Egyszeri használat után levált a csizmatalp

2013.06.27. 13:00

Gyakorlatilag egyetlen napot sem bírt ki az a kínai butikban vásárolt 7699 forintos csizma, amiért már fél éve küzd a Kisalföld egy dunaszegi olvasója. A nő gyermekének vásárolta a győri üzletben a csizmát tavaly novemberben. A kislány egyetlen alkalommal, száraz időben ment benne iskolába, a hazaúton viszont már azzal kellett törődnie, hogyan ne veszítse el a cipő talpát.

A vásárló ezután visszavitte a cipőt az üzletbe, ahol elküldték javításra. A talp megragasztása három hétig tartott, utána a cipő megint csak egy napig maradt egyben. A nő és a kislány ezután már cserét követeltek a boltostól, vagy hogy fizesse vissza a pénzüket. Erre a külföldi tulajdonos nem volt hajlandó, úgyhogy a csizma megint a cipésznél kötött ki. Ezután a csizmát már fel sem kellett venni ahhoz, hogy a talpa leváljon róla.
 
A vásárlók a Fogyasztóvédelemhez fordultak, ahonnan a békéltető testülethez küldték őket. A számukra kiírt ülésen a boltos nem jelent meg. A testület úgy határozott, a butiknak vissza kell fizetnie a csizma árát, erre azonban a mai napig nem került sor. Sőt, a tulajdonos arrogáns hangnemben közölte: a vásárló bárhol panaszt tehet, ő nem fog fizetni. „Cserét ugyan felajánlott, de érthetően több mint fél évig tartó hercehurca után ebbe nem szívesen mennénk bele” – írta a Kisalföldnek az olvasó.
 
A Kisalföld cikkében megjegyzi, Győrben eddig idén 230 fogyasztóvédelmi üggyel foglalkozott a Békéltető Testület, és a statisztikák szerint a vásárlói panaszokat többnyire elutasítják a fogyasztóvédelmi intézetek. Ráadásul a cipőkre nincs jótállás, csak szavatosság.