Árvíz már nincs, a központosított adományvonal marad
Az állam most először vonta saját hatáskörébe katasztrófahelyzet idejére a telefonos adományozást. Június 8-a óta csak a Nemzeti Összefogás Vonala gyűjti a felajánlásokat, a „konkurens”, egyházi vagy civil hátterű segélyszervezetekhez tartozó telefonszámokon gépi hang hívja fel a telefonáló figyelmét, hogy ott hívását nem számlázták, így pénzzel sem támogatta az árvízi védekezést.
Az 1357-es hívószámra beérkező SMS vagy telefonhívás után 250 forintot utalnak a Nemzeti Összefogás számlaszámára a telekomcégek, amit később kiszámláznak az adományvonal hívójának. A Nemzeti Összefogás Vonalára szombatig több mint 570 ezer hívás érkezett, amely mintegy 137 millió forinttal növelte a számlán lévő összeget. Adomány-befizetésekből további 205 millió forint jött össze kevesebb mint két hét alatt.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumában június elején zárult le az évek óta húzódó egyeztetés, ahol végül a szervezetek is hozzájárultak a központosításhoz. Ekkor jött létre a Nemzeti Humanitárius Koordinációs Tanács.
A Katolikus Karitász, a Magyar Baptista Szeretetszolgálat, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Magyar Vöröskereszt részvételével már 2012-ben megalakult a Nemzeti Segélyvonal Alapítvány, hogy a veszélyhelyzetben összehangolja a karitatív tevékenységeket.
A Kormány által létrehozott Koordinációs Tanács elnöke Balog Zoltán erőforrás-miniszter lett, tagjai között pedig az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság képviselője mellett ott van mind az öt országos karitatív szervezet is.
Az adományokból összegyűlt pénzhez eddig nem nyúltak, bár a szervezeteknek éppen az árvíz idején kellett segítséget nyújtaniuk a munkákban. A tanács alapításakor született megállapodás szerint azonban a szervezetek később az elvégzett feladatok alapján "konszenzussal" szétosztják a pénzkeretet.