a nagykutya, esetleg kiosztott egy nyaklevest is, és a téma le volt zárva«" Ja nálatok ez így működik? Akkor nem szóltam!

    Az jó.

  • AmiW2012.08.30 16:36:08

    A kopenynek nincs tul sok ertelme szerintem. En az egyenruha bevezeteset partolom. Anyagilag is jobban megeri a szulonek, hogy ev elejen megvegyen egy nadragot, pulovert es ket inget, aztan ezzel mar nem is kell foglalkozni. A hasznalt egyenruhak, ha jo minosegu anyagbol keszultek, meg legalabb egy gyereket kiszolgalnak. Igy a kevesbe tehetosek meg jobb aron jutnanak hozza. Eltem Spanyolorszagban, a kisfiam 3 evig hordta ugyanazt az egyenruhat es meg azutan is tokeletes allapotban volt.

  • genyamagyar2012.08.30 16:38:24

    Androsz:

    A te példád volt nagyon idétlen. Ha valaki eldöntheti, hogy az ország deficitjét javítja vagy inkább egy járdát épít - és ő az utóbbit választja, nos akkor ő egy hülye! Tehát, ha valaki döntési helyzetben van és a köpenyen rugózik, ahelyett hogy az oktatás minőségén javítana, nos akkor ő is egy hülye! Pótcselekvés.

  • Androsz2012.08.30 16:39:19

    @Franci22: "A szüleim egyszer nem mentek be feljelenteni senkit"

    Akkor ti egy rendes család vagytok, és normális emberek között van szerencséd az életedet élni. Nem mindenhol ez a helyzet sajnos. De a szabályokkal soha nem azokat kell szabályozni, akik puszta tisztességből és a rendes nevelés eredményeként maguk is tisztában vannak nagyjából azokkal a dolgokkal, amikre másokat kényszeríteni kell, a társadalom jobb működése érdekében. Vannak normális gondolkozású emberek, akik akkor sem kapnak rögtön a kardjukhoz, ha valahol azt hallják, hogy szabály.

  • Androsz2012.08.30 16:40:41

    @genyamagyar: "Ha valaki eldöntheti, hogy az ország deficitjét javítja vagy inkább egy járdát épít - és ő az utóbbit választja, nos akkor ő egy hülye!"

    Nagyon jól esik a tudat, hogy nem te vezeted az országot.

  • nyuszmam2012.08.30 16:41:25

    ...fogadjunk, hogy akik arra szavaztak, hogy ujra kotelezo legyen, anno utaltak es nagyon hamar elfelejtettek, hogy ok is voltak gyerekek!! Szerintem vannak sokkal fontosabb megoldando dolgok az oktatasban, mint, hogy ilyen kotelezo baromsagokkal terheljuk a szuloket!!

  • genyamagyar2012.08.30 16:41:37

    Androsz: "Olyan nem létezik, hogy két testvér sosem verekszik össze, mint ahogy olyan sem, hogy egy nagy fiúcsoportban senki sem verekszik össze."

    Miért ne létezne? Ja csak oda iskola kell, nem gyermekmegörző. Meg normális szülő, aki neveli a gyereket.

    Egyébként honnan írsz? A Tövishát utca 2A-ból? :)))

  • csakisazigazat2012.08.30 16:43:09

    Amerikában nem attól lettek puritánok mert egyen köpenyt hordtak, hanem azért hordtak köpenyt, mert puritánok voltak.Egy társadalmi értékrendet és viselkedés kultúrát nem lehet formaságokkal megváltoztatni.Ott a gazdag szülők arra nevelik (zömében) a gyerekeiket, hogy a vagyonnal nem kérkedni kell, az nem arra való. Japánban a főnökök nagyjából olyan ruhában mennek a munkahelyre, mint a jóval kevesebbet kereső beosztottjaik.Bent az irodában átöltöznek.Hazafelé ugyanez történik. Akkor öltöznek a társadalmi státuszuk (és a pénztárcájuk) szerint, amikor maguk között vannak. Nálunk az egész vagyonosodásnak az a célja, hogy a másikat irritáljuk.Nem véletlen, hogy sokkal több pénzt áldozunk arányaikban olyan tárgyakra, amelyek látszanak (státuszszimbólumok), mint pl.üdülésre, utazásra, könyvekre stb., mint például a csehek vagy az osztrákok.Ezen semmilyen parancs nem tud változtatni. Ilyenek vagyunk és kész!

  • KG20002012.08.30 16:43:38

    Egyetértek a bevezetéssel, de persze lehet egyenruha is, nemcsak köpeny. Szerintem is elsősorban nevelési kérdés, hogy felnőttkorra minél kevesebb pszichopata termelődjön ki. Persze nem lehet egy az egyben visszatérni egy múltbeli állapotba, ezért én inkább egy egyenruha-közeli köpenyt vagy ilyesmit vezetnék be, amely az összetartozást nevelné bele a gyerekekbe, hogy büszkék legyenek arra a közösségre, ahova éppen járnak, és ahogy más is írta: az iskola az iskola, és nem buli (kivéve a farsangot meg a délutáni,esti rendezvéenyeket)

  • BaSand2012.08.30 16:46:55

    Ausztráliában, Írországban, Angliában is kötelező, megismétlem kötelező a (nem köpeny, hanem) egyenruha. És senki sem pampog ellene. Ott természetes. Csak szólok.

  • netanyó2012.08.30 16:47:02

    Ha csak az egyenruha tesz egy közösséget összetartozóvá, akkor termelünk igazán pszichopatákat! Lásd. Magyar Gárda egydenruha!

  • genyamagyar2012.08.30 16:47:32

    Minden gyerek egyéniség szeretne lenni. Addig jó, amíg ezt a ruhájukkal fejezik ki és nem azzal, hogy melyikük tud gyorsabban lenyomni két deci töményet.

    Aki pedig az angol iskolával példálózik, az nem tudja, hogy mit beszél! Volt környeztemben rá precedens, hogy hiába szólt a szülő, hogy ugyan már ültessék el a lányát a tetves padtársa mellöl, a tanár elhajtotta vérbe. Arról nem is beszélve, hogy 8-10 évesen bebasszák a gyereket a szülők valami bentlakásos intézetbe, aztán Húsvét, Karácsony, két hét nyári szünidő... ekkor látják a gyereket.

  • netanyó2012.08.30 16:48:35

    Kár az imperialistakapitalistatőkésbankárOrszágokra mutogatni ilyenkor! Ott megszokták, itt nem. Ennyi.

  • BaSand2012.08.30 16:48:48

    Ej, ej netanyó. Az angolszász világ (nagyobbik része) pszihopata lenne?

  • spenci2012.08.30 16:49:52

    A sok "egyenruhát az iskolákba" kommentelőnek:
    - az elmúlt napokban 5-6 ezer cikk, tudósítás, hozzászólás, nézői SMS stb szól arról, hogy a füzetek, könyvek, stb árát is hű de nehezen fizették ki. Most a sok " arra is alig volt pénzünk" után már egyenruhára is lenne./ Ajánlom az egyik hozzászóló kutatótevékenységét az egyenruha költségvetéséről /
    - egyenruhában legalább már az utcán látszana, ki a város elitgimise, ki szakmunkástanuló, így legalább a szegregáció túlnyúlna az iskola falain
    - biztos hatékonyan ellensúlyozná a média azon hatását a tini lányok értékrendjében, hogy kurvásan kell öltözni, élni, pénzt keresni a testünkkel, mert bebizonyítaná, hogy a celebek nincsenek is ott a TV képernyőn pénzért
    - közösséget teremtene az iskolában, így az egyenruhával nem hiányolnák az országból hiányzó empátiát, szociális érzékenységet, szolidaritást, stb
    - egyenruha jól kiemelné az egyéni alkati hibákat, nem lehetne rafináltan kendőzni egyes tinilányok növekvő fenekét, O lábát, sokkal igazságosabb lenne az igazán csinos lányok szempontjából
    - egyenruhában legalább az ingadozók is rühellnék az iskolát, akik hajlamosak lettek volna megszeretni, ha észreveszik, hogy a tanulás lehet sikerélmény és nem csak korlátozás, egyéniség eltiprás

  • nyafnyaff2012.08.30 16:50:45

    "Amúgyis, a köpeny a kommunista iskolarendzer vizuális szimbóluma volt."... Annak neveztük. annak állítjuk be, a 3-400 éves brit iskolák minek mondják az egyenruhát?

  • BaSand2012.08.30 16:51:19

    Te genyamagyar. Én elég közelről ismerem az angolszász oktatást. Amit írsz, az enyhén szólva is csacsiság. Pont.

  • JollyRoger2012.08.30 16:52:46

    Nekem tetszik a Magyar Gárda egyenruhája. Sosem keltett bennem félelmet. Olyan, mintha egy motoros banda lenne...

  • Androsz2012.08.30 16:53:02

    @KG2000: "én inkább egy egyenruha-közeli köpenyt vagy ilyesmit vezetnék be, amely az összetartozást nevelné bele a gyerekekbe"

    Egyetértek. A köpeny a suliban a sulihoz tartozott, egyébként természetesen nem voltak egyformák, a gimiben már ment az óvatos egyéni dekorálás is, sőt, a szerelmem, egy nagyon okos és jól nevelt kislány _piros_ köpenyben járt, de mégis a köpeny egy közösséget és egy tevékenységet jelzett. Felvesszük a köpenyt: megyünk iskolába, levesszük a köpenyt: nem iskolában vagyunk. Ez egyszerűen egy apró lelki átkapcsolást is jelentett a munka és a magánélet között. Nem tudok visszaemlékezni olyanra, hogy a köpeny miatt bármikor is morgás lett volna a suliban. Igazság szerint a diáknak a legkisebb baja az iskolában a köpeny, oda sem figyel rá.

  • Fair_2012.08.30 16:54:01

    Én éltem a kádár rendszerben.

    Az iskolaköpeny egy..

    - képmutató, értelmetlen, hülye, baromság volt.

    Ma is az lenne.

    Vagy legyen Észak-korea? Egyenruha minden embernek, mindenhol?

    hm? Fasza lenne. Képzeld el magad reggel amikor 1 féle ruhából választanál. Itt véget is vethetünk a debil fantáziálásnak a 60-70-es évek szocializmusáról.

  • genyamagyar2012.08.30 16:55:22

    Az angol iskolarendszerről van egy rövid, de jó leírás. A lényeg: teljesen más.

    [link]

  • Frady Endre2012.08.30 16:55:36

    Fölmerült a sereg és a zöld egyenruha:

    KATONASÁG
    (kétsoros-füzér a bevonulásom 28. évfordulójára)

    Ha bevonul valaki,
    Kiképzés jön, alaki.

    Borotválkoz’ a baka,
    Hogy ne legyen Csubaka.

    Szeretvén a sereget
    Ultrás vizet mereget.

    Épít, eszköz a lapát,
    S kerül néhány alap át.

    Nyáron villan a kasza,
    Aratni van szakasza.

    Kopasz tápos, ha kajál,
    Nem néz oda a Köjál.

    Katona nem tiszteleg,
    Szájából, ha tészta lóg.

    Főtiszteket* tiszteli
    S boldog, hasa hisz’ teli.

    (S nem mondja a *tábornok:
    Szólítsatok Tibornak!)

    Eltávra, ha hazamén,
    Ugrál, mint egy laza mén.

    Iszogat bár alkoholt**,
    Vád, hogy kártyán csal, koholt.

    (**Sört mér jó Sturcz Antiné;
    Tulajnő, a kantiné.)

    Fürdik öt-hat hetente
    S szaglón fekszik le, tente.

    Leszerel s a vonatút
    Minden, csak nem csodarút!

    ILLUSZTRÁLVA:
    [link]
    :)

  • Fair_2012.08.30 16:56:00

    Vezessük be a palatáblát, meg azt hogy ököllel üthesssék a tanárok a gyerekeket köpenyben? Debil fantáziálás Kádár szocialista érájából.

  • genyamagyar2012.08.30 16:56:24

    Basand: mi is csacsiság???

  • pepita ceruza2012.08.30 16:57:08

    végre egy új gumicsont, már nincs több átneveznivaló, hát rágjátok ezt, basszus, ezzel pont el lehet terelni a figyelmet a lényegről, hogy nem fogja semmiféle iskolaköpeny eltakarni azt a különbséget, hogy az egyik gyerek tovább tud tanulni, a másik meg vagy adósrabszolga lesz, vagy kitántorog külhonba.

  • Androsz2012.08.30 16:57:36

    @csakisazigazat: "Egy társadalmi értékrendet és viselkedés kultúrát nem lehet formaságokkal megváltoztatni."

    De hozzá lehet tenni a változáshoz egy részletet. Egyik társadalom ilyen mértékű társadalmi kötöttséget igényel, a másik olyat, de a formaság mindig része az értékrend szem előtt tartásának. Ma is rengeteg formaság van. Azon most nem láttam háborogni senkit, bár a régi kommenteket nem néztem át, hogy a munkahelyek egy részén ma is ilyen-olyan előírások vagy elvárások érvényesek az öltözködésre vonatkozólag. Pedig a mi világunk igazán távol áll a kommunizmustól. (Egyáltalán hogy keveredik ide a kommunizmus? Itt sosem volt olyan.)

  • mrzigi2012.08.30 16:59:05

    Tisztelt Cikkíró (Szily) !

    Szerintem ha visszaolvas rájön, hogy sz.r a szavazásnál feltett kérdése !

    Nem csak 2 lehetőség van:
    - kötelező iskolaköpeny, vagy
    - nem kell iskolaköpeny,
    mert iskolaköpeny kell ám a halálnak.

    Viszont ami sokak által támogatott, az ISKOLAI EGYENRUHA !
    Tessék kérem kiegészíteni, vagy új szavazást kezdeni, legyen már értelme is !
    Ez most olyan narancs vagy szegfű szagú ...

  • Androsz2012.08.30 16:59:47

    @Fair_: "Vagy legyen Észak-korea? Egyenruha minden embernek, mindenhol?"

    Jellegzetes, hülye ellenérv. Ha iskolaköpenyt kell hordani, akkor szerinted már tényleg csak néhány lépés választ el bennünket az észak-koreai diktatúrától? Biztos? Esetleg a négerek rabszolgasága vagy a falanszteri vízió is itt van már a küszöbön?

  • genyamagyar2012.08.30 17:01:37

    Androsz: " hogy a munkahelyek egy részén ma is ilyen-olyan előírások vagy elvárások érvényesek az öltözködésre"

    1. Utálja is mindenki.

    2. Legyen neked is kötelező minden nap olyan ruhába járni, mint amilyen az utcaseprőké. (kb. egy színvonal a köpennyel.)

    Rendben?

  • Androsz2012.08.30 17:03:59

    @mrzigi: "mert iskolaköpeny kell ám a halálnak. Viszont ami sokak által támogatott, az ISKOLAI EGYENRUHA !"

    Nem tudom felfedezni a logikát a kívánságodban. A köpeny rossz, a sokkal erősebb előírás, az egyenruha jó?

    @Fair_: "Vezessük be a palatáblát, meg azt hogy ököllel üthesssék a tanárok a gyerekeket köpenyben?"

    Állj fel, nyisd ki az ablakot, vegyél néhány mély lélegzetet, és próbálj visszatérni a pszichózisból a realitásba. Megnyugszol szépen, minden rendben van, senki nem akar bántani. Ha ez rendszeres nálad, őszintén tanácsolom, hogy menj el az orvoshoz.

  • Faucet2012.08.30 17:04:20

    A köpeny alól ugyan úgy kilóg a Nike cipő, a zsebébe meg ugyan úgy befér az iPhone. A köpeny nem takarja el az autót, amivel néha az apuka behoz, és nem gátolja meg a szicíliai nyaralás részletezését sem.
    Szóval a szociális érvek egyszerű f@szságok.

  • genyamagyar2012.08.30 17:04:35

    Androsz: "Ha iskolaköpenyt kell hordani, akkor szerinted már tényleg csak néhány lépés választ el bennünket az észak-koreai diktatúrától?"

    Ez elmúlt két év arra hajaz. Sok kis lépes. A következő lépes egyike lehet a köpeny.

    Magyarország mindig is a német kultúrkörbe tartozott. (Nem az angolszászba.)

    Nincs a németeknél köpeny.

  • mrzigi2012.08.30 17:08:14

    Androsz:
    Olvass vissza.
    A köpeny egy igen szar megoldás.
    Lényegében nem tölti be az iskolai egyenruha szerepét, a melletti érvek fele sem igaz rá. Félmegoldás.

  • különvélemény22012.08.30 17:09:37

    "a kommunizmusra jellemző az egyenlősdi, a különbségek takargatása"

    Muhaha, az összes nyugati elitiskolában egyenruha van.

  • genyamagyar2012.08.30 17:11:19

    különvélemény2: "Muhaha, az összes nyugati elitiskolában egyenruha van."

    egyenruha = iskolaköpeny?

    És a többiben?

  • Androsz2012.08.30 17:16:21

    @Faucet: "A köpeny nem takarja el az autót, amivel néha az apuka behoz,"

    Néha?! Pesten rengeteg gyereket állandóan kocsival visznek iskolába! Sejtésem sincs, hogy miért, hiszen a gyerek busszal is el tudna menni az iskolába. És nem a XXVIII. kerület széléről van szó, hanem a Nagy Lajos király útjáról és beljebb. A szülő mehetne munkába kicsit később is. Ha valaki nem észlelné, akkor majd észlelni fogja, amikor most hirtelen mindenhol dugóba fog csöppenni reggelente.

    @genyamagyar: "»az észak-koreai diktatúrától?« Ez elmúlt két év arra hajaz. Sok kis lépes"

    XD Te kicsit hibbant vagy, az az érzésem. Mások nem mondták még? Van egyáltalán bármi elképzelésed arról, hogy a koreai diktatúra és a mi anarchiánk között nagyjából miféle különbségek vannak?

    "Magyarország mindig is a német kultúrkörbe tartozott. (Nem az angolszászba.) Nincs a németeknél köpeny."

    Akkor már éppen ideje egy sokkal liberálisabb iskolai szemlélethez való csatlakozás, ahol sok év tapasztalata igazolja, hogy az egyenruha viselése mellett is jól működő országot és fejlett közoktatást lehet üzemeltetni. Vagy ez itt most nem érvényes?

  • BRU2012.08.30 17:17:26

    Olaszorszagban most is van iskolakopeny, pedig ott nem volt Kadar rendszer...

  • pfekete1012012.08.30 17:17:52

    Szerintem aki szerene iskolakopenyt (mert vedi a ruhat, bele lehet tenni a cigit, ... ) az hordjon, aki meg nem szeretne ilyet, az ne hordjon.
    Mindenki torodjon a SAJAT dolgaval.
    Ilyen egyszeru.

  • Sickboy752012.08.30 17:18:33

    Én 81-89-ig jártam köpenyben és igenis nem volt vele semmi bajom. Ha valaki nagyon akarta, akkor lehetett "cicomázni" , felvarrókkal teleaggatni etc

    Valóban jó lenne a gyerekeknek nem azzal foglalkozni, hogy kinek van több és szebb, hanem hogy ne 1.0-ként kerüljön ki az iskolából, hanem olyan ember váljon belőle, aki majd meg tud élni és nem csak "borsógömbölyítő" diplomás lesz (márha még addigra kell majd mindenkinek mindenáron diploma (jó szakember meg nincs :(

    Szerintem hasznos a köpeny.

  • balazsj.2012.08.30 17:23:08

    Nem normális világban élünk.
    Ma az egyik tévében arról kérdezték a kisiskolás lánykát, hogy szívesen felveszi-e azt a ruhát, amelyiket az anyu ajánlja? Hát nem!
    Anyu izlésvilágát pedig egy "személyes stylist" határozza meg, és irányítja!
    "Fennazernyőnincsenkas!"

  • genyamagyar2012.08.30 17:24:21

    Androsz, andrsz... "XD Te kicsit hibbant vagy, az az érzésem. Mások nem mondták még? Van egyáltalán bármi elképzelésed arról, hogy a koreai diktatúra és a mi anarchiánk között nagyjából miféle különbségek vannak?

    Ja hogy te a "félázsiai" agyaddal nem látod a tendenciát...? :)

    "Akkor már éppen ideje egy sokkal liberálisabb iskolai szemlélethez való csatlakozás,"

    Szóval szerinted a kötelező köpeny liberálisabb? :) Ja és mi újság a német kultúrkörrel? Azon csak úgy hipp-hopp átlépsz... :DDD

    Az összes érvedet a köpennyel kapcsolatban cáfolták. Nem zavar? :)

  • pfekete1012012.08.30 17:24:34

    "Nem tudok visszaemlékezni olyanra, hogy a köpeny miatt bármikor is morgás lett volna a suliban."
    Szerintem a kisdobos meg uttoro egyenruha miatt se volt morgas.
    Ma megse venned fel ezeket a szarokat.
    Vagy megis?

  • én sajnálom2012.08.30 17:25:19

    Nem értem miért gondolja bárki is, hogy a különbségek eltakarása.... Deréktól lefelé is tart a gyerek. Cipő? Nadrág? iPhone? Bibibí? A mama Lexussal hozott. Kell még?
    Miyen álszent már ez az egész.

  • BaSand2012.08.30 17:27:23

    Genyamagyar.
    Hogy mi van a németeknél?
    Ime:
    [link]

  • genyamagyar2012.08.30 17:28:59

    pfekete101: "Szerintem aki szerene iskolakopenyt (mert vedi a ruhat, bele lehet tenni a cigit, ... ) az hordjon, aki meg nem szeretne ilyet, az ne hordjon."

    Erről van szó!

    Ha pedig az intézmény előír egyenruhát - amit csak ünnepekkor kell viselni - az is rendben van.

    Az én gyerekem egy nagyon jónevű gimnáziumba jár. (nevezhetjük elit gimnáziumnak is)

    Előírás:
    1. Nem lehet testékszer és nem lehet kirívó öltözködés.
    2. Klasszikus egyenruha (sötét szoknya, fehér matrózblúz) amit csak ünnepek alkalmából kell viselni.

    Ennyi! - és ezt pont elég.

  • Androsz2012.08.30 17:30:00

    @genyamagyar: "Ja és mi újság a német kultúrkörrel?"

    A sokat emlegetett porosz iskolarendszerre gondolsz? (Meg az észak-koreai diktatúrához való veszélyes közeledésről?)

    "Az összes érvedet a köpennyel kapcsolatban cáfolták. Nem zavar?"

    Ha cáfolják, nem zavar, én ugyanis tudok tanulni egy vita eredményéből. De nem cáfolták. Csak ellenkezést látok, ellenérveket valamiért nemigen. Annyit látok, hogy az iskolaköpeny rossz. Hogy ténylegesen mi a rossz benne a gyerekek számára, az észak-korai diktatúrához való veszélyes közeledésen kívül, azt összefoglalnád nekünk, szívességből?

  • csavardi2012.08.30 17:32:14

    Rettenetesen utálom , mikor valaki baromira tudja, hogy mi jó a másiknak. Meg amikor mindenki imád belepofázni hogy a másik szülőnek hogy kéne nevelni a gyerekét.
    Ha a másik ápolt bejelentené hogy szeretne 5 éves kötelező katonaságot az itteni köpenypártiak az is imádnák.

  • andras-ka2012.08.30 17:33:33

    Jééézusom, Judit10!
    Honnan szalasztották Önt, ha meg nem sértem? Csak nem Rózsi néni személyi titkárjának teccik lenni? (direkt 2 cö-vel)
    Ekkora ordas álszent propaganda-ízű, előre megírt szöveget már rég olvastam kommentben!
    Micsoda modoroskodás! ah, a "nebulók", hogy oda ne rohanjak!
    "Nem irritálják a lányok hiányos öltözékeikkel a környezetüket" - persze, majd az éjfélkor nyitó diszkóba is azt fogják hordani! LOL!
    "A rászorulóknak ingyen adhatják a köpenyt" ilyen szép idézeteket anno az MSZMP-KB ülésén lehetett hallani, amikor a következő 5 éves tervről szólt az interpelláció.
    És a végén ez a slusszpoén, mint egy örökre megmásíthatatlan konklúzió, egy verdikt (mint a régi szép időkben):
    "...mindenki beláthatja, hogy sokkal több az előnye, mint a hártánya, így igenis legyen kötelező, minél előbb!"
    Gratulálok Judit10, ott Rózsi néni titkárságán! BRÁVÓ!!!

  • genyamagyar2012.08.30 17:34:25

    BaSand: ... és akkor hozd azt a Gesetz-et, ahol kötelezően előírják a köpenyt! :)

    Nincs a németeknél kötelező sem köpeny, sem egyenruha.

    Ja, és hol is írtam csacsiságot az angol iskolákkal kapcsolatban? Ezzel még adós vagy! :)

  • z2012.08.30 17:34:36

    Nincs vele semmi gond. Általánosban egy héten legalább háromszor volt abból gond, hogy valaki a drága cuccát leeszi, összefestékezi, az udvaron összeföldezi meg elszakítja. Ez egy ilyen hely. A laborokban dolgozók is hordanak köpenyt, mert nem akarják a ruhájukat összegenyázni. Mégse arról szól a dolog, hogy ki mennyire lehet egyéniség. A szocializmust meg hagyjuk már, jóval közelebb vagyok a harminchoz, mint a húszhoz, mégse éltem már benne, csak nagyon kis gyerekként.

  • genyamagyar2012.08.30 17:36:50

    andrsoz: "Hogy ténylegesen mi a rossz benne a gyerekek számára, az észak-korai diktatúrához való veszélyes közeledésen kívül, azt összefoglalnád nekünk, szívességből?"

    Talán neked kéne összegezned, hogy mi az előnye... Mert hogy ezt akarják bevezetni. Talán valami indok kéne. Halljuk!

  • Androsz2012.08.30 17:37:24

    @pfekete101: "Szerintem a kisdobos meg uttoro egyenruha miatt se volt morgas. Ma megse venned fel ezeket a szarokat."

    De, volt morgás. A kamaszodó gyerek lázad. Ez a dolga, megjegyzem, és van valami probléma annak a gyereknek vagy a lelkében, vagy a nevelésében (többnyire a kettőben együtt), amelyik nem lázad. Az úttörő-egyenruha egy kamaszodó gyerek számára már kikezdhető ideológiai rendszer része volt, de egy évben csak néhányszor került elő a szekrényből. Rendszerint unalmas ünnepélyek fogalma kötődött hozzá, bár éppenséggel az évzáró nem volt népszerűtlen ezek között. :-D Az iskolaköpenyt minden nap hordtuk, és elfogadtuk a kötelezőségét, nekünk ugyanis megtanították, hogy léteznek szabályok. Ennyivel a dolgon túl is léptünk. Jellemző módon gimiben már nem foglalkoztunk vele, akkor már messzebbre láttunk ennél, nyilván.

  • genyamagyar2012.08.30 17:37:56

    Z: "Nincs vele semmi gond."

    És azzal sincs semmi gond, ha valaki önként felhúzza. Nem tilos!

  • BaSand2012.08.30 17:38:32

    genyamagyar:

    Okulásodra...
    In Deutschland gab es, abgesehen von früheren Schülermützen, bis zum Jahr 2000 keine Schuluniformen. Im September 2000 führte Karin Brose zusammen mit dem Elternrat der Haupt- und Realschule in Hamburg-Sinstorf erstmals an einer staatlichen Schule in Deutschland einheitliche Kleidung ein. Sie prägte dafür den Namen „Schulkleidung“. Schulkleidung ist nicht Schuluniform, denn die Schüler dürfen ihre Kleidung mitbestimmen und aus einer Kollektion aussuchen, was sie tragen wollen. Heutzutage wird das Thema bundesweit diskutiert. Einige staatliche Schulen haben inzwischen einheitliche Schulkleidung eingeführt. An manchen Privatschulen wird aber einheitliche Schulkleidung obligatorisch von allen Schülern getragen.

  • genyamagyar2012.08.30 17:42:20

    Így szépek a gyerekek:

    [link]

  • z2012.08.30 17:42:56

    genyamagyar:

    Nem lehet testékszer és kihívó öltözködés... muhaha. A diákok ennek kijátszásában azért elég jók. Mert az nincs kilőve, csak klipsz, az nem smink, csak szájfény meg alapozó, a hajhab az nem zselé és ha és a kiscsajnak csak a köldöke van kinn, a melle nincs, tehát az mitől kihívó.
    A mi sulinkban folyamatosan erről ment a vita a diákok és tanárok között. Ha egyvalamit kell hordani és kész, már rögtön nincs fele ennyi szájtépés sem.

  • Androsz2012.08.30 17:44:13

    @genyamagyar: "Talán neked kéne összegezned, hogy mi az előnye"

    A te kedvedért szívesen.
    - valamennyire óvta a gyerek ruházatát. A fiúk ruházatánál ez cseppet sem volt indokolatlan.
    - megkülönbözteti a gyerek lelkében az iskolai időszakot az iskola utáni időszaktól, ez az iskolára való ráhangolódást és az iskola utáni szabadság kellemes érzetét is segítette.
    - furcsa módon erősíti az iskolai közösség fogalmának átérzését. Ettől még nem lesz az ember sem szolgalelkű, sem kommunista, ha ezt képes vagy megérteni.
    - voltak kényelmes vonásai, például a zsebek, valamint az, hogy volt mit összefirkálni, lázadásként vagy unalmunkban, ez már elég mindegy.
    - megtanított, hogy vannak szabályok. Külső előírások, egy felsőbb, kikezdhetetlen hatalomtól. Ilyesmitől működőképes egy állam. A mi államunk a működőképesség határának a közelében kóborolt, most, néhány elszórt szabály egy egész picit távolítja attól.

    Te jössz.

  • genyamagyar2012.08.30 17:45:34

    BaSand: Tehát nincs törvényben előírva sem a köpeny, sem az egyenruha.

    Pont erről beszélek.

  • tea fan2012.08.30 17:46:00

    az_igazi_trebitsch

    "A magam részéről annyit tennék hozzá: aki anno utálta a köpenyt, az magát az iskolát is utálta, így nem mérvadó a véleménye."

    Ez nem igaz. Ahogy - mert, gondolom, ez is felmerül érvként - az sem, hogy aki utálja a köpenyt, az deviáns és/vagy rossz tanuló.

  • Androsz2012.08.30 17:46:15

    @z: "Nem lehet testékszer és kihívó öltözködés... muhaha. A diákok ennek kijátszásában azért elég jók. Mert az nincs kilőve, csak klipsz, "

    Mi van, basszus?? Klipsz? Iskolába? Most ez megy?

Szicília

Magával ragadó hangulat, gyönyörű tájak, 113 900 Ft / fő / 7 éjtől

Május 1. hosszú hétvége

Hamarosan itt a 4 napos hétvége, foglaljon szállást 5 625 Ft / fő / éjtől