A BKV száz, cégjegyzésre jogosult alkalmazottjából 27-nek a havi alapbére egymillió forint felett van, további 11 dolgozónak alig valamivel alatta – derül ki egy Népszabadság birtokába került dokumentumból. További 25 fő 700 ezernél többet keres havonta.
A legnagyobb jövedelme Bolla Tibor vezérigazgatónak van, az ő havi bére 1,8 millió forint. Három helyettese – Bátora László, Takács Péter és Szedlmajer László – alig valamivel kevesebbet, havi 1,45 milliót keres. Az igazgatói illetmény 1,1 millió forint, a főosztályvezetői fizetés jellemzően egymilliót meghaladó, míg a főmérnököké 900 ezer forint feletti.
A fizetés mellé, ahogy a fővárosi önkormányzat cégeinél szokás, 10–40 százalékos célprémium járt eddig. Ez a legutóbbi közgyűlési döntés értelmében jutalomként osztható. Öt embernek évente teljes körű szűrővizsgálat jár, míg huszonegyen autót kapnak a munkavégzéshez.
A BKV égisze alatt működő DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgató-helyettese, a BRFK egykori nyomozója, Nagy Zsolt, 1,1 millió forintot keres havonta, ami mellé 40 százalékos prémium, egy saját használatú Skoda Octavia és mobiltelefon jár. Eddig kétszer kapott célprémiumot, de ezeket az EU forrásaiból fizették. Egyesek szerint a projektigazgatóság választása azért esett az egykori nyomozóra, mert korábban részt vett a Hagyó Miklós egykori szocialista főpolgármester-helyettes elleni nyomozásban. A DBR szerint erről szó sem volt.
Nagy Zsolt egyike azoknak a vállalatbiztonsági szakembereknek, akik jelentős számban jelentek meg a fővárosi cégeknél az új városvezetés színre lépése, a Fővárosi Biztonsági Iroda (FBI) létrehozása óta. Igaz, Nagynak még egyetlen korrupciós, illetve vállalatbiztonsági ügyben sem kellett rendőrségi feljelentést tennie, de mint kiderült, ez nem is cél. A vállalatbiztonsággal foglalkozó munkatársak feladata nem a nyomozás, hanem az ilyen jellegű magatartások megelőzése – magyarázta a Népszabadságnak a DBR.