Beindult a nagy állami médiavásárlás
További Belföld cikkek
- Szijjártó Péter reagált Zelenszkij Orbán Viktornak küldött üzenetére
- Rendkívüli interjút ad Orbán Viktor a Patriótának az uniós csúcs előtt
- Gyermekvédelmi akciót hajtott végre a rendőrség, 72 elkövetőt fogtak el
- Razziát tartott a rendőrség a III. kerületi Ezüsthegyen
- Valaki egymillió forintért rendelt magának egy ételfutárcégtől Magyarországon
A kormány beindította a „Magyarország jobban teljesít” kampányát. A Fidesz narancssárgáját hangsúlyosan használó hirdetések az elektronikus és a nyomtatott sajtóban, valamint a köztereken is megjelentek, és közben kiderült az is, hogy a Magyar Posta hamarosan 1,4 milliárdos, egyelőre közelebbről meg nem határozott tartalmú médiakampányba kezd, amely 2014-re is áthúzódik majd.
Más vállalatok, szervezetek is nagyobb összegekkel jelentek meg a hazai reklámpiacon.
Az Államadósság Kezelő Központ Zrt., mely nemrég mutatta be az állampapírokat propagáló reklámsorozatát és Koltai Lajos operatőri munkáját dicsérő filmjét, most 1,5 milliárd forintot szán médiavásárlásra. A tenderen hivatalosan az állampapírok kibocsátása és értékesítése érdekében végzett médiatervezésre és -vásárlásra, nyomdai kivitelezési munkákra, valamint piackutatásra költenék az összeget. Az Államadósság Kezelő Központ Zrt. pályázatából kiderül, hogy nagy fontosságot tulajdonítanak a közteres reklámoknak.
Hamarosan tenderbontás lesz a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet médiavásárlási pályázatán. Az október végén záruló tender felhívásában nem adtak meg pontos keretösszeget, de annyi biztos, hogy a kiírónak olyan kampányra van szüksége, amely már rövid távon is javítja a lakosság informáltságát az energiahatékonyság és energiatakarékosság, megújuló energiák tárgykörében, pozitív viselkedésváltozást eredményez fenntarthatósági szempontból. Az intézet is központi szerepet szán a tévé, rádió, internet, nyomtatott sajtó mellett az közterületi reklámnak is.
Az OHÜ, az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. két hónappal ezelőtt mindjárt két tendert hirdetett, amelyekre összesen 862 millió forintot különítettek el. Augusztus 14-én 700, egy héttel később pedig 162 milliót dobtak fel reklámra. A nagyobb összeget általános lakossági környezettudatos nevelésre fordítanák, illetve annak médiatervezési és -vásárlási feladataira, valamint a kreatívok tervezési, kivitelezési és gyártási feladataira, PR-jára. A másik, kisebb összeg a „TeSzedd!” kampány költségeit finanszírozza.
A reklámszakmának további 700 millió forintos üzletet hoz a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, amely szintén augusztus végén tette közzé legújabb keretszerződési pályázatát. Ennek győztese a tárca 2013–2014. évi kreatív tervezési, gyártási, médiatervezési és médiavásárlási, rendezvényszervezési, valamint BTL feladatainak elvégzésére szerződhet majd.
Kisebb összeggel járul hozzá a piac bővüléséhez az Állami Autópálya Kezelő Zrt. Az ÁAK új arculatot szeretne magának, és ötleteket vár a használatarányos útdíjszedési rendszer kreatív megismertetésére, mindezt 40 millióért.
A Budapesti Közlekedési Központ 91 milliót szán a Széll Kálmán tér rekonstrukciója és a Budai fonódó villamosközlekedés megteremtésével kapcsolatos tájékoztatásra, a Müpa pedig 221 milliót saját tevékenységének ismertetésére.