Lázár Audiját szervizelték, ezért ment kisbusszal

2012.10.25. 16:50
Téli felkészítésre szervizbe vitték Lázár János saját Audiját, ezért utazott szerdán, a baleset napján a Miniszterelnökségtől kapott Volkswagen kisbusszal. Sofőrjének a legmagasabb követelményeket támasztó vizsgája is megvolt, ennek megszerzését éppen Lázár tette kötelezővé.

Lázár János kocsija éppen szerdára volt bejelentve a tél elején esedékes átvizsgálásra, és gumicserére. A miniszterelnökségi államtitkár így véletlenül épp az M5-ösön bekövetkezett halálos baleset napján ült át egy nagy, biztonságosabb VW Multivan kisbuszba.

A Lázárt szállító autó szerdán hajnalban az autópályán rohant bele egy személyautóba, amely valószínűleg korábban a szalagkorlátnak ütközött, és a belső sávban keresztben állt. A balesetben a személyautót vezető nő meghalt, az államtitkár és soförje viszont kisebb sérülésekkel úszták meg az ütközést.

A kormányszóvivői iroda tájékoztatása szerint a kisbuszt a sofőrrel együtt a Miniszterelnökség biztosította számára.

Lázár Jánosnak két sofőrje is van, akik váltásban dolgoznak. Egyikük – a balesetben érintett A. István – hétfőtől csütörtökig, a másik péntektől vasárnapig van szolgálatban.

A szóvivői iroda szerint Lázár nagy elvárásokat támaszt a nála dolgozó sofőrök felé: kötelezővé tette számukra a legmagasabb szintű PÁV I-es, a megkülönböztetett jelzésű járművek vezetésére is jogoítógépjárművezetői vizsga letételét annak ellenére, hogy ők nem Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság alkalmazottai. A. István idén tette le a PÁV I-et. Pályafutása során eddig összesen több mint egymillió kilométert vezetett.

A biztonságos VW

A balesetes kisbuszt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályának tájékoztatása szerint 2011 nyarán vásárolták, miután a Külügyminisztérium kezdeményezésére az Eu elnökség idején gépjármű-közbeszerzést indítottak. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság által lefolytatott eljárás során öt darab VW Multivant vettek. Az EU Elnökség végeztével azonban csak egy darab maradt a külügynél, a többit a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság vette vagyonkezelésébe, és adja át használatra a minisztériumoknak.

A kocsik az NFM szerint egységesen 16 millió forintba kerültek darabonként.

.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport