Sikersulykolás a kormánytól minden csatornán
„A magyar reformok működnek!” összefoglaló címmel új hirdetési kampányt indított a kormányzat.
A cím viszonyítási pontként a görög pénzügyi válságra utal. Az utóbbi hetek politikusi megszólalásaiból már kirajzolódott a kommunikációs stratégia: 2010-ben hasonló gazdasági helyzetből indult a két ország, de míg a görögök összeomlottak, Magyarország növekedést tudott elérni az unortodox gazdaságpolitikának köszönhetően.
Szerdától minden felületen, óriásplakátokon, interneten, nyomtatott és elektronikus sajtóban elindítják a hirdetéseket, amelyek az unortodox lépéseket sorolják fel.
Az Index információi szerint az elsődleges kormányzati szándék az, hogy megpróbálják visszaadni a Fidesz szavazóbázisának a pártba vetett hitét, emlékeztetve őket, milyen kormányzati döntésekre lehetnek büszkék.
A kampány előtt mérésekre támaszkodva választották ki azokat lépéseket, amelyeket a szimpatizánsok a leghitelesebb fideszes eredményként tartottak számon. Ezek köszönnek vissza a plakátokon és a hirdetéseken.
„A magyar reformok működnek!” honlapon többek között a gazdasági növekedést, rezsicsökkentést, a családi adókedvezményt, a multik adóztatását emelik ki, de a sorozatba bekerült az illegális bevándorlók elleni fellépés is.
Kovács Zoltán kormányszóvivő múlt heti tájékoztatása szerint az újabb kommunikációs akció nettó 600 millió forintba kerül majd. Az utcákon megjelent hirdetéseken azonban nem látszik, hogy túl sok munkát és drága technikát fordítottak volna a kivitelezésre: a photoshop durva nyomai jól láthatóan ott maradtak az óriásplakátokon.