Balesetet szenvedett leszállás közben egy magyar katonai repülő
További Belföld cikkek
-
A DK szerint Pintér Sándornak, Rétvári Bencének és Takács Péternek is le kellene mondani a kórházi VIP-szolgáltatásokról
- Dömötör Csaba szerint a Tisza Párt kongresszusát Manfred Weberék finanszírozták
- Lesöpörte az asztalról a NOlimpia 2.0 népszavazás ügyét a Kúria
- Kislányokat futtatott egy hajdúsági férfi, aki képviselőként és ismert zenészként dolgozott
- Halálra gázolt a vonat egy embert Győr és Sopron között
Balesetet szenvedett leszállás közben a Magyar Honvédség egyik kiképző repülőgépe csütörtökön - közölte a Honvédelmi Minisztérium. A két pilóta elhagyta a gépet, de egyiküket a Magyar Honvédség Egészségügyi Központjába (Honvédkórház) égésplasztikai osztályára szállították, a másiknak nem esett baja. Szolnokon történt a baleset egy Jak-52-essel.
![D MJ20080718023](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/877/8772/87729/8772975_9f1b7a0ccf0e88d1421cbfe3b393c36b_wm.jpg)
Ma délelőtt 11:10-kor kiképzési repülés kezdődött, két pilóta volt a fedélzeten. Egy óra repülés után megkezdték a földre szállást, de közben észrevették, hogy a gép motorteréből láng csapott fel. A gépet sikerült letenni, a tüzet pedig a katonai bázis személyzete eloltotta, de az egyik pilóta, az első ülésen ülő súlyos égési sérüléseket szenvedett - tudatta Benkő Tibor vezérkari főnök a kórház előtt tartott sajtótájékoztatón.
A honvédségen belül a repült órák száma megnövekedett, a légi járműveknél pedig a legkisebb gond is nagy balesethez vezethet - magyarázta a vezérkari főnök azt, hogy miért lehet manapság egyre több katonai repülőbaleset.
![D BJ20150625004](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/877/8774/87740/8774045_161d1abc448a69209eaad9ff99015f27_wm.jpg)
A balesetet szenvedett gépet 1994-ben állították szolgálatba, 200 repült óránként vizsgálják felül műszakilag, az utolsó ilyen tavaly októberben volt, azóta 97 órát repült. A honvédségnek három ilyen kiképzőgépe van.
Legutóbb június 10-én adtunk hírt arról, hogy kényszerleszállást hajtott végre a Magyar Honvédség Saab JAS 39 Gripen a kecskeméti légibázison. A pilóta sikeresen katapultált, az ernyője is kinyílt, de túl közel volt már a talajhoz, ezért súlyos sérüléssel vitték a Honvédkórházba.
![Munkagép takarítja az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis futópályáját](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/877/8774/87740/8774051_4c176a9399161e8fce266ebe7ef2e3e0_wm.jpg)
Ez előtt májusban volt hasonló eset Csehországban, akkor egy kétüléses Gripen tört össze, mert leszállás közben nem tudott megállni, és a kifutópálya vége után felborult, és összetört. Előtte pár héttel készített az Index interjút a Gripen-pilóták egyikével, aki elmondta, hogy a katapultálás az utolsó utáni lehetőség.
Nem lehet belőle katapultálni
2003-ban történt Szolnokon egy nagyobb baleset Jak-52-essel, amikor két pilóta vesztette életét, ekkor is kiképzési repülés folyt. A Jak-52-es kiképző repülőgépből nem lehet katapultálni, mert ez egy egyszerű, légcsavaros kisrepülőgép.