Csúszik a fizetős parkolás bevezetése Óbudán

2013.03.07. 14:45
Egyelőre nem sikerült megegyeznie Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatának a fővárossal, csupán ezért késik júniusig a fizetős parkolás bevezetése a III. kerületben. A kerület vezetői szerint a helyiek hozzáállása az utóbbi időben jelentősen megváltozott, az ingyenesen használható környék miatt ugyanis a kerület egy nagy P+R parkolóként funkcionál.

Az óbudai képviselő-testület korábbi rendelete szerint a kerületben 2013. április 1-jével tervezték elindítani a fizető parkolási rendszert. A az autóval való várakozás azonban még további két-három hónapig ingyenes lesz.

A fizetős parkolás bevezetése a kerület és a főváros közötti egyeztetések függvénye, így a legújabb prognózis szerint júniusra csúszik a rendszer indítása.

A kerület parkolási rendszerének átalakításához a forgalomtechnikai terv elkészült. A kivitelezés első ütemében elvégzik a szükséges burkolatjavításokat, kiépítik a szegélyeket, felfestik a burkolati jeleket és kihelyezik a közlekedési és tájékoztató táblákat.

A közterületi parkolás üzemeltetését az Óbudai Parkolási Kft végzi majd.

A zónahatárokat a Főváros jelöli ki minden kerületben. Óbudán a Szépvölgyi út – Bécsi út – Bogdáni út által határolt területen belül kell majd fizetni. Az érintett várakozó helyek 90 százalékán a legalacsonyabb összegű fővárosi tarifával, óránként 175 forinttal, míg a belső újlaki területen 265 forinttal kell majd számolni.

III. kerületi parkolási rendszer a fővárosban egyedülálló kedvezményeket biztosít a helyi lakosok számára. Lakásonként két gépjárműre lehet ingyenes várakozási engedélyt igényelni a lakcím szerinti, illetve a környező utcákba, ezen felül naponta másfél óra ingyenes ügyintézési időt kap minden III. kerületi lakos.

Az oktatási intézmények körül délelőtt és délután 20-20 percnyi szintén ingyenes parkolási lehetőséget kapnak a gyermekeiket gépkocsival szállító szülők. A kerületben bejegyzett vállalkozások gazdálkodói kedvezménnyel élhetnek.

Puskás Péter, a III. kerület alpolgármestere elmondta, hogy rendszer kialakításához 180 parkolóóra beszerzése szükséges. Becsléseik szerint a költségek miatt az első 5-6 évben nem termel plusz bevételt a rendszer, utána viszont 100 milliós kerettel egészítheti ki a kerület költségvetését évente. Puskás szerint a pénzt kizárólag infrastrukturális felújításokra költik majd.