Mikor adják át a régi röszkei határátkelőt? Kérdezze Szijjártót!

2015.01.14. 14:04
Nem állíthatják, hogy 2012 nyarán, de 2014-ben, 2015 elején vagy nyarán biztosan. Összegyűjtöttünk néhány nyilatkozatot.

„A régi röszkei átkelő újranyitása mintegy 300 millió forintos beruházást igényel, az ehhez

Miért lenne jó?

A magyar-szerb határt jelenleg hat helyen lehet átlépni, ezek közül a hercegszántói, a tompai és a röszkei autópálya-átkelő tart nyitva 24 órán át. Ez utóbbi főleg a nyári turistaszezonban és az ünnepek idején a hazautazó vendégmunkások miatt nagyon zsúfolt, ilyenkor gyakori a többórás várakozás. Tiszasziget és Ásotthalom felé lehet kerülni, de ezek az átkelők csak reggel héttől este hétig üzemelnek. A régi röszkei átkelő újranyitásával 20-30 kilométeres utat megspórolhatnának a határ mentén élők.

szükséges döntés a kormány előtt van (...) Az MTI kérdésére, hogy az idei idegenforgalmi szezon előtt megnyílhat-e a régi átkelő, Pintér Sándor közölte, nem zárja ki, de azt sem állíthatja, hogy biztos be fog következni”. (Pintér Sándor belügyminiszter, 2012. január 24., Fidesz.hu)

„A tervek szerint 2014-ben a szerb–magyar határszakaszon is két új átkelő nyílik. Felújítják és átadják a forgalomnak a régi röszkei átkelőt, Bácsszentgyörgy, valamint Rastina között pedig új nyílik.” (Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, 2013. május 16., Mno.hu)

„Hétfőn egyeztettek a határ-menti gazdasági fejlesztésekről is. Ennek előzménye, hogy 2012-ben kötöttek egy megállapodást, amely szerint 2020-ig megduplázzák a határátkelők számát. A megállapodáskor öt átkelő volt. Ezt követően átadták az ásotthalmi átkelőt, 2015 elején pedig megnyitják a régi röszkei átkelőt.” (Szijjártó Péter, a külgazdasági és külügyminisztérium parlamenti államtitkára, 2014. június 30., Kormány.hu)

„A két ország közötti átjárhatóság növelése érdekében pedig úgy tűnik, semmi akadálya nincs annak, hogy a nyáron megnyíljon a régi röszkei határátkelő.” (Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, 2015. január 14., MTI)