L. Simon a munkatársai cégeit hívta meg
További Belföld cikkek
- Újabb részletek: több bűnbanda tarthat rettegésben egy budapesti kerületet
- Fantasztikus év lesz – Ujhelyi István csokorba szedte, miként beszélt a Fidesz 2010-től az elkövetkező évekről
- Nagy meglepetést tartogat a szilveszteri időjárás, erre mindenképp készüljön fel
- Menczer Tamás rákontrázott Magyar Péterre, ő is újévi beszédet mond
- Id. Lomnici Zoltán: A bíró köteles a látszatát is elkerülni annak, hogy nem pártatlan
Közvetlen munkatársaihoz köthető cégeket hívott meg egy 9,4 milliós kommunikációs tenderre L. Simon László fideszes politikus, írja a Népszabadság. Tavaly augusztusban a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács pályázatot írt ki a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekttel kapcsolatos kötelező tájékoztatás és az üzleti marketingfeladatok ellátására.
L. Simon László akkor a Fejér és a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés által létrehozott fejlesztési tanács vezetője volt, a térség parlamenti képviselője, aki jelenleg a Miniszterelnökség államtitkára. Az L. Simon vezette fejlesztési tanács tavaly három céget hívott meg.
- a Picasso Média Kft ügyvezetője és résztulajdonosa Bajnai Zsolt, aki kommunikációs vezetőként tagja L. Simon kormányzati stábjainak.
- a Kortárs Média Kft. közösen adta ki a Kultura.hu nevű internetes lapot az állami tulajdonban lévő Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofi t Kft.-vel, amelynek vezetője Hornyák Tibor volt, aki L. Simon kabinetfőnöke volt a kulturális államtitkárságon.
- a megbízást elnyerő Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnökének, Hornyák Tibornak egykori üzlettársa.
A lap kérdésére L. Simon László a következőkkel indokolta a pályázók kiválasztását:
A pályázatot a lehető leggyorsabban szerettük volna lebonyolítani, így olyan cégeket akartunk meghívni, akikről nem kell hosszasan referenciákat begyűjteni. Ez pedig valóban csak az ismerősi körünkből volt lehetséges. Szempont volt az is, hogy olyan cégeket hívjunk meg, akik az adott feladatok ellátására alkalmasak lehetnek, s akik már dolgoztak a megyében. Továbbá olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom, és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített. Természetes, hogy ezek alapja a korábbi vagy jelenlegi munkakapcsolat. A meghívott cégek ilyenek. Egyébként az eljárás mindenben szabályos és törvényes volt.
L. Simon szerint döntése nem volt versenykorlátozó, mivel a versenyt nem az korlátozza, ha egy közbeszerzési pályázatra meghívott cégek tulajdonosai, vezetői vagy munkatársai ismerik egymást (aminek a kommunikációs szakmában elég nagy az esélye). A versenyt az korlátozhatja, ha a cégek a pályázat beadása előtt bármiben egyeztetnek vagy összebeszélnek.
Alig két hónappal a szóban forgó pályázat után pont ugyanezt a három céget hívta meg az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. is egy „hirdetés és rendezvényszervezési” tárgyú tenderére. Ott is a Shortcut Communications Kft. nyerte a több mint 10 millió forintos tendert.
A Shortcut 2012 első felében egy 56 milliós megbízást is elnyert, amikor az Országos Vízügyi Főigazgatóság „gyorsított meghívásos”, PR- és tájékoztatási feladatok ellátására irányuló közbeszerzésére egyedül ők jelentkeztek a határidő lejártáig.