„Alig több mint két év alatt több mint ötven baleset a CAF villamosok debreceni mérlege (...) Már mind a tizennyolc új CAF villamos összetört legalább egyszer Debrecenben. Eddig több mint ötven alkalommal karamboloztak a járművek, jelenleg is több áll a javítás miatt" − írja a dehir.hu.
![index2](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1130/11304/113044/11304427_1c8f99be703d256266faa36644640b77_wm.jpg)
A lap Pongor Csaba, a DKV Zrt. műszaki igazgatójának a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában elhangzott válaszai alapján próbál utánajárni, hogy mégis milyen átok ülhet a debreceni villamosokon, vagy az autósokon, akik találkoznak a villamosokkal.
A helyi közlekedési vállalat vezetője szerint 2014 februárjában kezdtek járni az új CAF-villamosok a városban, és az azóta összehozott több mint 50 balesetben nem csak közútiak vannak, hanem a telephelyen történtek is.
„A legkritikusabb terület a Thomas Mann, Lehel és Mikszáth Kálmán utcák környéke, de voltak balesetek másutt, sőt az egyes vonalán is. Általában kanyarodó autó a karambol másik résztvevője: a gépjárművek rendre nem adják meg az elsőbbséget a villamosoknak, pedig a KRESZ szabályai és kitáblázások egyértelműek" − írja a lap Pongor szavai alapján. A vállalatvezető szerint nem több a baleset a forgalmasabb útszakaszoknál, és nemhez és korosztályhoz sem lehet egyértelműen kötni őket.
A vállalat próbálkozik, például a KRESZ jelzésein túl figyelemfelkeltő táblákat is kitesznek, a kritikusabb részeknél, de hozzáteszi, hogy a baleseteknél szinte kivétel nélkül mindig megsérti valaki a KRESZ-t. A legnagyobb kár eddig 7 és fél millió forintos volt, és ott is az autós volt a hibás.
Jelenleg hat karambolos villamosunk van, ez nagyon sok, azaz a tizennyolc járműnek a 30 százaléka sérült. Amikor a spanyol céggel garanciális szerződést kötöttünk, egy javítandó és egy karambolos járművel kalkuláltunk, ehhez képest most hatról kell beszélnünk
− mondta Pongor, aki szerint emiatt kénytelenek kiengedni a forgalomba olyan villamosokat, amelyek csak esztétikai hibásak.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.