Vizsgálja a BKV a mozgássérült utason gúnyolódó villamosvezető ügyét

2014.02.05. 08:32

Vizsgálatot rendelt el a BKV annak a villamosvezetőnek az ügyében, aki egy utas szerint mozgássérült utason gúnyolódott, nem volt hajlandó megadni a járat számát, majd az utas akarata ellenére továbbvitte a remíz irányába.

A keddi cikkünkre levélben reagált a BKK: azt írják a keddi a történetben említett, a villamosvezető kérésére a helyszínre érkező forgalmi munkatárs nem a Budapesti Közlekedési Központ, azaz a BKK, hanem a BKV alkalmazásában áll. Mivel a villamosvezető jelentésében az utas által elmondottaktól eltérően írta le a történteket, a BKV elrendelte az eset részletes kivizsgálását.

A Blikk cikke alapján kedden számoltunk be arról, hogy az 50-es villamosra a jeges járda miatt csak nehezen tudott felszállni egy háromfős társaság, amelynek egyik tagja egy idős, mozgássérült nő volt. Miután felszálltak, a villamosvezető a mikrofonban gúnyolódott rajtuk, hogy végre sikerült felszállniuk.

A végállomásnál kérdőre vonták a vezetőt, hogy ezt mégis hogy gondolta, de ő arra hivatkozott, hogy már így is késésben van. A társaság egyik tagja el akarta kérni a járat számát, hogy panaszt tehessen, de ezt nem mondta meg. Ehelyett becsukta az ajtót, és a férfit magával vitte a remízbe, annak ellenére, hogy az 58 éves Gábor kifejezetten tiltakozott ez ellen– írta a Blikk, a cikk címében egyenesen túszejtésként értékelve a villamosvezető akcióját.

A férfi és barátai is hívták a rendőröket, de állításuk szerint nem kaptak segítséget. Gábort viszont a villamosvezető végül nem vitte el a remízig, hanem a síneken rakta ki. A BKV kiérkező forgalmi munkatársa állítólag őket szidta, amiért akadályozzák a forgalmat.

A villamosvezető a BKV szerint jelentette az esetet, de teljesen másképp, mint ahogy az a társaság panaszában szerepel, ezért az ügyet részletesen kivizsgálják.

.