Péter, Pál
14 °C
30 °C

Rászállt a Magyar Idők a tiltakozó oktatáskutatóra

2016.02.26. 08:06
Radó Péter oktatáskutatóról, a mostani oktatási tiltakozások egyik résztvevőjéről közölt részletes cikket a Magyar Idők. A lap kiderítette, hogy a cég, ahol dolgozik, állami megrendeléseket kapott az elmúlt években, mégis kritizálni merészelte a kormányt.

Tényfeltárást folytatott a Magyar Idők a mostani oktatási tiltakozások egyik alakja ügyében. Radó Péter oktatáskutató nemcsak az elmúlt hetekben, hanem az elmúlt években is rendszeresen kifejtette a - jobbára lesújtó - véleményét az oktatási rendszer működéséről, változásairól, és a kormánypárti lap most látta elérkezettnek az időt, hogy lerántsa a leplet a cégről, ahol Radó vezető elemző.

A Magyar Idők a címlapján közölte, hogy "jelentős állami forrásokhoz jutott egy olyan cég, amelynek ügyvezető igazgatója és vezető elemzője az utóbbi időben a kormány erős bírálatával hívta fel magára a figyelmet, sőt utóbbi a tiltakozó pedagógusok fórumának egyik meghatározó szereplője is lett".

A lap szerint közel 200 millió forint értékben kapott megbízásokat a Expanzió Humán Tanácsadó Kft. az Oktatási Hivataltól és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettől 2011 óta. A megbízások főként kutatás-fejlesztési, innovációs tevékenységeket, összegző elemzéseket, képzések kidolgozását takarják. 

És még Soros is!

Ennek a cégnek tehát a vezető elemzője Radó Péter, aki a tiltakozók által szervezett Civil közoktatási platform egyik alakja. De ez nem minden! Radó Péter 1998-2001 között a Soros György alapítványai közé tartozó OSI Oktatáspolitikai Intézet igazgatóhelyettese volt. A Horn-kormány alatt, 1994-1996 között a Művelődési és Közoktatási Minisztérium kisebbségi főosztályát, majd a Civil Kapcsolatok Igazgatóságát vezette.

Később az Országos Közoktatási Intézetben oktatáskutatóként és az OSI-Budapest oktatási programjában dolgozott tanácsadóként - sorolta a Magyar Idők. A lap azt is megírta, hogy Radó Setényi Jánossal, a cég ügyvezető igazgatójával közösen vezetett blogjukon több kritikus cikkben fogalmazta meg a problémákat. 

A Magyar Idők szembesítette a dologgal Radót, aki közölte, hogy nincs áttekintése arról, milyen megrendelései vannak a cégnek. Ami nem olyan meglepő, hiszen ő csak egy elemző, aki a cég nemzetközi projektjeiben vesz részt.

A lap arról nem írt, hogy miért ne lehetne Radónak kritikát megfogalmaznia attól, hogy egy olyan cégnél dolgozik, amelynek állami megrendelései vannak.