Lehúzta a rolót a klienseit átverő Blue Travel
Lehúzta a rolót, valószínűleg már ki sem nyit többet a Blue Travel utazási iroda, amelyről a hétvégén kiderült, hogy bár utasai ötcsillagos szálloda árát fizették ki, Cipruson egy alacsony színvonalú hotelben helyezték el őket.
A Népszava munkatársai vasárnap óta hiába próbálkoztak elérni a céget, nem veszik fel a telefont, sőt kiderült, hogy bezárták az Alkotás úti irodájukat is. A Blue Travel mindezek ellenére kedden még szerepelt az utazási irodák hivatalos listáján.
Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője a lapnak azt mondta, ők sem tudnak semmit az irodáról, igaz, nem is tagja a szervezetnek.
Idén szeptember 30-áig száz fogyasztói panasz érkezett a hatósághoz utazásszervező vállalkozásokkal kapcsolatban, arra azonban nincs adat, hogy ezek a panaszok pontosan mire irányultak – tudta meg a lap Itzelbergerné Juhász Ágnestől, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) sajtóreferensétől.
A szóban forgó konkrét esettel kapcsolatban az NFH sajtóreferense közölte: ha alacsonyabb minőségű szállást kaptak az utasok, mint amiért fizettek, az hibás teljesítésnek, szerződésszegésnek minősül, kártérítést bírósági, illetve békéltetőtestületi eljárásban lehet kérni emiatt.
Ezt erősítette meg a lapnak a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) is. A szaktárca szerint az utasok joggal tarthatnak igényt kártérítésre, amelyet bírói úton érvényesíthetnek.
Mint ahogy arról az Index elsőként beszámolt, több mint százezer forintot fizetett fejenként a Blue Travel utazási irodának az a magyar turistacsoport, amely szombaton utazott ki Ciprusra. A magyaroknak ötcsillagos szállodát ígértek, de helyette egy jóval olcsóbb hotelbe vitték őket.