Egy kisváros téli költségvetését költi magára az EMMI intézménye
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
A Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI) a „komplex társadalmi felzárkózást támogató és felnőttképző munkásságát” országos hálózata biztosítja, ezért számos vidéki igazgatóságot működtet. A sok közül háromnak már a téltől sem kell félnie.
A TKKI előre gondoskodott a miskolci, az ózdi és a kecskeméti igazgatóságok udvarainak hó- és síkosságmentesítéséről, saját oldalán közzétett hirdetménnyel írt ki közbeszerzési pályázatot a sószórás és lapátolás elvégzésére a három – többnyire városszéli övezetben, sőt Ózdon kifejezetten lepusztult környéken található – udvaron, amelyek összterülete nem sokkal haladta meg a 7000 négyzetmétert.
Az EMMI háttérintézménye akár 25 millió forintot is áldozott volna a műveletre.
Csak összehasonlításképpen:
- egy 100X70 méteres futballpálya alapterülete szintén 7000 négyzetméter,
- a 93 km2 alapterületi Szekszárd önkormányzata tavalyi költségvetésében 40 millió forintot különített az egész város síkosságmentesítésre, és az összeg szóróanyagot, valamint a munkavégzést is magában foglalta.
Egy reklámcég ajánlatának köszönhetően a TKKI néhány ezer forintot még spórolhatott is a kiírási összegből. A megbízást a budapesti központú Lightboard Outdoor Kft. nyerte azzal, hogy 1000 forinttal olcsóbb ajánlatot adtak, mint a másik jelentkező. A magát reklámcégként aposztrofáló vállalkozás eddig nem sokat tett le a reklámpiacon és bevételi adatai is azt sejtetik, hogy jól jött a takarítási megbízás.
A Lightboard Outdoor Kft. már 2013 is kapott egy hasonló, 25 milliós munkát a TKKI-tól. Akkor a miskolci és a székesfehérvári telephely síkosságmentesítése volt a feladat. Mérlege szerint 2013-ban más bevétele nem is volt a reklámcégnek.
Telefonon sikerült elérni a Lightboard Outdoor Kft. munkatársát, aki azt mondta, „hirtelenjében nincs tisztában a tender részleteivel”, ezért a megbízás időtartamáról sem tudott nyilatkozni. A TKKI is szerettük volna megtudni, hány szerződést kötöttak már a reklámcéggel, de az állami intézet egyáltalán nem reagált kérdéseinkre.