Még 2011 novemberében készült el a kecskeméti közösségi közlekedés fejlesztéséről szóló tanulmány, amely szerint megszűnik a Széchenyi téri környezetszennyező buszvégállomás. A város középső magjában három kilométeres átmérőjű nulla emissziós zónát alakítanak ki. A külső területekről ide érkező buszok hibrid hajtásúak lesznek.
A belvárosi nulla emisszió tartásához 25 buszra lesz szükség, ebből egy-kettő tartalék lesz, a többi folyamatosan közlekedik majd.
Az elvárások közé tartozik, hogy a buszok legyenek alacsony padlójúak, legyen négy egyforma kétszárnyú ajtajuk, és legyenek felszerelve ABS-ASR rendszerrel és légkondicionálóval is.
A járművek becsült ellenértéke nettó 4 milliárd 251 millió forint. Az ajánlatkérő ezt a pénzt vissza nem térítendő európai uniós támogatásból, illetve saját forrásból biztosítja.
A pályázaton nem tehet ajánlatot az, aki nem rendelkezik az utóbbi három évben legalább tíz alacsonypadlós hibrid hajtású autóbusz szállítására vonatkozó referenciával.
Az ajánlatok beadási határideje február 18. Az értékelési kritériumok között a legfontosabb a járművek ára, derül ki a pénteki Közbeszerzési Értesítőből.