A multik és a külföld döntött az írek helyett
„Hogyan «győzhet» a melegkampány egy olyan országban, ahol már egyébként is bejegyzett élettársi kapcsolatban élhetnek a homopszexuálisok és ahol huszonkét évvel ezelőtt még büntetető törvénykönyben szerepelt a homoszexuális kapcsolat fenntartása” – tette fel a kérdést a Magyar Hírlap, amely a CitizenGo keresztény szervezet magyarországi képviselője révén a választ is megtalálta: megfélemlítő hangulatban zajlott a kampány, a szavazás már csak azért sem lehetett tisztességes, mert minden parlamenti párt támogatta a melegházasságot lehetővé tevő alkotmánymódosítást, és az ír média sem egyformán adott teret a támogatóknak és az ellenzőknek.
„Írországi székhelyű multinacionális vállalatok egyértelművé tették több ezer munkavállaló számára, hogy igennel kell szavazniuk és elvárták, hogy a szociális médián keresztül kampányoljanak is ezért.” A cikk egy meg nem nevezett amerikai szervezetről is szól, amely az utóbbi években 25 millió eurót is szánt a népszavazásra, ami ellentétes az ír választási törvénnyel.