A menekültellenes plakátkampány cége nyeri az országimázs-díjakat

2015.09.20. 20:31 Módosítva: 2015.09.20. 21:20

Van egy magyar országimázsklip, amely több nemzetközi díjat is nyert már, legutóbb Kolumbiában ítélték a legjobb európai turisztikai imázsfilmnek. Ez az:

A díjnyertes filmet a Magyar Turizmus Zrt. rendelte meg. Nekik mostanában azzal kell küzdeni, hogy az egyre rosszabb nemzetközi megítélésünk miatt csökkenő turisztikai érdeklődést fenntartsák az ország iránt, meggyőzzék a turistákat, hogy a negatív hírek ellenére Magyarország valójában jó hely, ugyanolyan biztonságos, mint egy évvel korábban, a migránshelyzet nem érinti a turizmust.

A Magyar Turizmus Zrt. megrendelésére a filmet a HG 360 nevű cég készítette. A cég tulajdonosa Csetényi Csaba; mint korábban napvilágot látott: ő ugyanabban a II. kerületi luxuslakóparkban, a Pasa Parkban él, mint Rogán Anta és Varga Mihály.

A dolog igazi pikantériája azonban az, hogy nemcsak a külföldi fogyasztásra szánt országimázst bízták rájuk, hanem a habonyi kormánypropaganda megvalósítását is. Ők készítették a Magyarország jobban teljesít plakátkampányt, aztán a bevándorlóellenes plakátkampányt is. A pozitív országimázst tehát ugyanazok csinálják, mint az idegenellenes félelmekre apelláló kampányt – ami miatt éppen csökken az ország vonzereje.

Még valami: a díjnyertes pozitív kampányfilmet az Üzbegisztánból származó Kostil Danila rendezte, a munkában részt vett a testvére, Luka is. Luka, bár már 18 éve, általános iskolás koruk óta éltek Magyarországon, nem kapta meg a magyar állampolgárságot, nem sokkal a film elkészülte után utasították el. „Miután itt nőttünk fel, tanultunk, elöször voltunk szerelmesek, életreszóló barátságokat kötöttünk, tanultunk meg alkotni és alkottunk. Azt hiszem az imázsfilm helyett inkább erről kellett volna filmet csinálnunk” — írta a rendező.

A díjnyertes film címe: „Think Hungary — More than expected”.