Elkészült az első új szegedi troli
Elkészült Székesfehérváron a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolibusz prototípusának kocsiszekrénye, amelyet már elszállítottak a csehországi Plzenbe, hogy ott a villamos berendezés is belekerüljön.
A Szegedre szánt Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása márciusban kezdődött a székesfehérvári ipari parkban. Helyükre kerültek a belső burkolati elemek, ülések, kapaszkodók; valamint elkészült a vezetőállás is. A trolibuszt villamosberendezésének beszerelésére és beüzemelésére kedden Csehországba, Plzenbe vitték.
Az első troli a tervek szerint augusztusra kerül Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után ősszel állhat forgalomba. A flotta további 12 buszát várhatóan egy éven belül szállítja le a magyar-cseh konzorcium. A szegedi önkormányzat 2011 januárjában új, tizenhárom darabos troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós áron, a városban uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedés projekt részeként.
A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utas szállítására alkalmasak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik a tervek szerint önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felsővezeték nélkül.