További Belföld cikkek
- Kiderült, miért növekednek folyamatosan a várólisták Magyarországon
- Légvédelmi eszközöket telepítenek Magyarországra északkeleti részébe, a honvédek is készenlétben vannak
- Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték a mentőápolót, aki kórház helyett hazavitt egy ittas, gerincsérült férfit
- Veszélyre figyelmeztet a rendőrség, senki nincs biztonságban
- Orbán Viktor nagy beszédre készül Matolcsy Györgyék rendezvényén
Több olvasónk is megszeppenve számolt be arról, hogy Kelenföld és Háros között majdnem összeütközött két vonat: ugyanazon a vágányon haladtak szemben, egymástól száz méterre sikerült őket megállítani.
A Mávinform ügyeletese cikkünk megjelenése után az MTI-nek megerősítette az információt, hozzátéve, hogy a Pécsről érkező Tubes Intercity és a Szombathelyre induló gyorsvonat haladt egymással szemben a nyílt pályán, eddig tisztázatlan okokból. A szakaszon a biztosítóberendezés hibája miatt csak egyetlen vágány járható.
„Ma 10:50 körül Kelenföld és Háros között valaki szembemenesztett két vonatot, 50 méterre álltak meg egymástól, én az egyiken ültem. Nem sokon múlt, hogy nem lett belőle tömegkatasztrófa″ – írja egyikük, aki még közelebbinek érzékelte a találkozást.
Totál szervezetlenség
Olvasónk a helyszíni információk alapján azt írja, hogy a reggel elvágott kábel miatt nem működtek a jelzőberendezések. „Ebben az esetben különös gondossággal kellett volna a forgalmi szolgálattevőknek eljárnia″ – összegezte véleményét.
Egy másik olvasónk arról panaszkodott, hogy a Somogy IC (menetrendszerinti érkezési ideje: 9:15) 12:09-kor még mindig nem ért be. Szerinte Háros és Kelenföld között állnak a semmi közepén, ahol még le se tudnak szállni az utasok.
12:45-kor olvasónk így tudósított: „Totál szervezetlenség, itt ülünk a vonaton, mellettünk húz el a többi vonat, az utasok egy része gyalog elindult Kelenföld felé. Senki nem tud semmit a MÁV-tól. Minimum egy vészhelyzetkoordinátort ki kellett volna küldeni, illetve egy utasmentő vonatot a másik 3 vágány egyikén."
Fél kettőkor egy olvasónk még mindig azt írta, hogy "a Somogy IC még mindig áll, sehol senki, aki intézné, hogy az utasok bejussanak a városba."
Szintén olvasónk írta délután kettő előtt pár perccel: "Az InterCity utasainak fogalmuk sincs, hogy mi lesz. A MÁV-tól nem tudtak meg semmi pontosat, de egyelőre sem busz, sem másik vonat nincs a láthatáron, ami elvinné őket legalább Kelenföldig."
"Néhányan taxit vagy rokont hívtak, de a többség órák óta a vonaton ül és vár. A pályán vasút- és rendőrök figyelnek arra, hogy az esetlegesen leszálló utasok ne sétáljanak be a párhuzamos pályán közlekedő más vonatok alá. Az egyik utast elvittem a közeli 141-es busz megállójához, elmesélte közben, hogy ő ugyan hazafelé ment, de voltak, akik a repülőtérre siettek" - írta az olvasó.
A Mávinform ügyeletese emlékeztetett rá: Háros és Kelenföld között egy munkagép elszakította a biztosítóberendezés kábelét, ezért jelenleg akár 120 perces késésekre is számíthatnak a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs és a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes vonalon közlekedő vonatok utasai. (Megjegyzendő, hogy a tájékoztatással szemben a Somogy IC már csaknem öt órás késésnél tartott délután kettőkor.)
A Somogy IC végül fél három körül indulhatott el.
MÁV: Tudtak a hibáról, de vizsgálat indul
A MÁV 4 óra előtt néhány perccel adott ki hivatalos tájékoztatást az esetről. A társaság szerint betartották a biztosítóberendezés meghibásodásakor alkalmazandó biztonsági előírásokat, emiatt nem volt balesetveszély, de a két vonat eddig tisztázatlan körülmények között ment szembe egymással. Az ügyben vizsgálat indult.
A MÁV közleményének teljes szövege:
A Kelenföld-Háros között továbbra is folyamatban van a biztosítóberendezés javítása, amelyet várhatóan késő délután fejeznek be a MÁV szakemberei. A helyreállításig 30-120 perces késésekre számíthatnak az utasok, emiatt a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes, a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs, a Budapest-Székesfehérvár-Szombathely és a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalakon közlekedő valamennyi vonat pót- és helyjegy megváltása nélkül igénybe vehető szeptember 14-én, szombaton 11 órától 18 óráig. Az eredeti menetrend csak a javítási munka befejezése után állhat helyre, várhatóan a késő esti órákban.
Reggel 8:35-kor, a 30a-40a vonalon két állomás, Kelenföld és Háros között meghibásodott a biztosítóberendezés, mert zajvédőfalak építése során egy munkagép elszakította a biztosítóberendezés kábelét. A helyreállítását a szakemberek azonnal megkezdték. A biztosítóberendezés meghibásodásakor alkalmazandó biztonsági előírások betartásával, fokozott figyelemmel kell a vonatközlekedést megszervezni és lebonyolítani. Ezzel összhangban, az említett esetben úgynevezett „állomástávolságú közlekedés” került bevezetésre, mivel a két állomás között a jelzőberendezés nem működött. A kapcsolódó biztonsági előírások betartásával hibás biztosítóberendezés mellett sem fordulhat elő baleset.
10 óra 43 perckor egy Kelenföldről induló személyvonat eddig tisztázatlan körülmények között egy vágányon, egymással szemben közlekedett a Pécsről érkező Tubes InterCity-vel. A fokozott biztonsági előírások miatt a vonatok lassan haladtak, az intercity sebessége maximum 15 km/h lehetett, így a vasúttársaság felelősen és gyorsan eljáró munkatársainak köszönhetően sikerült megelőzni a balesetet. A két vonat körülbelül 100 méterre állt meg egymástól.
A hatósági vizsgálatok helyszíni lefolytatása után a személyvonatot 14:15-kor visszahúzták Kelenföld állomásra, majd onnét indult Székesfehérvárra 14:54-kor. Az intercity 14:25-kor közlekedhetett tovább a Keleti pályaudvarra. A késésekért és kellemetlenségekért utasai megértését kéri, türelmüket köszöni a vasúttársaság.
A MÁV professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági előírásoknak köszönhetően Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága. A kedvező biztonsági statisztika fenntartása alapvető cél, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielőbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására. A KBSZ és a rendőrség bevonásával vizsgálat indul az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelősség megállapítására. Ezt követően történhet felelősségre vonás.
Megjavították a biztosítóberendezést
A MÁV este hat óra körül fejezte be a meghibásodott biztosítóberendezés javítását, ezért a Kelenföld-Háros szakaszon újra két vágányon járhatnak a vonatok - közölte szombat este fél hét előtt nem sokkal a vasúttársaság. Az eredeti menetrend a késő esti órákban állhat helyre, de már késő délután csökkentek a késések a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes és a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonalakon. Este hat-hét órára 15-20 perc alá csökkenhetnek az átlagos késések.
18 óra után már újra pót- és helyjegyet kell váltani a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes, a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs, a Budapest-Székesfehérvár-Szombathely és a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalakon közlekedő intercity és gyorsvonatokra.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.