Budapest is aggódhat a szegedi trolik rejtélyes eltűnése miatt

2015.05.05. 09:03

Ahogy azt mi is megírtuk, április 24-én váratlanul kivonták a tömegközlekedésből Szegeden mind a 13 új Ikarus-Skoda trolibuszt, amit a város másfél éve vásárolt. A szegedi közlekedési társaság később azzal indokolta a lépést, hogy a gyártók a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében vizsgálják át a teljes troliflottát.

Az átvizsgálás azonban elhúzódik, ugyanis a Népszabadság úgy tudja, hogy még mindig nem álltak vissza a forgalomba az új trolik. Ráadásul a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerint a háttérben az állhat, hogy típushibát találtak a trolikban. Erre utalhat, hogy TÜV-vizsgálatot (német szabványok szerinti műszaki vizsgálat) is kértek Szegeden, márpedig a garanciális felülvizsgálat keretében ilyesmit nem szoktak kérni. 

A lap szerint a szegedi troliügy Budapestet is elérheti, ugyanis a szakszervezeti vezető szerint a főváros a Skoda-Solaris konzorciumtól 24 trolit rendelt, de az elektronikát - ahogy a szegedi járművekben is - a Skoda adja. Márpedig mivel a 24 trolit az utolsó utáni pillanatban rendelte meg a BKK, ha típusproblémák lesznek a járművekkel, akkor a főváros bukhatja a beruházás 99,3 százalékát kitevő 3,4 milliárd forintos uniós támogatást.