További Belföld cikkek
- Péter Szabó Szilvia: Nem vagyok köteles eltűrni a lejárató kampányt
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
Felkészültek
A jó idő miatt nagy volt a forgalom az utakon, sokan útnak indultak, hogy megnézzék a repülőgépeket, így közlekedési dugók és torlódások lassították a közlekedést a helyszínre. A légibemutatón összesen 142 repülőgép és helikopter vesz részt a hétvégén. A Magyar Honvédség légi járművei mellett 22 ország képviselteti magát a rendezvényen.
A szervezők azt állították, jól felkészültek a nagy érdeklődésre és a hőségre. A rendezvény területén 23 nagy méretű párakaput telepítettek. Az ivóvíz felirattal jelölt kutaknál és a vízutánfutóknál az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat által bevizsgált, ellenőrzött minőségű és megfelelő hőmérsékletű vízhez juthatnak a látogatók.
Délután egyig a hatvanezer fős látogató tömegből 62 fő fordult orvosi segítségért a szakemberekhez. Közülük 12 főt szállított kórházba az országos mentőszolgálat további vizsgálatokra. A rosszullétek túlnyomó része a hőséggel hozható kapcsolatba. A vasárnap érkező látogatók számára a szervezők azt tanácsolják, hogy a város déli oldalán lévő nagy területű, több ezer gépjármű befogadására alkalmas parkolókat részesítsék majd előnyben.
Mégsem ment minden flottul
Az Indexhez eljuttatott olvasói levél tanúsága szerint viszont korántsem ment minden zökkenőmentesen Kecskeméten. Olvasónk szerint lincshangulat uralkodott a helyszínen, mivel az elővételben megváltott jegyek beváltásához sorban kellett állni, ez pedig a tűző napon nem volt túl kellemes. Az is kifogásolható volt, írja olvasónk, hogy a nézőket a repülőterre szállító buszok járatsűrűségét sem sikerült megoldani, a buszokat irányító két fővel "több ezres tömeg vitatkozott folyamatosan." Olvasónk másfél óra alatt jutott be a rendezvényre.
Szintén egy olvasónktól tudjuk, hogy a szervezők által kijelölt parkoló a repülőtértől nyolc kilométerre fekszik, egy frissen elegyengetett szántáson, ahol valóban volt hely több ezer autónak, viszont a transzfer buszok nem tudtak megbirkózni a tömeggel. "Mivel a parkolóba vezető úton folyamatosak voltak a dugók, a helyzet természetesen önindukálóan szar volt. A parkolóban is lehetett jegyeket venni, viszont a kártyás terminálok átmenetileg nem működtek. Mivel mindenki menekülni akart a parkolóból, a buszokon óriási tömegek zsúfolódtak össze. A szag kegyetlen volt."
Olvasónk azt is megjegyezte, hogy a szervezők nem tehettek a hőségről, és feltehetően szakszerűen jártak el - viszont 60.000 emberre 23 párakapu korántsem volt elég. " A rendezvény munkatársai, a biztonságiak, a kiállítók hozzáállása és helytállása példás volt, kedvességükkel, panaszkodásmentes, segítőkész viselkedésükkel minden kellemetlenséget feledtettek. Voltak olyan sötét katonai sátrak, amikben közel 40 fok volt, mégis minden látogatónak kedvesen és informatívan válaszoltak az ezredszer feltett kérdésekre is, a nagy számban jelen lévő rendőrök pedig mindent megtettek, hogy elhárítsák a dugókat."
Közelharc az árnyékért
Egy harmadik olvasó már korántsem bánt ilyen kesztyűs kézzel a rendezőkkel. Szerinte " mivel a parkolók és a repülőnap helyszíne között közlekedő buszok ugyanazon útvonalon közlekedtek, amelyen kocsival is meg lehetett közelíteni a parkolót, így a hatalmas dugóban a rendőri felvezetés ellenére is nehezen közlekedtek a buszok, amelyekből egyébként ötször annyi is kevés lett volna.
A felállított 23 párakapu biztosan nem igaz, mi kettőt láttunk, amiből az egyiknél iszonyat sor állt, a másikat elrejtették parkoló buszok mögé “szolgálati” használatra, véletlenül találtuk meg (vizes embereket láttunk abból az irányból kijönni, így megnéztük). A vízutánfutókat valóban felállították, de mindegyik tartalma már délelőtt elfogyott, utántöltés viszont nem jött. A büféknél és árusoknál is lényegében már délelőtt elfogyott a víz, így azzal az abszurd helyzettel találkoztunk, hogy egy ilyen nagyszabású rendezvényen a hőségriadó ellenére sem lehet vízhez jutni. Minden talpalatnyi árnyékos területért (pl. egy katonai teherautó árnyéka) szinte közelharc folyt."
SZÉP-kártyával nem
A belépőjegyek megváltásánál nagy csalódás érte egyik olvasónkat, aki SZÉP-kártyával szerette volna kifizetni családja belépőjegyeit. "Hárman mentünk, és mivel elővételben ilyen módon nem igazán lehetett jegyet vásárolni, ez 12 000 Ft-ot jelentett, ami nem kevés. Mikor odaértünk, és kiálltuk a kb. 20 perces sort annál a konténernél, ahol kizárólag SZÉP kártyás fizetésre volt lehetőség, akkor szembesültünk vele, hogy az OTP-s műszaki okok miatt nem lehetséges. Ez 8:45-kor volt, egy pár, aki mögöttünk állt elmondta, hogy ők fél 8-kor érkeztek és már akkor sem lehetett így fizetni.
Kénytelenek voltunk készpénzért megvásárolni a jegyet. Természetesen ez hatalmas felháborodással járt, hiszen nagyon sokan jártak hasonló cipőben, egy úr ordítva követelte, hogy azonnal adjanak neki elővételi áron jegyet. Én úgy gondolom, hogy ez nem a szervezők hibája volt, de maximálisan megértem, hogy aki direkt úgy tervezte ezt a napot, hogy a belépő árát ilyen módon "letudja" annak rosszul esik sok ezer forintot kiadnia. Kifelé jövet megkérdeztem a hölgyet, valamikor 11 körül állt helyre a dolog, így legalább megnyugodtam, hogy hiába is vártunk volna."
Nem olyan forró a kása
Mint minden éremnek, a kecskeméti repülősnek is van egy másik oldala. Több olvasónk jelezte, hogy a bejutásnál nem tapasztaltak problémát, nekik megfelelő volt a járatsűrűség, csak a kifelé vezető úttal voltak bajaik, akkor ugyanis több ezer autós igyekezett egyidőben elhagyni a helyszínt, az pedig óhatatlanul dugókkal jár. "Mind érkezéskor mind távozáskor gyakorlatilag várakozás nélkül fel tudtunk szállni klimatizált buszra, és több is várakozott, ahogy egy megtelt, elindult, és jött a következő. Szerintem ha valaki egy ilyen méretű tömegrendezvényre elmegy, akkor bizony számolni kell azzal, hogy várakozni kell" - írja egyikük.
"Az elővételes jegyet kb három másodperc alatt kaptam meg. Ha valaki ha várt is a napon, legalább edződött, ugyanis bent (árnyékszegény terület lévén) hat órán keresztül ugyanazt csinálta: állt/ült a melegben. A parkolásról nincs infóm a távoli parkolókban, ugyanis eszemben sem volt x km-re lévő parkolóban hagyni az autót (bármikor kellhet alapon), így a reptérrel szembeni parkolóban parkoltam, igaz pénzért (1500 huf) , ahol egész nap volt hely. A 40 fok nem a repülőnap hibája" - vélekedett egy másik levélíró.